Servis Ekonomisi 2.0

Hürriyet Haber
19.12.2016 - 13:40 | Son Güncelleme:

GE Dijital'in gerçekleştirdiği satın almayla müşterilerine makinelerin kusursuz bir şekilde çalışması için sunduğu bulut bilişim çözümlerinin kapsamını genişletiyor

GE Dijital'in en son gerçekleştirdiği satın alım sonucunda uçak motorları, enerji santralleri, medikal tarayıcılar ve günün her alanında bağlı olduğumuz diğer teknolojilere yönelik hizmet veren kişilerin işleri artık daha kolay hale geliyor. Merkezi Kaliforniya Pleasanton'da bulunan ServiceMax, müşterilerin varlıklarını daha iyi optimize etmesini sağlamak üzere yönetim ve saha hizmetlerine ilişkin bulut tabanlı uygulamalar üretiyor. Bu, temel olarak sahadaki teknisyenlerin ekipmanları doğru zamanda hizmete alması ve bakımlarını üstlenmesi açısından gereksinim duydukları dijital araçlara erişmesi anlamına geliyor.

Söz konusu teknoloji ve Predix platformu bir araya gelerek servis operasyonları için yeni uygulamaların gelişimi hızlandıracak. Predix platformunun yardımıyla, Endüstriyel İnternet'in tam potansiyelinden yararlanılması ile müşterilerin verimliliklerini artırması sağlanacak.

DÜNYADA 19 BİN YAZILIM GELİŞTİRİCİ PREDIX’TE UYGULAMA GELİŞTİRİYOR
GE, son yıllarda daha çok dijitalleşmek amacıyla endüstriyel mirasının sınırlarını aşacak işlere imza attı. GE Dijital'i kurarak Endüstriyel İnternet dünyasındaki milyonlarca makinenin arasında bağlantı kuran Predix işletim sistemini geliştirdi. Dünya çapında 19 bini aşkın yazılım geliştirici şu anda, makineleri daha da akıllı hale getirmek üzere Predix'te uygulama geliştirmekle meşgul. Tüm bu çalışmalar sayesinde bir jet motorunun iniş yaptığında yeni bir parçaya ihtiyaç duymasına ilişkin mesaj göndermesi; bir enerji santralinin hizmet ziyaretlerinden biri esnasında hayati önem taşıyan bir makine parçasına ilişkin uyarı göndermesi mümkün.

Buna rağmen birçok işletmede teknisyenler, halen basılı kılavuzlar, panolar ve kağıt-kalemle işlerini gerçekleştirmekte; arızası olan makineyi açıp makinenin içine bakmadan gereksinim duyulan parçanın hangi parça olduğunu tespit edememektedir. ServiceMax, bu durumu değiştiriyor. Saha teknisyenlerinin sahaya vardıklarında hangi parçalara gereksinim olduğunu ve makineye nasıl bir bakım yapılması gerektiğini halihazırda bilmelerini sağlamak adına dünya çapındaki 20 milyonu aşkın saha servis teknisyenini destekleyecek yenilikçi dijital araçlar geliştiriyor. Hatta teknisyenler müşterilere sahadayken bile fatura kesebilir.

YENİ ANLAŞMA İLE ŞİRKETİN DEĞERİ 945 MİLYON DOLARA ÇIKTI
ServiceMax'in saha servisi yönetim yazılımı, fiziksel varlıklar hakkında makinelerde bulunan sensörler vasıtasıyla toplanan gerçek zamanlı bilgileri sahadaki teknisyenlere iletiyor; bilgiler, teknisyenlerin cep telefonlarına bulut üzerinden mesaj olarak iletiliyor. Artık teknisyenler, makinenin tüm servis geçmişine erişebilecek ve her türlü sorun konusunda içgörü elde edebilecek. En önemlisi, bir makine arıza yapmak üzereyken teknisyene uyarı gidecek. Böylelikle, maliyetli ve planlanmayan arıza süreleri meydana gelmeden önce proaktif bakım için zemin hazırlanmış olacak.
GE Ventures, 2015 yılında ServiceMax için 82 milyon dolarla kapanan finansman ayağına dahil olarak başta servis kamyonlarının yer aldığı büyük filoları ve çok sayıda teknisyeni yöneten şirketler arasında popüler olan özel şirkete yönelik yatırımda bulunmuştu. Yeni anlaşma, şirketin değerini 945 milyon dolara taşıyor.

ServiceMax'in uygulamaları; envanter ve parça lojistiği, teknisyen çalıştırma planlaması, servis alanındaki işler ve iş sıralaması konularında yönetim sağlıyor. Tüm bunlar artık GE'nin Predix platformunun bir parçası haline geliyor. Halihazırda güçlü iş ilişkilerini sürdüren iki şirket, geçtiğimiz iki yılda GE işletmeleri genelinde 50 milyon dolara yakın değerde verimlilik geliştirmeleri kaydedilen projeler üzerinde ortak çalışmalar yürütmüştür.


GE Blog’u ziyaret etmek için http://geturkiyeblog.com adresini ziyaret edebilirsiniz.


Sponsorlu İçerik

Sayfa Başı