Singer: Kriz dikiş makinesini patlatır

Hürriyet Haber
02.07.2001 - 00:00 | Son Güncelleme:


<ı>Emre ÖZPEYNİRCİ

Asgari ücretin 107 milyon lira olduğu Türkiye'de insanların ancak kendi giysilerini dikerek geçinilebileceğini belirten Türkiye Singer'in İskoçyalı Genel Müdürü Stewart Fergus, ‘‘Kriz Singer'i olumlu yönde etkileyecek. Çünkü dikiş dikmekten vazgeçen Türk tüketicileri ekonomik kriz nedeniyle tekrar dikiş dikmeye başlayacak’’ dedi.

Yaşanan krizler sonucunda alım gücü düşen vatandaşların ellerine geçen parayı en iyi şekilde değerlendirmeleri için eskiden olduğu gibi evlerinde kendi giysilerini dikmeleri gerekiyor. 107 milyon lira asgari ücret sınırının olduğu Türkiye'de ancak kendi giysilerinizi dikerek geçinilebileceğini belirten Türkiye Singer'in İskoçyalı yeni Genel Müdürü Stewart Fergus, ‘‘Kriz Singer'i olumlu yönde etkileyecek. Çünkü dikiş dikmekten vazgeçen Türk tüketicileri ekonomik darboğaz nedeniyle tekrar dikiş dikmeye başlayacak’’dedi.

Kuruluşunun 150'inci yılını kutlayan Amerikan Singer, Türkiye'de ise 1904'ten bu yana faaliyet gösteriyor. ‘Her eve bir singer’ sloganıyla Türkiye'de büyük bir marka olarak, yediden yetmişe herkez tarafından tanınan Singer'in yeni Genel Müdürü Fergus, dikiş makinası pazarı ve ekonomik krizle ilgili ilginç açıklamalarda bulundu.

Türkiye'de dikiş makinası satışlarının 1990'lı yıllara kadar en üst düzeyde gerçekleştiğini belirten Fergus, 1990 yıllarla birlikte Türkiye'nin yaşadığı sıkıntılara paralel olarak Singer'in satışlarında düşüşler başladığını ve bunun kademe kademe gerçekleştiğini belirtti.

Singer'in tüm dünyada yılda 1.6 milyon adetlik satış gerçekleştiğini belirten Fergus şöyle konuştu: ‘‘Türkiye'de de 100 yıllık bir geçmişimiz var. Son yıllarda daha çok hobi ağırlıklı yani nakiş ağırlıklı satışlar yapıyorduk. 20 yıl önce konfeksiyonun olmadığı dönemlerde evhanımı dikiş de dikiyordu. Daha sonra nakış öne geçmeye başladı. Şimdilerde ekonominin kötü gidişiyle dikiş tekrar önem kazandı. Kriz Singer'i olumlu yönde etkiledi gibi görünüyor.’’

Piyasanının durgunluğundan etkilendiklerini de kaydeden Fergus, ‘‘Özellikle faizlerin çok yüksek olmasından dolayı uzun vadeli satışlar yapamamaz olduk. Ama tüm aktivitelerimize devam ediyoruz. Singer'in 150'üncü yıl kutlamalarıyla ilgili reklam kampanyası başlattık. Bu kampanyanın büyük getirisi olacağını inanıyoruz’’dedi.

UCUZA GÖMLEK DİKİN

Fergus, dikişin zor olmadığını vurgulayan bir televizyon programı yaptıklarını da ifade ederek, ‘‘Kriz döneminde insanlara dikişin çok ekonomik, kolay olduğunu göstermek istiyoruz. İnsanlara ‘neden gömleğinizi evde dikmiyorsunuz' sorusunu yöneltip 10 milyona alacağınız gömleği 1 milyona mal edebilecekleri mesajı vereceğiz. Bu yönde bir çabamız olacak’’diye konuştu.

Fergus, sanayi tipi değil ev tipi dikiş makinası sattıklarını belirterek, amaçlarının insanlara para kazandırmak değil, ev ekonomisine destek olmak olduğunu söyledi.

KÜLTÜRÜNÜZDE DİKİŞ VAR

Türkiye’nin geçmişteki dikiş alışkanlıklarının fazla değişmeyeceğini vurgulayan Fergus konuşmasına şöyle devam etti: ‘‘Türkiye'nin kültüründe dikiş hep vardı ve hep olacaktır. Kriz nedeniyle nakışla birlikte dikiş dikmenin gelişeceğine ve dikiş makinası satışlarının artacağına inanıyoruz. Türkiye'de 1990 yıllara kadar yavaş yavaş büyüdük. 1990'lı yıllarda ise fabrika talepleri karşılamayacak hale gelerek herkez sıra bekler oldu. O tarihten sonra Türk ekonomisinde başlayan sıkıntılar Singer'i de etkiledi. 100 yıllık geçmiş yıllık tarihimizde 1990'lı yıllarda en üst satış rakamlarına ulaştık. Daha sonra ise durağan bir yapıya geçtik. Ne çok fazla düşüyoruz ne de çok fazla yükseliyorduk. Fakat bundan sonraki amacımız genişlemek. 100 bin üzerinden satış rakamlarından bugün 60-65 binlik satış rakamlarına geriledik. Biz eğer Ankara izin verirse 100 binli rakamları yeniden ulaşıp geçmek istiyoruz’’

İhracatımız genişleyecek

SİNGER'in Brezilya, Çin'den sonraki üçüncü fabrikasının Türkiye'de olduğunu vurgulayan Fergus, yıllık kapasitesi 125 bin olan fabrikalarından bugün 70 bin adet dikiş makinası üretildiğini bunun 50 binin iç pazara 20 binini ise ihraç ettiklerini belirtti. Fergus, ‘‘Güney Afrika, Ortadoğu, Meksika, Kuzey Kıbrıs, Türk Cumhuriyetleri ve Kosova'ya ihracat yapıyoruz’’ diye konuşarak, Rusya, İngiltere ve Türkmenistan'a da ihrataca başlayacaklarını söyledi.

2001 yılının son dört ayında bombayı patlatacaklarını ifade eden Fergus, ‘‘Biz 150'inci kuruluş yıldönümümüzü kutladığımız 2001 yılında Türkiye'de krizi fırsata çevirmek istiyoruz’’dedi.

Türkiye'yi büyük bir geleceğin beklediğini söyleyen Türkiye Singer Genel Müdürü Stewart Fergus, ‘‘Türkiye büyük bir ülke ve çok büyük bir potansiyele sahip. Eğer Türkiye Avrupa Birliği'ne girip ekonomik ve siyasal koşullarını durağan duruma getirirse AB'nin en önemli ülkelerinden biri olabilir’’dedi.

Türkiye'nin ayrıca Avrupa ve Ortadoğu arasında bir köprü olduğunu da hatırlatan Fergus, ‘‘Biz Türkiye'yi seçerken geleceği de gözönünde bulundurduk. Eğer Türkiye yabancı sermayenin girmesi için gerekli koşulları hazırlarsa çok hızlı büyür’’ diye konuştu.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı