ANKARA HABERLERİ

Şimdi meyve ve sebze yemenin tam zamanı

Hürriyet Haber
19 Ekim 2007 - 00:00Son Güncelleme : 18 Ekim 2007 - 21:22

Uzmanlar, yaklaşan kış ayları öncesinde vücut direncini artırmak için özellikle mevsimsel sebze ve meyvelerin günde 4-5 porsiyon tüketilmesini tavsiye ediyorlar.

Hürriyet Haber

YAKLAŞAN kış ayları öncesinde, vücut direncini artırmak için özellikle mevsimsel sebze ve meyvelerin günde 4-5 porsiyon tüketilmesi gerektiği bildirildi.

Prof. Dr. Tamer Tetiker, kış ayları öncesinde, halsizlik, solunum yolu ve gribal enfeksiyon şikayetlerinde önemli oranda artış yaşandığını söyledi. Hastalıklardan korunmanın en kolay yolunun, hastalığa yakalanmadan önlemini almak olduğunu anlatan Tetiker, bunun en doğal yolunun ise antioksidan, protein ve vitaminler açısından zengin olan meyve sebze tüketiminden geçtiğini kaydetti.

TERCİH MEVSİMSEL ÜRÜNLER

Meyve ve sebzelerin vücut direncini artırmada önemli bir görev üstlenerek, adeta hastalıklara karşı kalkan görevi üstlendiğini ifade eden Tetiker, "Yaşlanmayı geciktiren ve vücut direncini sağlayan sistemlerin mutlaka güçlendirilmesi lazım. Vücut direncinin düşük olması başta solunum yolları hastalıkları olmak üzere birçok hastalığa davetiye çıkarır" dedi.

Meyve sebze tüketiminde özellikle mevsimsel ürünlerin tercih edilmesini öneren Tetiker, hormonlar ve çeşitli ilaçlarla müdahale edilen ürünlerden Uzak durulması gerektiğini kaydetti.

Kış ayları öncesi, kolay ve ucuz bulunabilen brokoli, domates, soğan, sarımsak, pırasa, marul, turp, havuç, nar ile portakal, mandalina ve limon gibi narenciye ürünlerinin, vücudun bitkisel protein ihtiyacını karşılayarak direncini artıracağını ifade eden Tetiker, düşük kalorileri nedeniyle de kilo yapmayacağını söyledi.

DÜŞÜK YAĞ ORANI AVANTAJI

Meyve ve sebzelerin tüketimi sırasında ölçüsüne de önem verilmesi gerektiğinin altını çizen Tetiker, her bir ürünün bir porsiyon kabul edildiğini, gün içinde ise 4-5 porsiyon meyve sebzenin vücudun ihtiyacını karşılayacağını bildirdi.

Meyve ve sebzelerin düşük yağ oranları nedeniyle de kolesterol rahatsızlıkları bulunanlar tarafından da kolayca tüketilebileceğini anlatan Tetiker, "Meyve sebze tüketimi, yaklaşan kış ayları öncesi özellikle yaşlılarda, çocuklarda ve kronik hastalığı olanlarda son derece önemli. Protein ve antioksidan deposu olan meyve ve sebze tüketerek, ilaca gerek duymadan bir kış geçirilebilir" diye konuştu.

Etiketler:

Yasal Bilgilendirme

Hurriyet.com.tr’nin Ankara haberleri bölümünde, DHA ve İHA’nın abonelerine gönderdiği Ankara haberleri otomatik olarak derlenmektedir. hurriyet.com.tr editörleri otomatik akış içinde Şimdi meyve ve sebze yemenin tam zamanı haberine editoryal müdahalede bulunmamıştır. Haber içeriklerinden hukuken ilgili ajanslar sorumludur.


    ANKARA YOL DURUMU
    Ankara1 DERECE
    Yol durumu »
    ANKARA NAMAZ VAKİTLERİ
    20 Ağustos 2017, Pazar
    • İmsak
      04:08
    • Guneş
      05:57
    • Öğle
      13:03
    • İkindi
      16:49
    • Akşam
      19:47
    • Yatsı
      21:22
    Diğer iller için Namaz Vakitleri »
    Sayfa Başı