Sıcaktan bunalan şişeye sarıldı su pazarı 1.2 milyar dolara yöneldi

Hürriyet Haber
15.08.2006 - 00:00 | Son Güncelleme:

Türkiye’yi etkisi altına alan sıcak hava, doğal kaynak suyu üreticilerinin işine yaradı. Ambalajlı su tüketiminde ağustos ayında yüzde 30’luk artış yaşandığını belirten Suder Başkanı Olcay Sunucu, "Üreticiler olarak hava sıcaklıklarını takip edip ona göre hazırlık yapıyoruz. Sektörün bu yılki büyüklüğü 1.2 milyar dolara, kişi başına tüketim ise 105 litreye çıkacak" dedi.

BÜTÜN Türkiye’yi etkisi altına alan sıcak hava, doğal kaynak suyu üreticilerinin satışlarını yüzde 30 artırdı. Doğal Kaynak ve Madensuyu Üreticileri Derneği (Suder) Başkanı Olcay Sunucu, yazın sıcak havalarla birlikte su tüketiminin hızlı bir artış gösterdiğini belirterek, bu yıl ağustos ayında su satışlarında üç kat arttış yaşandığını söyledi.

HAVA TAHMİNLERİNİ İZLİYORUZ: Sezonsal olarak talep değişimini sürekli yaşadıklarını dile getiren Sunucu, "En son yaşanan sıcaklar bir anda tüketimi üç katına çıkardı. Üreticiler olarak hava sıcaklıklarını takip edip, tahminlere bakıp ona göre hazırlık yapıyoruz" dedi. Sunucu, 2005 yılında Türkiye’de ambalajlı su pazarının yüzde 12 büyüyerek 7 milyar litreye ve 1.1 milyar dolarlık pazar büyüklüğüne ulaştığını aktararak, bu yıl sektör büyüklüğünün 1.2 milyar dolara, toplam tüketimin 7.8 milyar litreye, kişi başına yıllık su tüketiminin de 105 litreye ulaşmasını beklediklerini kaydetti.

ANTALYA’DA YÜZDE 80’LİK ARTIŞ: Olcay Sunucu, en çok pet şişe ve damacana suyun bölge olarak Marmara’da, şehirler olarak da İstanbul, Adapazarı, Bursa ve İzmir’de tüketildiğini kaydetti. Turizmin sektörün önemli dinamiklerinden biri olduğuna değinen Sunucu, su satışlarında yaz aylarında kışa oranla özellikle tatil bölgelerinde ve Antalya’da yüzde 70-80’lik artış sağlandığını vurguladı. Sunucu, genel toplamda ambalajlı su sektöründe tüketiminin yüzde 80’lik bölümünün damacana su segmentinde olduğuna işaret ederek, geri kalan yüzde 20’lik kısmın 1.17 milyar litresinin pet su segmentinde bulunduğunu, pet suda 0.5 litrelik satışların diğer ambalajlara göre daha yüksek olduğunu kaydetti.

AMBALAJLI SUYA TALEP: Suder Başkanı Sunucu, Sağlık Bakanlığı verilerine göre sektörde ruhsatlı 226 tesiste üretim yapıldığını, bu tesislerin 167’sinin kaynak suyu, 31’inin maden suyu, 7’sinin işlenmiş içme suyu, 20’sinin içme suyu, birinin ise işlenmiş kaynak suyu tesisi olarak faaliyet gösterdiğini belirtti. Sektöre giren her yeni güçlü markanın, pazarı hareketlendirip hacmi büyüttüğünü aktaran Sunucu, "Sağlık bilincinin artması sonucu doğal kaynak sularına olan talep sürekli yükseliyor. Sektör büyüme ve gelişme sürecinde. Nüfusun artışı, gelir düzeyinin yükselmesi, tüketim tercihlerinin değişmesi ve sağlıklı yaşama isteğindeki artış, ambalajlı su tüketiminin yükselmesini sağlıyor" diye konuştu.

Pet şişeyi kendisi dolduran restoran ve kafeler de var

DOĞAL Kaynak ve Madensuyu Üreticileri Derneği (Suder) Başkanı Olcay Sunucu, restoran, kafe gibi yerlerde pet şişelerin tekrar doldurarak kullanımının sözkonusu olduğunu ifade ederek, şunları söyledi: "Pet şişeler toplanarak tekrar doldurulabiliyor. Bu uygulamalar tüketici damak tadını olumsuz etkileyerek, marka imajına zarar veriyor. Şartlarının belli olmadığı dolum ortamı tüketiciyi de risk altına sokuyor. Markalı ürünlerin tüketilmesine özen gösterilmeli."

Tarımsal sulama temiz su kaynaklarını israf ediyor

TARIMSAL nüfusun özellikle tarla sulama uygulamalarında çok değerli temiz su kaynaklarını israf ettiğini iddia eden Olcay Sunucu, şöyle devam etti: "Çoğu kez karşılaşılan yöntem, bir boru dahi kullanılmadan toprak kazılarak kanal oluşturulması ve bu kanaldan tarlalara su verilmesi yönünde. Bu yöntemde suyun çoğu toprakta kaybolduğu için tarlaya ulaşan su miktarı çok azalıyor. Bu değerli sular bir depo veya gölette tutulmadığı için sulamanın yapılmadığı zamanlarda sürekli boşa akıyorlar."

Fiyatlar, bölge ve rekabet şartlarına göre değişiyor

PET şişe su satış fiyatlarında bölgeye göre farklılıklar bulunabildiğine değinen Olcay Sunucu, "Fiyat farklılığının temel nedeni firmalar arasında büyük kalite farklılıklarının bulunması ve nakliye, dağıtım maliyetlerindeki farklılıklar. Değişik bölgelerdeki tüketicilerin satın alma güçlerinin farklı olması ve rekabet şartları da fiyatta etkili. Satış noktasının yeri, konumu ve hedef kitlesi bakımından da fiyatlar değişebiliyor" diye konuştu.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı