Sigarayı Bırakma Yöntemleri

19 Mayıs'ta başlayan sigara yasağının ardından, sigara içenler az da olsa tepkili. Peki ya sigarayı bırakmak isterlerse. İşte size sigarayı bırakmak için öneriler ve ipuçları.

Sigarayı Bırakma Yöntemleri

Sigarayı bırakmak için mükemmel bir plan ya da teknik yoktur. Ancak, başarılı sigarayı bırakma yöntemlerinde ortak olan şey, sigarayı bırakmanın kolay olmayacağı gibi gerçekçi bir beklentiyle kesin kararın verilmesidir.

3 ila 10 gün arasında sigarayı kesmeye bağlı fiziksel şikayetler yasayabilirsiniz. Bu şikayetler azalmaya başladığında, geçmişte alışkanlık olarak bir sigara yakacağınız zamanlarda (yemekten sonra ya da direksiyon başında) sigara içmek için bir dürtü duyabilirsiniz.

Sigarayı bırakmış bazı kişiler için, dürtüler aylar ve hatta yıllar boyunca gelip gidebilir. Ancak, bu dürtülerin yoğunluğu ve süresi zaman geçtikçe daha azalır.

Yeniden başlamaların çoğu, sigarayı bıraktıktan sonraki ilk hafta içinde yaşanır. Bunun nedeni, alışkanlığın güçlü olmasını da içeren birçok nedene dayanır. Yeniden başlamaların bir nedeni de, sigara bırakma programındaki zayıflıklardır. Sigara bırakma programı, günlük yaşamınızda çeşitli değişiklikler içermelidir, çünkü sigara içmenin yerine koyacak yeni alışkanlıklar edinilememesi nedeniyle çoğu kişi ilk üç ay içinde yeniden sigara içmeye başlamaktadır."..

Sigarayı bırakabileceğinize inanın ve kendinize güvenin.

İş arkadaşlarınız ev aile yakınlarınızı sigarayı bırakıyor olduğunuzdan haberdar edin ve anlayışlı olmalarını rica edin.

Ofis ve işyerinde daha sık yürüyün, asansör yerine merdivenleri kullanın çünkü bu da sizin yeni egzersiz programınızın bir parçası olabilir.

Her gün 3- 4 kez derin nefes alıp verin ve rahatladığınızı hissedin.

Bir sigara Bırakma Tarihi Tespit Edin

Yakın bir tarih tespit edin. Daha sonra, sigarayı bırakma nedenlerinizi bir kağıda sıralayın. Girişime başlamadan ve düzenli olarak da program boyunca listenizdeki noktaları gözden geçirin.

Bir Seferde Bırakın

Sigarayı bırakma gününüzde, tamamen bırakın. O gün için içmemeye kesin karar verin. Tüm dikkatinizi bu hedef üzerine yoğunlaştınn. Bir sonraki gün, daha kolay olacaktır.

Düzeninizi Değiştirin

Daha önce sizde sigara içme isteği uyandıran durumları önleyin ya da değiştirin. Sabah kahvenizi başka bir mekanda için. Eğer daha önce, her yemekten sonra masada bir sigara içiyor idiyseniz, yemeğiniz bittikten sonra derhal masadan kalkın. Bir sigara yakmak yerine, yürüyüşe çıkın. Eğer daha önce telefonla konuşurken, sigara içiyorduysanız, uzun telefon görüşmelerinden sakının ya da telefonunuzun yerini değiştirin. Eğer sigara içerken oturmayı sevdiğiniz bir koltuğunuz varsa, bunu geçici olarak kaldırın.

Çevrenizdekileri Değiştirin

Sigara içme dürtüleri başlamadan, araba yıkama, bahçeyle uğraşma ya da duş alma gibi sigara içmeyi fiziksel olarak zorlaştıran faaliyetlere başlayın. Hemen hemen her tür fiziksel egzersizin yararı olacaktır, sigara içme davranışınız yerleşmiş olabilir ve bu nedenle de otomatik olarak görülebilir. Bu otomatik davranışı önceden tahmin edin ve alternatifler planlayın.

Dürtünün Süresini Belirleyin

Dürtü geldiğinde saatinize bakın. Çoğu kısa sürer. Bu bir kez belirlendiğinde dürtüye karşı koymak daha kolay olacaktır.

Olumlu Düşünün

Sigara içmemek İçin Yardımlar

Nikotin sakızları tedavi programında bir yardımcı olarak yararlı olabilir. Nikotin sakızı adı verilen bu ürün, çiğnendiğinde dereceli olarak nikotin salar. Çok hızlı çiğnemek, fazla nikotin alınmasına neden olur, bu da mide bulantısıyla sonuçlanır.

Hedef, herhangi bir kesilme şikayetini önlemek için, nikotin düzeyinizi elde edecek kadar nikotin sakızı kullanmaktır. Nikotin sakızı, etkisini en üst düzeye çıkarmak için yanağınız ve diş etiniz arasına yerleştirilmek üzere tasarlanmıştir. Bu arada, sigara dumanının kokusu evinizden ve giysilerinizden çıkmaya başlar ve sigara alışkanlığınız da yavaş yavaş azalır.

Kendinizi ödüllendirin

İŞ TEMPOSU YAVAŞLAYABİLİR

Sigara bırakma döneminde yorgunluk ve konsantrasyon güçlüğü gibi belirtiler iş verimini azaltacağından dolayı mümkünse iş temposunu bir süre için yavaşlatmak faydalı olabilir. Ancak, tatillerde ve diğer özel günlerde keyif alınan şeylerin kısıtlanması daha zor olacağından bu dönemlerde sigarayı bırakmak tavsiye edilmez.

KRİZE GİRERSİNİZ YÜRÜYÜN

Aklınız sigaraya takıldığında, o anda yapmakta olduğunuz işi bırakıp ortamdan uzaklaşın, örneğin kısa bir yürüyüş yapmak veya başka bir işe yönelmek gibi... Araya başka bir aktivite koyduğunuzda sigara içme isteğinin azaldığını göreceksiniz. Sigara içme dürtüsünü kontrol altında tutmanız zaman içinde kolaylaşacaktır. Düşük kalorili yiyecek ve içeceklerle ağzınızı meşgul edin.

Etiketler:
Okuyucu Yorumları { Toplam 1 Yorum }
  • yağmur şimşek 21.5.2008 11:58:35
    benden bir tavsiye bende işe yaradı.<br><br>ama sizde yararmı bilkemem.. sigaranın bitişine yakın söndürün ve izmariti söndürülmüş haliyle çiyneyin o iğrenç tat sıgaradan nefret ettirmeye yetiyo banada yaşlı bi teyze öğretti oda öyle kurtulmuş başarılar..
Koç Burcu
(21 MART - 20 NİSAN)

Hafta genelinde aldığınız yorumlar veya bazı kişilerin tavsiyeleri net düşüncelerinizde iniş çıkışa neden olsa da, hafta sonuna gelindiğinde dillere destan...Koç Burcu Günlük Yorumu

Boğa Burcu
(21 NİSAN - 20 MAYIS)

Duygusal bağlar kurabilir veya duygusal bağlarınızı güçlendirebilirsiniz. Sevdiğiniz kişilerin yanında yer almanız durumunda size olan sevgilerinin her zamankinden...Boğa Burcu Günlük Yorumu

İkizler Burcu
(21 MAYIS - 20 HAZİRAN)

Sağlığınızı ihmal etmemenizde veya sağlık başlıklı konulara yoğunlaşmanızda yarar var. Daha yaşamsal konulara da zaman ayırmanız gerektiğini anlayacağınız bir hafta sonu. Tüm...İkizler Burcu Günlük Yorumu

Yengeç Burcu
(21 HAZİRAN - 22 TEMMUZ)

Hafta sonunda, daha sakin planlar yapmak veya yalnız kalmak isteyebilirsiniz. Kendinizi baskı altında hissetmemeli ve emin olmadan hareket etmemelisiniz. Tüm burçları...Yengeç Burcu Günlük Yorumu

Aslan Burcu
(23 TEMMUZ - 23 AĞUSTOS)

Bu hafta sonu, hiçbirşeyi hafife almamalı veya olaylara ya da kişilere yüzeysel yaklaşmamalısınız. Detayları kaçırmamanız durumunda kazançlı durumlar...Aslan Burcu Günlük Yorumu

Başak Burcu
(24 AĞUSTOS - 23 EYLÜL)

Bu hafta sonu, olaylara daha derin bakabilir veya duygusal olabilirsiniz. Kendinizi daha objektif şekilde gözlemle fırsatı bulacaksınız. Yapabiliyorsanız şayet, kendinizi...Başak Burcu Günlük Yorumu

Terazi Burcu
(24 EYLÜL - 23 EKİM)

Bu hafta sonu, yaratıcı ve romantik eğilimleriniz artabilir. Eski arkadaşlarınızla iletişim kurabilir, biraraya gelebilir veya eski günleri hatırlayabilirsiniz. Tüm...Terazi Burcu Günlük Yorumu

Akrep Burcu
(24 EKİM - 22 KASIM)

Bu hafta sonu, farklı kişilerin ya da arkadaşlarınızın size olan ilgisi kendinize olan güveninizin artmasını sağlayabilir. Haftanın son günü civarında, diğerlerinin...Akrep Burcu Günlük Yorumu

Yay Burcu
(23 KASIM - 21 ARALIK)

Bugünlerde, bazı kişiler sizden taleplerde bulunabilir veya aradıkları cevapları almak veya istediğiniz cevapları vermek üzere kapınıza gelebilirler. Tavsiyeler havada...Yay Burcu Günlük Yorumu

Oğlak Burcu
(22 ARALIK - 20 OCAK)

Hafta sonunda, prensiplerinizi, ilkelerinizi veya yaşamsal olmazsa olmazlarınızı gözden geçirebilir, bazı düşüncelerinizde değişiklikler ya da...Oğlak Burcu Günlük Yorumu

Kova Burcu
(21 OCAK - 18 ŞUBAT)

Bu hafta sonu, kendi kendinize kalıp özel hayatınızı veya genel anlamda yaşamınızı veya bazı konulardaki hislerinizi sorgulayabilirsiniz. Önemli fikirleriniz olabilir...Kova Burcu Günlük Yorumu

Balık Burcu
(19 ŞUBAT - 20 MART)

Bu hafta sonu, işiniz veya üzerinde yoğunlaştığınız işlerle ilgili problemler söz konusu olabilir. Tüm burçları aynı şekilde ilgilendiren ve mutlaka okunması...Balık Burcu Günlük Yorumu