Gündem Haberleri

GÜNDEM

    ’Sıfır hata’yla IATA’ya girdik havada ’dünyalı’ oluyoruz

    Hanife BAŞ
    22.07.2007 - 00:00 | Son Güncelleme:

    Pegasus, Uluslararası Havayolu Taşımacılığı Birliği’ne (IATA) üye olan dördüncü Türk havayolu şirketi oldu.

    Pegasus, IATA Operasyonel Güvenlik Denetimi’nden (IOSA) sıfır bulguyla geçti. IATA Hükümetler ve Üye İlişkilerinden Sorumlu Direktörü Juerg Staub, Pegasus’un kendileri için yenilikçi bir taşıyıcı olduğunu söyledi. Pegasus Başkanı Ali Sabancı da, "Dünya sınıfına giriyoruz" dedi.

    PEGASUS Havayolları, Uluslararası Havayolu Taşımacılığı Birliği(IATA) belgesini alan Türk özel havayolu şirketleri arasına katıldı. Haziran ayında IATA üyesi olan Pegasus, belgesini geçen hafta aldı. Havayolu şirketi, IATA üyesi olmadan önce uluslararası kabul gören ve tanınan bir havayolu şirketinin operasyonel yönetim ve kontrolünün değerlendirildiği denetim sistemi olan IATA Operasyonel Güvenlik Denetimi(IOSA) programından geçti.

    YENİLİKÇİ BİR TAŞIYICI: Pegasus’a IATA belgesi vermek için Türkiye’ye gelen IATA Hükümetler ve Üye İlişkilerinden Sorumlu Direktörü Juerg Staub, Pegasus’u yeni IATA üyesi olarak kabul etmekten memnuniyetini dile getirerek, şirketin kendileri için yenilikçi ve çok hızlı büyüyen bir taşıyıcı olduğunu kaydetti. IATA’nın sektörün yüzde 94’ünü temsil eden 250 üyesi bulunduğunu hatırlatan Staub, IATA belgesinin, standartları, uluslararası trafiği temsil ettiğini, havayollarının en verimli yolla faaliyetini sağladığını, güvenlik ve çevresel konularda yardım ettiğini kaydetti.

    SIFIR BULGUYLA GEÇTİK: Pegasus Havayolları Yönetim Kurulu Başkanı Ali Sabancı, IATA üyeliklerinin arkasında sekiz aylık çabanın bulunduğunu kaydederek, bu sınavı tam notla geçmiş olmanın heyecanını yaşadıklarını vurguladı. Uluslararası havayolu taşımacılığı için çok önemli standartlar getiren IATA’ya haziran ayında üye olduklarını anımsatan Sabancı, "Son dönemde havayollarındaki gelişmelerden dolayı operasyonel verimlilik ve güvenlik ön plana çıkıyor. IATA üyeliğinden önce operasyonel güvenlik denetimi olan IOSA’dan geçtik. Bunun sonucunda IATA üyesi olmaya layık görüldük. Denetimleri sıfır bulguyla geçtik" açıklamasını yaptı. Kendilerinden başka sektörde daha fazla havayolunun bu sertifikayı almasını umduklarını dile getiren Sabancı, IATA üyelik sertifikasını almanın birinci adım olduğunu, ondan sonra bu sertifikayı koruyacak operasyonel verimliliğe ve güvenliğe de önem vereceklerini kaydetti.

    DÜNYA SINIFINA GİRİYORUZ: Ali Sabancı, IATA sertifikasının kendilerine ne katacağı şeklindeki soruyu, "Geçmiş dönemlerde Türk sivil havacılığında belli sıkıntılar vardı. Ölçeksizlikten dolayı sıkıntılar oldu. Bu sertifika bir kere bizi dünya havayolları sınıfına sokacak. Bu bizim kalitemizi ve standardımızı gösterecek. IATA üyesiyim dediğim zaman iyi bir havayolu olmamızdan öte iyiliği takdir edilmiş bir havayolu olarak görüleceğiz. IATA üyeliği, operasyonel verimlilik ve güvenlik standartlarımızı yüksek tutma açısından çok önemli bir dış destek olacak" şeklinde cevapladı.

    Staub: Kurallara uymayanları izleyip üyelikten çıkarıyoruz

    IATA’nın operasyonel güvenlik konusunda standartları bulunduğunu ve her üyenin bunları uygulamak zorunda olduğunu belirten Juerg Staub, IATA üyesi olmak için en üstten en alt seviyeye kadar bütün çalışanların ve süreçlerin denetimden geçtiğini, bütün güvenliklere bakıldığını dile getirdi. Juerg Staub, IATA üyeliğinin devam etmesi için denetimlerin iki yılda bir yapıldığını ve bu süreçte kurallara uymayanların üyelikten çıkarıldığını da hatırlattı. Güvenlik uygulamalarının önemine de değinen Staub, birkaç yıldır bu konuda Türk otoriteleriyle uluslararası mevzuat koymaları konusunda görüştüklerini aktardı. Staub, görüşmelerinde Ulaştırma Bakanlığı ve Sivil Havacılık Otoritelerinin çok açık ve kabul edici olduğunu, geçen yıl mayıs ayında da bütün taşıyıcıların güvenlik şartlarına uyması gerektiğinin Resmi Gazete’de yayınladığını belirtti.

    Türk havacılığı gelişiyor

    TÜRK havacılık sektörünü değerlendiren Juerg Staub, beş yıl önce Türkiye’ye geldiğinde birkaç havayolu şirketi bulunduğunu, şimdi ise bu sayının 16’ya çıktığını kaydettti. Staub, Türk havacılık sektörünün serbestleşme anlamında önemli bir süreçten geçtiğini vurgulayarak, şunları söyledi: "Havayolu şirketleri kurulup hem içerde, hem de uluslararası alanda serbestçe rekabet edebiliyor. Türk havacılığı pozitif anlamda önemli büyüme gösterdi. Hükümet de sektörün büyümesi ve ilerlemesi için çerçeveyi çizdi. Dünyada da sektör, gelecek beş yılda dünya ekonomisinde bir sorun çıkmazsa yüzde 5.5 oranında yıllık olarak büyüyecek. İlk hedefimizde dünya havacılığında kaza oranlarını azaltmak yer alıyor. Dünyada 2 milyar insan seyahat ediyor. Hacim artmasına karşın kaza oranları düştü. Ancak sıfır kazayı hedefliyoruz."
    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı