Şimdi bütün ihracatçılar Zuhal Hanım'ın peşinde

Hürriyet Haber
31.07.2012 - 10:49 | Son Güncelleme: 31.07.2012 - 12:52

Ortadoğu'ya ihracat yapan işadamları Türk Mısır İş Konseyi Başkanı Zuhal Mansfield'den yeni projeler istiyor.

 

Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) Türk Mısır İş Konseyi Başkanı Zuhal Mansfield, Suriye’de işler karışmadan çok önce Mersin ile Mısır’ın Port Said Limanı arasında ihracatçılar için Ro-Ro hattı kurulmasını istedi ve projelendirdi. 

Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan’ın da bu projeye büyük destek vermesi üzerine 23 Nisan 2012’de Ankara’da Türkiye-Mısır arasında Ro-Ro ve Karayolu Transit Taşımacılığına ilişkin anlaşma imzalandı. Bazı ihracatçılar eleştirse de proje kapsamında ilk sefer Mersin’den Port Said’e 26 Nisan 2012’de yola çıktı.
Böylece, Suriye üzerinden başta Suudi Arabistan olmak üzere Ortadoğu'ya ihracat yapan Türkiye için alternatif bir ihracat yolu açılmış oldu. Suriye’de iç savaş büyüdükçe bu hat ihracatçıların nefes borusu olarak yoğun ilgi gördü.

/images/100/0x0/55eae29ff018fbb8f89cf007

Yüzde 49 yükseldi

Mayıs-Haziran aylarında Mersin-Mısır hattında 960 ihracat TIR’ı Afrika ve Arap Yarımadası’na girdi ve Mayıs ayında Mısır’a olan ticaretimiz geçen yılın aynı ayına göre yüzde 49’luk bir artış göstererek 380 milyon dolara ulaştı. Bu ihracat Roll-on/roll-off yöntemi ile sözkonusu hattı kullanarak güvenli şekilde yapıldı.

İstanbul ve İzmir de istiyor

Zuhal Mansfield, Mersin Port Said arasında kurulan bu ihracat köprüsünün başırısı gören ihracatçıların şimdi de başka bölgelerden Mısır’a benzer hatlar açılması için kendisinden talepte bulunduğunu söylüyor. Mansfield şu bilgileri aktarıyor: “Yeni projelerle Türkiye’nin Mısır ve Kuzey Afrika ile olan ticari ilişkilerinin gelişmesini desteklemek gerektiğine inanıyoruz. Bu çerçevede Marmara-Trakya ve Ege Bölgesi’nden aldığımız talepler doğrultusunda İstanbul ve İzmir’den de İskenderiye’ye Ro-Ro seferlerinin başlatılması yönünde faaliyetlerimizi sürdüreceğiz.”

Maliyetleri de düşecek

Mansfield, bu projenin hayata geçmesiyle İstanbul ve İzmir’deki üreticilerin iç nakliye maliyetlerinin de düşeceğini belirtiyor ve “Gerekli yasal çalışmaların tamamlanmasının akabinde, Cezayir, Tunus ve Fas’a yönelik taşımalarda da benzer modelleri hayata geçirebiliriz. Yeni projemizin Türkiye için Mısır’ın ötesinde, Afrika’daki pazarlara önemli bir erişim imkanı sağlayarak Türkiye’nin hem Mısır'la hem de tüm Afrika kıtasıyla ticaret ve yatırım ilişkilerinin gelişmesinin itici gücü olacağına inanıyoruz” diyor.

Sadi ÖZDEMİR

 

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı