Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Sınıfında tek 4 çekeri sunuyor dizel motorla ’cimriyim’ diyor

    Hürriyet Haber
    04 Ocak 2006 - 00:00Son Güncelleme : 04 Ocak 2006 - 20:10

    Tam 10 yıl önce yollara çıkan Audi A3, sahip olduğu özellikleri ve kaliteli işçiliği ile bugün sınıfının bana göre en dikkat çeken modellerinden biri durumunda. 2000 yılında yeni bir yüze kavuşan A3, 2003 yılında ise bugünkü son halini aldı. Bu hafta test ettiğim A3’ün farkı ise sürekli dört tekerlekten çekiş teknolojisine, yani meşhur Audi ’quattro’suna sahip olması. Sınıfında 4 çeker sisteme sahip tek araç olan A3, 2 litrelik dizel motoruyla da yakıtta ’cimriyim’ mesajı veriyor.

    Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de yüksek satış rakamlarına ulaşan orta hatcback sınıfındaki araçlar, özellikle gençler ve hanımlar tarafından büyük ilgi görüyor. Sportif tasarımları ile dikkat çeken bu araçlardan biri de Audi A3. Fiyatı bir üst sınıftaki otomobiller seviyesinde olsa da A3’ün Türkiye’de ciddi bir hayran kitlesi bulunuyor.

    Öncelikli olarak A3’ün sınıfının kalite olarak en üst seviyesinde yer aldığını söylemekte fayda var. Hakikaten A3’ün özellikle içinde kullanılan kaliteli malzeme ve işçilik sizi cezbediyor. Dış tasarımında ise markanın kendine has özelliklerini barındırması önemli.

    İDDİASINI ORTAYA KOYUYOR

    Türkiye’de özellikle gençler tarafından çok sevilen Audi A3, bunu sportif tasarımına borçlu. Basık tavanı ve arkaya doğru alçalan tavan çizgisinin de etkisiyle adeta bir coupe gibi duran A3, bu konuda ’iddialıyım’ diyor. 2003 yılında uğradığı makyaj ile Audi’nin diğer modellerinde olduğu gibi ön kısmında büyük bir radyatör ızgarasına kavuşan A3, böylece önden bakıldığında daha agresif bir bakışa sahip olmuş. İç mekanda ise ergonomik bir tasarıma sahip olan ön konsolda kullanımı zor bir düğme bulunmuyor. Benim kullandığım S line yani sportif donanımlı modelin iç ve dış kısmında sportifliği destekleyici detaylar bulunuyor. S line donanımı ile daha alçak süspansiyon sistemine ve 17 inç çapındaki jantlara kavuşan A3, yine sportif amaçla olarak yere yakın tasarlanan ön ve arka tamponla etkileyici bir görünüm sunuyor.

    25 YILLIK TEKNOLOJİ

    Audi A3 kavuştuğu ’quattro’ seçeneği ile çok daha iyi bir yol tutuşa sahip olmuş. Audi’nin motorsporlarında tecrübe edinerek geliştirdiği bu sistem 25 yıldır ürettiği diğer modellerde de kullanılıyor.

    Motorun ürettiği gücü ön ve arka akslar arasında çekişin olduğu tekerleğe doğru aktaran quattro sistemi tüm yol koşullarında optimum yol tutuş sağlıyor. Kaygan zeminlerde dahi başarıyla ilerleyebilen A3 quattro Türkiye’de sadece 2.0 litrelik dizel motor ile satılıyor. 2.0 litre hacmindeki TDI motor 140 beygir maksimum, 320 Nm maksimum tork üretiyor. Gücünü 6 ileri manuel şanzıman ile yola aktaran A3, bu motor ile yeterli performansa sahip. 0’dan 100 kilometreye 9.4 saniyede ulaşan aracın son hızı ise saatte 205 kilometre. Yeterli performansın yanı sıra yakıt ekonomisi de sunan A3 şehir içinde 7.6 litre tüketirken şehir dışında bu değer 4.8 litreye düşüyor.

    Audi A3 qauttro, 40 bin 824 Euro’dan başlayan fiyatlarla satışa sunulurken, Otoyaşam’ın bu haftaki test konuğu ise sahip olduğu S line donanımı ile 55 bin 539 Euro.

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı