"Sıcak yaz" dondurma sektörüne yaradı

A.A.
23.10.2007 - 10:38 | Son Güncelleme:

Türkiye'de, hava sıcaklıklarının mevsim normallerinin üzerinde seyrettiği yaz aylarında, dondurma satışlarında geçen yıllara oranla yüzde 20 artış sağlandığı bildirildi.

Ülker Golf Genel Müdürü Nusret Kayhan Apaydın, yaz aylarının dondurma sektörü açısından oldukça hareketli geçtiğini, bu yıl ise aşırı sıcaklarla birlikte satışlarda önemli bir artış yaşandığını söyledi.

Hava sıcaklıklarının mevsim normallerinin üzerinde seyrettiği yaz aylarında dondurma satışlarında geçen yıllara oranla yüzde 20 civarında bir artış kaydedildiğini ifade eden Apaydın, firma olarak pek çok aktivite ve yeni ürünler sayesinde satışlarda sıcak havanın getirdiği oranın çok üstünde bir artış gösterdiklerini belirtti.

Apaydın, “Firmamız sektörde yeni olmasına rağmen çok kısa zamanda iyi bir yol katetti ve endüstriyel dondurma pazarında 2'nciliğe yerleşti. 4 yılda üretim kapasitemizde 3 kat artış gerçekleştirdik. Sadece 2007 yılı için 36 çeşit yeni ürün geliştirdik. Tüm bu üretim, yeni ürün, satış ve pazarlama yatırımları ile 2003'ten bu yana satışlarımızda 5 kat artış sağlandı” dedi.

Geçen yıl endüstriyel dondurma pazarının yaklaşık 125 milyon litre olarak gerçekleştiğini dile getiren Apaydın, pazarın 2007 yılında yaklaşık yüzde 30 büyüyerek 160 milyon litreye çıkmasının beklendiğini vurguladı.
Apaydın, kişi başı dondurma tüketiminin Avrupa ülkelerine göre henüz düşük olduğu Türkiye'de, dondurma pazarının istikrarlı şekilde büyüdüğünü, firmalarının da pazara girmesiyle birlikte, pazardaki büyümenin daha da ivme kazandığını kaydetti.

Geçen yıl endüstriyel dondurma sektörünün 520 milyon dolarlık bir ciro sağladığını ifade eden Apaydın, şunları söyledi:
“Toplam dondurma pazarında endüstriyel üreticilerin payı yüzde 74, pastane gibi yerel üreticilerin payı ise yüzde 26 civarındadır. Türkiye'de kişi başı dondurma tüketimi 2006 yılı sonu itibariyle 1,6 litre civarındadır. Bu oran gelişmiş pazarlarla karşılaştırıldığında çok düşük kalmaktadır. Kişi başına dondurma tüketimi Amerika'da 25 litre, Avrupa'da ise ortalama 8 litre civarındadır. Tüketimi artırmak için dondurmanın 4 mevsim yenen bir ürün haline gelmesi gerekmektedir. Bunun en büyük nedenlerinden biri, Türkiye'de kışın dondurma tüketiminin istenen seviyelerde olmamasıdır. Bu, geleneksel tüketim alışkanlığıyla ilgili. Çünkü, ülkemizde dondurma hala yaz ürünü olarak algılanıyor. Ancak son yıllarda ev tipi pazarının gelişmesiyle birlikte kış sezonunda da anlamlı bir hareketlilik yaşanmaktadır.”

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı