Seramikte 131 milyon liraya ulaştı, içerde ve dışarda fabrika alacak

Hürriyet Haber
24.01.2011 - 00:00 | Son Güncelleme:

Çaycuma, Düzce ve Eskişehir’deki 4 tesisinde yer ve duvar karosu, sırlı granit, teknik granit, yapı kimyasalları, bordür, dekor ve küçük ebat seramikler üreten Yurtbay Seramik, 2010 yılını 131 milyon lira ciroyla kapattı ve 2011 için 200 milyonlira ciro hedefi koydu.

Yurtbay Yönetim Kurulu Başkanı Zeki Yurtbay, “Yurt içinde ağaç ve kağıt tesisleri satın alabiliriz. İtalya’da da fabrika bakıyoruz” dedi. Geçen yıl 8 ay gibi kısa bir sürede porselen karo ve yapı kimyasalları üretimi için 20 milyon liralık harcamayla bir fabrika yatırımı tamamladıklarını belirten Zeki Yurtbay, “Yaptığımız yatırımlarla seramik alanında, 20 milyon metrekare üretim kapasitesine ulaştık. Geçen yılı 131 milyon lira ciroyla kapattık. 2011’de ise 200 milyon lira hedefliyoruz. Yeni dönemde yatay ve dikey büyüyeceğiz. Hem yurt içinde hemde yurt dışında büyüyeceğiz. Yurt dışında seramik sektörüyle ilgili olarak İtalya’dan fabrika satın alacağız. Yurt içerisinde ise; sektörümüzün dışında temizlik kagıdı, ağaç ve orman ürünlerikonusunda fabrika alabiliriz” dedi.

Dijital seramik üretiyoruz

Yurtbay Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mustafa Girgin ve İşletme Genel Müdürü Köksal Çınar ile birlikte Eskişehir’deki fabrikasında basın toplantısı düzenleyen Yurtbay Yönetim Kurulu Başkanı Zeki Yurtbay, yeni yatırım planları arasında kapasite artırıcı yatırımların değil teknolojik yatırımların olacağını ifade etti. Zeki Yurtbay şöyle konuştu: “Sektörde çığır açmayı hedeflediğimiz teknoloji yatırımlarımız sürecek. Türkiye’de dijital seramik üretimi yapan 3 firmadan birisiyiz. Dünyada da bu üretimi yapan firma sayısı 50’yi geçmez. Varolan seramik tesisimize ilaveten gerçekleştirdiğimiz bu yatırımda küresel markalarla işbirliği yaptık. Bu tesiste teknik granit, dijital seramik, pre-cut seramik ve yapı kimyasalları üretebiliyoruz.”

10 yılın en parlak dönemi

Zeki Yurtbay, “Biz krizlerle büyüyen bir şirketiz. 1998 ve 2001 krizleri döneminde yüzde 100 büyüme kararı almıştık. Pek çok firma sektörden silinirken biz büyümeyi başarmıştık. 2008 krizinde de aynı stratejiyi uyguladık. 2009’da sektörü temsil eden 25 firmadan 8’i sektörden çekilirken biz yatırım kararı aldık. 2009’u yüzde 20 büyüme ve 98 milyon lira ciroyla sonlandırdık. 2010’da da son 10 yılın en parlak dönemini yaşadık. Gelecek yıl da ciroda yüzde 40’lara varan bir artış bekliyoruz. 50 ülkeye ihracat yapan bir firma olarak, ihracat çıtamızı da yükseltiyoruz” dedi.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı