Sigortacılıkta sanal acente dönemi

Hürriyet Haber
19.05.2000 - 00:00 | Son Güncelleme:

İnternetin acente yapısını da etkileyeceğini belirten Bayındır Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Sema Bulutlu, ‘E-ticaretin yaygınlaşması ile sanal acentelerin doğması, sektör için uzun vadede olumlu bir gelişme olacak’ dedi.

BAYINDIR Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Sema Bulutlu, e-ticaretin kısa zaman içinde en önemli satış kanallarından biri olacağını söyledi. İnternetin acente yapısını da etkiliyeceğini belirten Bulutlu, ‘‘E-ticaretin yaygınlaşması ile sanal acentelerin doğması sektör için uzun vadede olumlu bir gelişme olacak’’ dedi.

Bulutlu, şöyle devam etti:

‘‘Altyapısını iyi kuran şirketler sanal ortamda; hız ve formalitelerin azalması açısından büyük avantaj sağlayacak, bu da müşteri artışını olumlu etkileyecek. Ancak Türkiye, son 20 yıllık dönemde 50-60 yıllık bir gelişme göstermesine rağmen, sigortacılık maalesef bu çağı atlayamadı. Acentelik yapısında herhangi bir değişiklik olmaksızın teknolojik altyapıya sahip ve hızlı çalışabilen acenteler tercih ediliyor. Sigortada ise sanal ortam tercih edilmiyor. Çünkü sigortalı, mutlaka konuşabileceği, derdini sözlü olarak anlatabileceği birini arıyor.’’

Bayındır Sigorta olarak sanal dünyaya giriş yaptıklarını ve kendi web sayfalarını açtıklarını söyleyen Bulutlu, www.bayindirsigorta.com.tr adresi ile hizmet veren sayfalarının öncelikle tanıtım amaçlı olarak kullandıklarını söyledi. Müşterilerin görüş ve önerilerini web sayfası aracığılıyla iletebildiklerini belirten Bulutlu, ‘‘İnsan kaynakları sayfamızla ise iş başvurularını kabul ediyoruz. Ayrıca, anlaşmalı servislerimiz, asistans hizmetimiz, tüm bölge müdürlüklerinin adres ve telefonları ile 24 saat hasar ve ihbar olan telefon numaralarına web sayfamızla ulaşmak mümkün. Önümüzdeki günlerde geliştirdiğimiz bir uygulama ile tüm acentelerimiz, kendi müşterilerine ait hasar dosyalarına internet vasıtasıyla on-line ulaşacak, gelişmeleri öğrenebilecekler’’ dedi.

Kapital Sigorta Nakliyat Sigortaları Müdürü Zafer Atila ise ‘‘Sigortacılıkta e-ticaretin kullanımı, şirket imajına, çağı yakalama adına olumlu katkıda bulunacaktır’’ dedi.

Atila, e-ticaretle ilgili şöyle konuştu:

‘‘E-ticarette başlangıçta bilgi verme, satış sonrası destek, acentelerle bilgi akışı ve tahsilat konularında yoğunlaşılmalı. Risk kabulü ve poliçe tanziminde ise sigorta şirketlerinin bünyelerinde oluşturacakları riziko teftiş grubu veya sigorta şirketine rizikoyla ilgili bilgi verecek assit şirketlerin desteği sağlandıktan sonra direkt satışlara geçilmesinin daha doğru olacağını düşünüyorum.’’

Kapital Sigorta'nın tüm acentelerinin internet üzerinden online bağlantısını sağlayacak alt yapı çalışmalarının tamamlandığını belirten Atila, Haziran 2000 tarihi itibariyle tüm acentelerle internet üzerinden online bağlantısına geçileceğini söyledi.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı