Sıra Endonezya’da

Ahmet CAN
06.06.2017 - 21:28 | Son Güncelleme: 06.06.2017 - 21:28

Tarihi İpek Yolu’ndaki ülkelerden pazar payı alabilmek için ‘Beko Yolu’nu kuran Arçelik, Asya’da güçlenmeye devam etmek istiyor. Arçelik CEO’su Hakan Bulgurlu, “Tayland’da seri üretime başlayan Beko fabrikamız, Malezya ve Vietnam’daki satış şirketlerimiz ile yoğunlaşan yatırımlarımızın bir sonraki durağı Endonezya olacak” dedi.

KOÇ Grubu’nun tüketici elektroniği şirketi Arçelik, tarihi İpek Yolu üzerindeki ülkelerden pazar payı alabilmek için yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor. Bu kapsamda şirketin global markalarından biri olan Beko ile “Beko Yolu” oluşturma stratejinin son halkasını Hindistan’daki Voltas-Beko ortak girişimiyle tamamlayan Arçelik, yeni pazarlara yelken açtı. Daha önce Pakistan’ın en büyük beyaz eşya ve ev aletleri şirketi Dawlance’ı satın alan, Tayland’da seri üretime başlayan, Malezya ve Vietnam’da satış şirketi kuran Arçelik’in yeni hedefi ise Endonezya. Şirketin gerçekleştirdiği yatırımları ve önümüzdeki dönemdeki planlarını Arçelik CEO’su Hakan Bulgurlu’ya sorduk.

Sıra Endonezya’da

Ekonomik gücün Asya’ya kaydığını ve bu yüzden Arçelik’in ana stratejilerinden birinin tarihi İpek Yolu üzerindeki ülkelerden pazar payı alabilmek olduğunu belirten Bulgurlu, “2016 Kasım ayında Pakistan’ın en büyük beyaz eşya ve ev aletleri şirketi Dawlance’ı satın aldık. Voltas-Beko ortak girişimi de Tarihi İpek Yolu’nu yeniden şekillendirecek, ‘Tek Kuşak, Tek Yol’ projesi üzerinde ‘Beko Yolu’ oluşturma stratejimizin son halkasını oluşturuyor. Bu yeni pazarlarda ilk üç oyuncudan biri olmayı hedefliyoruz” dedi. Bölgede yaptıkları yatırımlardan bahseden Bulgurlu, “Tayland’da seri üretime başlayan Beko fabrikamız, Malezya ve Vietnam’daki satış şirketlerimiz ile yoğunlaşan yatırımlarımızın bir sonraki durağı Endonezya olacak. Bölgede birçok önemli pazar mevcut ve tüm bu pazarlarda fırsat aramaya devam edeceğiz. Asya’nın yanı sıra dünyanın farklı coğrafyalarında stratejilerimize uyan hedefler de arıyoruz. Özellikle varlığımızın nispeten sınırlı olduğu Yakın doğu ve Amerika kıtası da radarımızda yer alıyor” diye konuştu.

BÖLGEDE BÜYÜME HIZLANACAK

Asya Pasifik ülkelerinin potansiyelinin artacağını anlatan Bulgurlu, şunları söyledi: “Hindistan’ın 2050 itibariyle ABD’yi geçerek ikinci büyük ekonomi olacağı tahmin ediliyor. Pakistan ekonomisi 2030 itibariyle İtalya ve Kanada gibi ülkelerin milli gelirlerini (GSYİH) geride bırakacak. Endonezya, Vietnam, Bangladeş ve Filipinler ekonomilerinin 2050’ye kadar en büyük sıçramaları kaydedecek ülkeler olacağı öngörülüyor. Biz de bu büyümeden pay alabilmek istiyoruz. Hindistan’daki ortak girişimimizin 10 yıl içinde 1 milyar dolar gelire ulaşma hedefi bulunuyor. Hindistan’da pazara bütünsel olarak bakıyoruz. Tayland, Çin ve Türkiye’deki fabrikalarımızdan da Hindistan’a önemli miktarda ihracat yapmayı planlıyoruz. Ülkede yılda 12 milyon buzdolabı, 6.5 milyon çamaşır makinesi satılıyor, yaklaşık 4.5 milyar dolarlık bir pazar söz konusu. Burada çok süratli bir büyüme olacağını düşünüyoruz.”

Sıra Endonezya’da

ÖNEMLİ ADIMLAR ATILDI

Türkiye’nin beyaz eşyada Avrupa’nın en büyük üretim üssü konumunda ve Çin’in ardından dünyada ikinci sırada olduğunu anlatan Bulgurlu, ihracatın her yıl güçlendiğine dikkat çekti. Bulgurlu, “Türk beyaz eşya sektörü, dünya markası olma yönünde önemli adımlar attı. Önümüzde gidilecek yol var. Global markamız Beko, bugün Avrupa’da solo pazarın en büyük oyuncusu, toplam Avrupa pazarında ise ikinci sırada. İngiltere ve Polonya’da pazar lideri. Güney Afrika, Romanya ve Pakistan pazarlarında da en çok satan markalar bize ait. Bununla birlikte Amerika ve Asya gibi yeni pazarlara da giriş yapıyoruz. Organik ve inorganik büyüme fırsatlarını değerlendirerek dünya pazarından aldığımız payı daha yukarılara taşıyacağız” dedi.

ASYA’DAN 1.5 MİLYAR DOLAR GELİR HEDEFİ

JAPON haber ajansı Nikkei ile röportaj gerçekleştiren Bulgurlu, 2016 yılında toplamda 16.1 milyar TL gelir elde eden Arçelik’in, 5 yıl içerisinde Asya bölgesinden elde ettiği ciroyu 5.2 milyar TL’ye (1.5 milyar dolar) yükseltmeyi hedeflediklerini ifade etti. Bu rakam da önümüzdeki yıllarda şirketin toplam cirosunun yüzde 30 civarında bir payın Asya’dan geleceğini gösteriyor. Bulgurlu, Hürriyet’e yaptığı açıklamada, yurtdışı gelirleri hakkında şunları söyledi: “Önümüzdeki dönemde hem Türkiye’de hem de yurtdışı pazarlarda yüksek büyüme hedeflerimiz var. Yurtdışı satış gelirlerimizin toplam içindeki payının uzun vadede yüzde 70 seviyelerine gelmesini bekliyoruz” diye konuştu.

Sıra Endonezya’da

HEDEF GLOBALDE İLK 250’YE GİRMEK

BULGURLU, global arenada dünyanın en büyük 250 perakendecisi arasına girmeyi hedeflediklerini aktararak, şunları söyledi: “2017’de 30’u 1.000 metrekarenin üzerinde olmak üzere 200’e yakın mağaza açmayı planladık. Türkiye’de her yıl 120 milyon müşteri mağazalarımızı ziyaret ediyor. Perakendedeki yeni dönüşümle birlikte müşteri sayımızı 200 milyona yükseltmek hedefliyoruz.”

Etiketler: Beko , Arçelik , gazetehaberleri


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı