‘Sıfır karbon’ hedefi koydu, müşterilerine ‘yeşil ürün’ önerecek

Çilem KAYA
28.01.2011 - 00:00 | Son Güncelleme:

Tesco Kipa, küresel ısınmaya karşı, mağazalarında yeniliklere giderken müşterilerini de bilinçlendirmek için kampanyalar başlatacak.

Tesco Kipa Uluslararası Kurumsal İletişim Direktörü Ellen Gladders, enerji tasarufu çalışmasının, enerji faturalarından bir yılda 12.8 milyon TL düşürdüğünü belirtti. İklim değişikliğini önlemeye katkı sağlamak ve enerji tasarrufu yapmak isteyen Tesco Kipa, 2050 yılında sıfır karbon hedefi de koydu. Tesco Kipa Uluslararası Kurumsal İletişim Direktörü Gladders, “Doğal gün ışığından faydalanma, ısıtma ve soğutma sistemlerinin birlikte çalışmasını sağlayan karışık akımlı havalandırma ve kombine ısı ve enerji sistemleri gibi teknolojiler, karbon ayak izimizi sadece 4 yılda yüzde 30 azaltmamıza yardımcı oldu” diye konuştu. Yeşil vergilendirme sistemleriyle hükümetin de bu konuda önemli bir rol oynayabileceğini söyleyen Gladders, ne teknolojinin ne de hükümetlerin tek başına iklim değişikliği ile mücadelede başarılı olamayacağını belirtti. Gladders, hedefleriyle ilgili olarak “Tüketicilerin daha fazla enerji tasarrufu yapan elektrikli aletleri seçmelerine yardımcı olmak, daha yeşil bir yaşam sürdürmelerine yardımcı olabilecek yeni ürün seçenekleri sunmak” dedi.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı