Şen başladı yaslı bitti

Güncelleme Tarihi:

Şen başladı yaslı bitti
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 18, 1997 00:00

Haberin Devamı

ADAC rallisi Köln yakınlarında üzüm bağları arasında yapıldı

Avrupa Ralli Şampiyonası'nın en önemli ayaklarından, 20 katsayılı ADAC rallisi, Almanya'nın Köln kenti yakınlarında geçtiğimiz günlerde yapıldı. Kaliteli şaraplarıyla tanınan ve ‘Altın üçgen' olarak anılan Adenau-Nürburgring-Piesport bölgesinde gerçekleştirilen ralli oldukça şen başladı ama yaslı bitti. Rallinin 9. etabında, favori Alman şampiyon pilot Armin Kremer'in kullandığı Subaru otomobil, virajı alamayarak uçuruma yuvarlandı. Kremer'in sağ kurtulduğu kazada 27 yaşındaki tıp öğrencisi co-pilot Sven Behling can verdi. Yarış komitesi nadir meydana gelen ölümlü kaza üzerine rallinin son gününe Behling'in adını verdi.

Alman Depping ile Matthias'ın ilk iki sırayı paylaştığı rallide Türkiye'nin umudu Volkan Işık, mekanik arızalar nedeniyle yarış dışı kaldı. Avrupa Ralli Şampiyonası'na ilk kez katılan Işık, ‘‘Kaybetmedik. Tecrübe kazandık'' dedi.

ADAC Rallisi'ne çeşitli Avrupa ülkelerinden başvuran 68 yarışçıdan 53'ü katıldı. 40 yarışçının finişi göğüslediği rallide iki Türk ekibi iki farklı klasmanda yarıştı. İlk süpriz, otomobili mekanik arıza yapan favori Alman şampiyon Erwin Weber'in daha ikinci etapta yarış dışı kalmasıyla yaşandı. Heyecanlı başlayan rallide kötü haber akşam saatlerinde geldi. Yarışa yaklaşık bir saat ara verilmesine neden olan kazadan, Alman şampiyon Armin Kremer sağ kurtulmuş, kendisine 14 gün sonra nikâh şahitliği yapmaya hazırlanan co-pilot Sven Behling ise olay yerinde can vermişti. Behling'in ölümü yarışçılar üzerinde şok etkisi yaparken düzenleme komitesi son güne Alman co-pilotun anısını yaşatmak için onun adını verdi.

Son gün yapılan etaplar, virajların sertliği ve manzaranın görkemi dolayısıyla seyirci hücumuna uğradı. Rallinin en heyecanlı dakikalarının yaşandığı son günkü yarış Almanya'nın en kaliteli şaraplarının üretildiği, ‘Altın damla' kasabası olarak bilinen Piesport'ta, Rheine nehrinin en büyük kolu Mosel'e nazır binlerce dönüm üzüm bağları arasında yapıldı. Otomobiller 90 derecelik virajlara 150 kilometre hızla girerek seyircilere korkulu ve heyecanlı dakikalar yaşattılar.

Rallide 3 numarayla yarışan Alman Dieter Depping-Dieter Hawranke ekibi birinci, 7 numarayla yarışan yine Alman Mathias Kahle-Diter Schneppenheim ikinci, 2 numarayla yarışan Polonya'lı Avrupa şampiyonu Krzytof Holowczyc üçüncü, 8 numarayla yarışan ünlü İtalyan rallici Gianmarino Zenere dördüncü oldular.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!