Sigarayı Bırakma Yöntemleri

19 Mayıs'ta başlayan sigara yasağının ardından, sigara içenler az da olsa tepkili. Peki ya sigarayı bırakmak isterlerse. İşte size sigarayı bırakmak için öneriler ve ipuçları.

21 Mayıs 2008 - 10:59:33

Sigarayı bırakmak için mükemmel bir plan ya da teknik yoktur. Ancak, başarılı sigarayı bırakma yöntemlerinde ortak olan şey, sigarayı bırakmanın kolay olmayacağı gibi gerçekçi bir beklentiyle kesin kararın verilmesidir.

3 ila 10 gün arasında sigarayı kesmeye bağlı fiziksel şikayetler yasayabilirsiniz. Bu şikayetler azalmaya başladığında, geçmişte alışkanlık olarak bir sigara yakacağınız zamanlarda (yemekten sonra ya da direksiyon başında) sigara içmek için bir dürtü duyabilirsiniz.

Sigarayı bırakmış bazı kişiler için, dürtüler aylar ve hatta yıllar boyunca gelip gidebilir. Ancak, bu dürtülerin yoğunluğu ve süresi zaman geçtikçe daha azalır.

Yeniden başlamaların çoğu, sigarayı bıraktıktan sonraki ilk hafta içinde yaşanır. Bunun nedeni, alışkanlığın güçlü olmasını da içeren birçok nedene dayanır. Yeniden başlamaların bir nedeni de, sigara bırakma programındaki zayıflıklardır. Sigara bırakma programı, günlük yaşamınızda çeşitli değişiklikler içermelidir, çünkü sigara içmenin yerine koyacak yeni alışkanlıklar edinilememesi nedeniyle çoğu kişi ilk üç ay içinde yeniden sigara içmeye başlamaktadır."..

Sigarayı bırakabileceğinize inanın ve kendinize güvenin.

İş arkadaşlarınız ev aile yakınlarınızı sigarayı bırakıyor olduğunuzdan haberdar edin ve anlayışlı olmalarını rica edin.

Ofis ve işyerinde daha sık yürüyün, asansör yerine merdivenleri kullanın çünkü bu da sizin yeni egzersiz programınızın bir parçası olabilir.

Her gün 3- 4 kez derin nefes alıp verin ve rahatladığınızı hissedin.

Bir sigara Bırakma Tarihi Tespit Edin

Yakın bir tarih tespit edin. Daha sonra, sigarayı bırakma nedenlerinizi bir kağıda sıralayın. Girişime başlamadan ve düzenli olarak da program boyunca listenizdeki noktaları gözden geçirin.

Bir Seferde Bırakın

Sigarayı bırakma gününüzde, tamamen bırakın. O gün için içmemeye kesin karar verin. Tüm dikkatinizi bu hedef üzerine yoğunlaştınn. Bir sonraki gün, daha kolay olacaktır.

Düzeninizi Değiştirin

Daha önce sizde sigara içme isteği uyandıran durumları önleyin ya da değiştirin. Sabah kahvenizi başka bir mekanda için. Eğer daha önce, her yemekten sonra masada bir sigara içiyor idiyseniz, yemeğiniz bittikten sonra derhal masadan kalkın. Bir sigara yakmak yerine, yürüyüşe çıkın. Eğer daha önce telefonla konuşurken, sigara içiyorduysanız, uzun telefon görüşmelerinden sakının ya da telefonunuzun yerini değiştirin. Eğer sigara içerken oturmayı sevdiğiniz bir koltuğunuz varsa, bunu geçici olarak kaldırın.

Çevrenizdekileri Değiştirin

Sigara içme dürtüleri başlamadan, araba yıkama, bahçeyle uğraşma ya da duş alma gibi sigara içmeyi fiziksel olarak zorlaştıran faaliyetlere başlayın. Hemen hemen her tür fiziksel egzersizin yararı olacaktır, sigara içme davranışınız yerleşmiş olabilir ve bu nedenle de otomatik olarak görülebilir. Bu otomatik davranışı önceden tahmin edin ve alternatifler planlayın.

Dürtünün Süresini Belirleyin

Dürtü geldiğinde saatinize bakın. Çoğu kısa sürer. Bu bir kez belirlendiğinde dürtüye karşı koymak daha kolay olacaktır.

Olumlu Düşünün

Sigara içmemek İçin Yardımlar

Nikotin sakızları tedavi programında bir yardımcı olarak yararlı olabilir. Nikotin sakızı adı verilen bu ürün, çiğnendiğinde dereceli olarak nikotin salar. Çok hızlı çiğnemek, fazla nikotin alınmasına neden olur, bu da mide bulantısıyla sonuçlanır.

Hedef, herhangi bir kesilme şikayetini önlemek için, nikotin düzeyinizi elde edecek kadar nikotin sakızı kullanmaktır. Nikotin sakızı, etkisini en üst düzeye çıkarmak için yanağınız ve diş etiniz arasına yerleştirilmek üzere tasarlanmıştir. Bu arada, sigara dumanının kokusu evinizden ve giysilerinizden çıkmaya başlar ve sigara alışkanlığınız da yavaş yavaş azalır.

Kendinizi ödüllendirin

İŞ TEMPOSU YAVAŞLAYABİLİR

Sigara bırakma döneminde yorgunluk ve konsantrasyon güçlüğü gibi belirtiler iş verimini azaltacağından dolayı mümkünse iş temposunu bir süre için yavaşlatmak faydalı olabilir. Ancak, tatillerde ve diğer özel günlerde keyif alınan şeylerin kısıtlanması daha zor olacağından bu dönemlerde sigarayı bırakmak tavsiye edilmez.

KRİZE GİRERSİNİZ YÜRÜYÜN

Aklınız sigaraya takıldığında, o anda yapmakta olduğunuz işi bırakıp ortamdan uzaklaşın, örneğin kısa bir yürüyüş yapmak veya başka bir işe yönelmek gibi... Araya başka bir aktivite koyduğunuzda sigara içme isteğinin azaldığını göreceksiniz. Sigara içme dürtüsünü kontrol altında tutmanız zaman içinde kolaylaşacaktır. Düşük kalorili yiyecek ve içeceklerle ağzınızı meşgul edin.

Etiketler:
Son Güncelleme : 21 Mayıs 2008 - 11:55:14
Okuyucu Yorumları { Toplam 1 Yorum }
  • yağmur şimşek 21.5.2008 11:58:35
    benden bir tavsiye bende işe yaradı.<br><br>ama sizde yararmı bilkemem.. sigaranın bitişine yakın söndürün ve izmariti söndürülmüş haliyle çiyneyin o iğrenç tat sıgaradan nefret ettirmeye yetiyo banada yaşlı bi teyze öğretti oda öyle kurtulmuş başarılar..

Diğer Haberler

Koç Burcu
(21 MART - 20 NİSAN)

Bugünlerde, belli başlı konulara yeterince vakıf olmadan, her şeyi enine boyuna ölçüp tartmanızda yarar var. Mevcut sorunları göz ardı etmek yerine,...Koç Burcu Günlük Yorumu

Boğa Burcu
(21 NİSAN - 20 MAYIS)

Bugünlerde, ikili ilişkilerinizde agresif ve gergin etkiler gözlenebilir.  Olaylara daha sakin yaklaşmalı ve iyice düşündükten sonra adım...Boğa Burcu Günlük Yorumu

İkizler Burcu
(21 MAYIS - 20 HAZİRAN)

Haziran sonuna kadar ikili ilişkileriniz açısından hassas bir süreç olabilir. Dolayısıyla temkinli davranmanız gerekiyor. Mayıs ayının ilk günleri aklınıza...İkizler Burcu Günlük Yorumu

Yengeç Burcu
(21 HAZİRAN - 22 TEMMUZ)

Bugünlerde, aklınızı çok fazla şey kurcaladığı için motivasyonu ve konsantrasyon eksikliği yaşayabilirsiniz. Öte yandan öncelik verdiğiniz...Yengeç Burcu Günlük Yorumu

Aslan Burcu
(23 TEMMUZ - 23 AĞUSTOS)

Bugünlerde, hırsınızı ve egonuzu yönetmekte zorluk çekebilirsiniz. Bu konuda arkadaşlarınızın da uyarısını kulak arkası ediyorsunuz. Fakat Mayıs ayının ilk...Aslan Burcu Günlük Yorumu

Başak Burcu
(24 AĞUSTOS - 23 EYLÜL)

Bugünlerde, kişisel gelişiminize, yaşamınıza ve eğitiminize yoğunlaşıp, olumlu sonuçlar alabileceğiniz bir süreçtesiniz. Aşk hayatınızda da aynı olumlu...Başak Burcu Günlük Yorumu

Terazi Burcu
(24 EYLÜL - 23 EKİM)

Bugünlerde, maddi başlıklı konular ön plana çıkıyor. Özellikle kredi, nafaka, burs, sponsorluk, alacak verecek, sigorta, vergi, miras gibi ortak kaynak...Terazi Burcu Günlük Yorumu

Akrep Burcu
(24 EKİM - 22 KASIM)

Bugünlerde, yaşadığınız yeri ve kendinizi toparlamakla meşgul olmak durumunda kalabilirsiniz.  Zamanında halledilmeyen konular sonradan başınızı ağrıtabilir.Tüm...Akrep Burcu Günlük Yorumu

Yay Burcu
(23 KASIM - 21 ARALIK)

Bugünlerde, keskin zekanız ve potansiyeliniz ile rakiplerinizi geride bırakabilirsiniz. En karmaşık sorunları çözebilecek enerjiye sahipsiniz. Çevrenizdeki...Yay Burcu Günlük Yorumu

Oğlak Burcu
(22 ARALIK - 20 OCAK)

Bugünlerde, yeni planlar yeni girişimler için somut adımlar atmak isteyebilirsiniz. Fakat Merkür'ün geri harekette olduğunu da aklınızdan çıkarmayın....Oğlak Burcu Günlük Yorumu

Kova Burcu
(21 OCAK - 18 ŞUBAT)

Bugünlerde, yüksek enerjinizle başkalarını da etkileyebilir ve kendi tarafınıza çekebilirsiniz. Elde ettiğiniz başarılar ve parlak fikirlerinizle etrafınızın...Kova Burcu Günlük Yorumu

Balık Burcu
(19 ŞUBAT - 20 MART)

Bugünlerde, etrafınızın beğenisi ve ilgisiyle gözler size çevriliyor. Böylelikle aldığınız destek sayesinde, istediğiniz alanlarda daha hızlı ilerleme...Balık Burcu Günlük Yorumu