Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Siemens cebe girmeyi başardı

    Hürriyet Haber
    01.12.2001 - 13:58 | Son Güncelleme: 01.12.2001 - 13:58

    Siemens cep telefonu sektöründe amacına ulaşamayınca stratejisini tüm dünyada baştan sona değiştirdi. 'Daha renkli', 'daha teknolojik' ve 'daha kişisel' kavramlarıyla başlayan değişim süreci Siemens Türkiye'ye de yansıdı. Şirket cep telefonu pazarında üçüncü sıraya yükseldi.

    Siemens, cep telefonu sektöründe yaklaşık iki yıl önce dünya genelinde yeniden yapılanma sürecine girdi. Değişimin ilk adımı yapılan pazar araştırmalarıyla atıldı. Araştırmalarda müşterinin nasıl bir cep telefonu istediğine ilişkin veriler elde edildi. Dünya çapında yapılan çeşitli anketler sonucunda cep telefonlarının daha renkli ve dinamik bir yapıya kavuşması gerektiği ortaya çıktı ve tasarım teknoloji konusunda kişiselleştirme stratejisi benimsendi. Ürünler, kişisel beğeniler ve teknoloji olmak üzere iki boyutta incelendi. Buna göre kullanıcıların çektikleri mesajlardan telefonlarının dış görünüşüne kadar kendi istedikleri yapıları kullanabilmeleri sağlandı. Siemens '35' ve '45' serilerinin üretimi bu veriler ışığında gerçekleşti.

    Şirketin yeniden yapılanma süreci Türkiye ofisine de yansıdı. Türkiye'deki değişim insan kaynağından başladı. Mobil iletişim departmanında iş tanımları yeniden düzenlendi. Başta mobil iletişim bölümü direktörü olmak üzere toplam sekiz kişinin katılımıyla 31 kişilik bir ekip oluşturuldu.

    Türkiye pazarına ilişkin araştırmalar sonunda Siemens'in Nokia ve Ericsson'un ardından üçüncü sırada geldiği ortaya çıktı. Procon GFK tarafından yapılan araştırmaya göre Siemens cep telefonları 'en çok kullanılan WAP'lı telefonlar' sıralamasında Türkiye'de ilk sırada geliyor. Şirketin mobil iletişim direktörü Kaya Uğur, yönetim stratejisi olarak 'key account' sistemini benimsediklerini belirtiyor: ‘‘Bu sistem müşteriyi yakalamak anlamına geliyor. Müşterisini unutanların pazardaki durumlarını hepimiz görüyoruz.‘‘

    Şirketteki bir diğer değişim satış sahasının oluşturulması oldu. Siemens'in değişen yüzünü bayilere tanıtmak amacıyla 14 kişilik bir ekip oluşturuldu. Bu kişiler bayiler ve dağıtımcılara Siemens teknolojileri konusunda eğitim veriyorlar.
    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı