Sirke müşteri çeker gibi restoran olmaz

Meltem ERSOY
29.03.2005 - 01:53 | Son Güncelleme:

Tuncay Özilhan’ın patronluğunu üstlendiği Kanal D’nin Çırak yarışmasının son bölümünü Reina’nın patronu Mehmet Koçarslan’la birlikte izledik. Yarışmacılar Hacı Baba Restaurant’ı işletti. Koçarslan, ‘Erkeklerin takımı sirke müşteri çeker gibi davrandı, o yüzden kaybetti’ dedi.

KANAL D’de yayınlanan ‘Çırak’ programının bu haftaki bölümünde yarışmacılar restoran işletmeciliğine soyundu. Anadolu Grubu İcra Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan’ın yanında ayda 15 bin YTL (15 milyar) maaşla çalışmak için yarışan ‘Çırak’ adayları, 1 günlüğüne Beyoğlu’ndaki Hacı Baba restoranının işletmeciliğini üstlendi. 8 kadın yarışmacının oluşturduğu Epsilon grubu ve 7 erkek yarışmacının oluşturduğu Okyanus grubu, Hacı Baba restoranın ortalama günlük cirosunu artırmak için yarıştı. Gruplar, kazanan taraf olabilmek için promosyondan kağıt broşürlü tanıtıma, fasıl dinletisinden dansöz oynatmaya kadar pekçok teknik denedi. Haftanın galibi, Hacı Baba restoranın günlük cirosunu yüzde 19 artırmayı başaran Epsilon grubu oldu. Rakip Okyanus grubu ise ciroyu yalnızca yüzde 11 artırabildi.

HERKESİN HARCI DEĞİL:

Bu haftaki yarışmayı, eğlence sektörünün önemli isimlerinden Reina’nın sahibi Mehmet Koçarslan ve İşletme Müdürü Ali Ünal’la birlikte izledik. Koçarslan ve Ünal, ‘her gencin rüyası olan kafe-restoran işletmeciliğinin herkesin harcı olmadığının ortaya çıktığını’ söyledi.

ERKEKLER GAYRİ CİDDİ:

Koçarslan, erkeklerin aralarında 3 gerçek restoran işletmecisi olduğunu hatırlatarak, bu avantajı iyi kullanamadığını söyledi. Koçarslan, ‘Grubun lideri başta olmak üzere, erkekler başından beri işe konsantre olamadı. Sokağa çıkıp tek tek ve gayrıciddi biçimde insanları ikna etmeye çalıştılar, sirke müşteri çekmeye çalışıyormuş gibi davrandı. Herşeyi birden yapmaya çalıştılar ve hiçbirşey yapamadılar. Yenilgileri hiç süpriz olmadı. Kızlar daha büyük bir fark bile atabilirdi’ dedi.

Sürümden kazanmalıydılar

MEHMET
Koçarslan, Beyoğlu’nun çok işlek bir yer olduğuna dikkat çekerek, ‘Restoran işletmeciliğini lokasyona göre iyi şekillendirmek lazım. Beyoğlu, çok işlek ve kozmopolit bir yer. Bu gibi yerlerde ve 1 günlük bir süreç söz konusu olduğunda, sürümden kazanma yöntemini seçmek daha doğru olurdu. Mesela, belli bir oran indirim uygulayabilirlerdi, böylelikle günde 500 kişi çekiyorlarsa 1000 kişi çekebilirlerdi. Hem müşteri sayısı hem kár anlamında sürümden kazanırlardı’ dedi.

Pazarlık yaparken başarılı olamadılar

ALİ
Ünal, iki grubun da pazarlık yaparken çok başarılı olmadığını belirterek, ‘Başka yerlere gidip ya da gidiyormuş gibi yapıp benzer kalitedeki malları da değerlendirebilirlerdi’ dedi. Koçarslan da, ‘Kızlar grubu ‘toptan alıyorum, alelade müşteri değilim’ duygusunu güzel verdi. Yine de başka yerlerle konuşup ya da zaten konuşmuş gibi yapıp rekabet ortamı yaratılabilirdi, böylelikle fiyat kırılabilirdi’ diye konuştu.

Tuncay Bey bu işi çok iyi yapıyor

MEHMET
Koçarslan, Tuncay Özilhan’ın yarışmacıları çok iyi değerlendirdiğini belirterek, sözlerini şöyle sürdürdü: ‘Tuncay Bey’in cumartesi akşamı en işlek saat olan 9’da kapının önünden geçmesi ya da bir arkadaşını yollayıp hizmetin nasıl olduğunun takibini yapması başarısını ortaya koyuyor. Ben de ayın şeyi yaparım. Tuncay Bey, püf noktalarını iyi denetledi. Yani aslında bence yarışmanın en iyisi Tuncay Özilhan oldu.’

Pahalı ürün değil ucuzu çok kazandırır

MEHMET
Koçarslan, erkekler grubunun benimsediği ‘kárı artırmak için en pahalı ürünü satalım’ stratejisinin çok yanlış olduğunu dile getirerek, şöyle konuştu: ‘En pahalı ürün her zaman en çok kazandıran değildir. Tam tersine, ucuz ürün en çok kazandırandır, çünkü kar marjı yüksektir.’

En yararlı yarışma Çırak

ÇIRAK
programının gençlere yol gösterici nitelikte bir yarışma olduğunu vurgulayan Mehmet Koçarslan, ‘Çırak, şu an televizyonlarda gösterilen yarışmalar arasında en yararlı olanı. Zaten Tuncay Özilhan da bu programı gençlere umut vermek ve yol göstermek için kabul ettiğini açıklamıştı’ dedi.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı