Simidi 7 şubeyle Yunanistan’a sonra da New York’a götürecek

Hanife BAŞ
13.10.2008 - 00:00 | Son Güncelleme:

Simiti fast-food haline getirip zincirleştiren Simit Sarayı, Türkiye’de açtığı 65 şubenin ardından rotayı yurtdışına çevirdi. Simit Sarayı Ortaklarından Haluk Okutur, yıl sonuna kadar Yunanistan’da yedi şube açacaklarını bildirerek, "ABD New York’ta da yer bakıyoruz. 2012 yılına kadar bu ülkeye iddialı giriş yapacağız. Kriz, simit zincirimizi dünyaya yaymak için ideal bir dönem" dedi.

TÜRKLERİN geleneksel yiyeceği ’simit’i zincir haline getiren Simit Sarayı, yurtdışına açılma planları yaparken, finansal krize aldırmadan rotasını ABD’ye çevirdi. New York’un popüler merkezlerinden Manhattan’da Times Square’de şube açmak için yer bakan Simit Sarayı, 2012 yılına kadar bu ülkede simit zincirleri açmayı planlıyor.

500 mağaza hedefi

Simit Sarayı’nın ortağı Haluk Okutur, Türkiye’de 65 şubeye ulaştıklarını ve her gün 150 bin kişiye hizmet verdiklerini belirterek, kendilerine teklifte bulunan ABD’li bir grupla Simit Sarayı’nı yurtdışına taşıyacaklarını söyledi. Şu anda New York’ta yer baktıklarını anlatan Okutur, 2012 yılına kadar ABD pazarına iddialı giriş yapmayı planladıklarını açıkladı. Okutur, "Ülkede McDonalds kadar mağaza sayısına ulaşmak istiyoruz. Bunu yapana kadar kendimizi başarılı saymayacağız. McDonald’s’ın dünyada 34 bin şubesi var. 2025 yılına kadar bu sayıya ulaşırız" dedi.

Haluk Okutur, ABD pazarı dışında 2010 yılına kadar Avusturya, Almanya ve diğer Avrupa ülkelerine yayılmayı planladıklarını aktararak, 2010 sonunda Avrupa’da 500 şubeye ulaşarak 3 milyar Euro’luk ciro elde etmeyi hedeflediklerini kaydetti. Şu anda somut olarak girecekleri Avrupa ülkelerinin başında komşu Yunanistan’ın geldiğini anlatan Okutur, "Yıl sonuna kadar başkent Atina’da yedi Simit Sarayı açacağız. Bu simit mağazaları şehrin en işlek yerlerinde olacak. Sonraki hedefimiz, bu sayının 20’ye ulaşması" açıklamasını yaptı.

Kriz fırsat

Simit Sarayı Ortağı Haluk Okutur, Türkiye’deki işleri hakkında da bilgi vererek, ilk şubelerini 2001 yılında kriz döneminde açtıklarını hatırlattı. O dönemde şubelerinin çoğunu kapanan banka şubelerinin yerine açtıklarını anlatan Okutur, şunları söyledi: "O dönemde simit zinciri kurmak iyi bir zamanlama oldu. Bir dönem şubelerimizde kuyruk oluyordu. Böyle dönemlerde, uygun fiyatlı bir ürün olduğu için herkes simite ilgi gösteriyor. Şu anda da dünyada kriz hakim, bu dönem de dünyaya yayılmak için ideal. İlk Yunanistan’la anlaşma yaptık. İstanbul’da da İstiklal Caddesi’nde üç tane yeni mağaza bakıyoruz."

Kurumsal kaynak yazılımı kullanıyor

SİMİT Sarayı, kısa sürede hızlı büyüyünce üretim ve satış süreçlerinde Kurumsal Kaynak Planlaması (ERP) yazılımı kullanmaya başladı. Haluk Okutur, bu amaçla SAP ile çalışmaya başladıklarını dile getirerek, "Büyüme hızlı olunca işleri standart yapmak gerekiyor. ERP yazılımı sayesinde hangi şubede ne kadar simit sattığımızı, ne kadar ciro yaptığımızı kolayca merkezden görebiliyoruz" dedi.

300 çeşit ürün sunuyor

SİMİT Sarayı, Türkiye’de de iddialı hedeflere sahip. 2008 yılında Türkiye’de en büyük fast food zinciri olmayı hedefliyor. Simiti, geçici bir ürün olmaktan kurtarıp, ata yadigarı bir gelenekle uzun ömürlü kılmak istiyor. Simit Saray’larında 300 ürün çeşidi bulunuyor. Kısa sürede ürün çeşidini daha da artırmayı planlıyor.

4 bin simit zinciri

SİMİTTE bir dönem çıkan furya sonrasında Türkiye’de dört bine yakın simit mağazası açıldı. Simit Sarayı Ortağı Haluk Okutur, bir dönem furya halinde herkesin bu işe girdiğini ancak zamanla sektörde konsolidasyon yaşandığını ve kısa sürede dört bin olan simit mağazası sayısının 700’e düştüğünü kaydetti. Okutur, şu değerlendirmeyi yaptı: "Çoğu insan bu işi sürdüremedi. Çünkü maliyetler arttı. Biz de bu nedenle fabrika kurduk ve simiti orada yapmaya başladık. Buradan simitler şubelerimize gidiyor. Şubelerde sadece pişirme yapılıyor."
Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı