Shake Shack Avrupa’ya Türkiye’den açılacak

Cemre Huma ERAKKUŞ
02.06.2013 - 00:00 | Son Güncelleme: 02.06.2013 - 01:57

Amerikan’nın önde gelen haburger zincirlerinden Shake Shack, Avrupa’ya Türkiye’den açılacak.

Shaya Grup tarafından Türkiye’ye getirilen hamburger zinciri Shake Shack, ilk restoranını kurucusu Danny Meyer’in de katılımıyla birlikte İstinye Park’ta gerçekleştirdi. ABD’de 18 restoranı bulunan Shake Shack, uluslararası pazardaki şube sayısını da 8’e çıkardı. Meyer, restoranın tüm Avrupa’dan önce neden ilk kez İstanbul’da açıldığı sorusuna, “Cevabı çok basit. Yatırım için her zaman mükemmel güzellikteki şehirleri tercih ediyoruz ve İstanbul her şeyiyle dünyanın en güzel şehirlerinden biri” yanıtını verdi.

İstanbul’da restoran açmadan önce ekibinin buraya geldiğini ve uzun süren araştırmalar yaptığını söyleyen Meyer, “Yeni bir pazara girmeden önce baktığımız 3 ana kriter var “kültür”, “misafirperverlik” ve “yeme içmeye verilen değer”. En basit ifadeyle restoranlarımızı açmak için dünyanın en güzel şehirlerini seçiyoruz./images/100/0x0/55eb6685f018fbb8f8beb1ab Katar ve Dubai de bunlara güzel birer örnek. İstanbul’un tüm bunlara sahip olması sorunuzu cevaplamaya yetecektir” dedi. Shake Shack’ın diğer hamburger zincirlerine kıyasla çok daha butik bir işletme olduğuna deyinen Meyer şöyle devam etti: “Biz hamburgerimizin tarifi budur diye bir kağıda yazıp vermiyoruz. Her restoranımızda ayni kalitede hizmet verebilmek bizim için çok önemli, yavaş ama sağlam adımlar atıyoruz bu yüzden de mağaza sayımız çok hızlı yükselmiyor.”

LÜKS HAMBURGERLER

Al Shaya grupla birlikte çalışmaya başladıktan ancak iki yıl sonra ilk şubelerini açtıklarını dile getiren Meyer, “Çalıştığımız insanları iyi tanımak ve o birlik olma ruhu yakalamak mağaza sayımızı arttırmaktan önde geliyor” ifadesini kullandı. Meyer, diğer hamburger zincirlerine kıyasla fiyat politikanız nasıl sorusuna, ”Bizi fast food zincirleriyle karşılaştırmak pek doğru olmaz. Biz ayak üstü yalnızca karın doyurma amaçlı değil, lüks restoran atmosferinde yenecek hamburgerler servis ediyoruz. Sunduğumuz hamburgerler her müşteriye özel el yapımı olarak hazırlanıyor” cevabını verdi.

Hedef 3 şube

Meyer, Türkiye’de şube sayısının artıp artmayacağı ile ilgili olarak da, “Burada nasıl karşılanacağımızı henüz bilmiyorum. Ama tabi hedefimiz bir ülkede en azından 3 şubemiz olmasıdır. Zaten Taksim Tünel’de açılacak olan ikinci şubemiz de çok yakında hizmet vermeye başlayacak. Sonrasını da birlikte bekleyip göreceğiz” diye konuştu. Shake Shack’ın Ortadoğu’daki tüm faaliyetleri, markanın Türkiye pazarı temsilcisi olan Shaya’nın bağlı olduğu Al Shaya Grup tarafından yönetiliyor. Kuveyt merkezli Al Shaya grubun Türkiye yatırımı olan Shaya, Starbucks, The Body Shop ve Topshop gibi dünya markalarının da Türkiye temsilcililiklerini elinde bulunduruyor.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı