ŞEMAD Başkanı Kopuz, “Bayramda ağzımızın tadı kaçmasın”

Güncelleme Tarihi:

ŞEMAD Başkanı Kopuz, “Bayramda ağzımızın tadı kaçmasın”
Oluşturulma Tarihi: Haziran 21, 2017 13:48

ŞEMAD Başkanı Kopuz, “Bayramda ağzımızın tadı kaçmasın”

Haberin Devamı

İSTANBUL, (DHA)- YAKLAŞAN Ramazan Bayramı için sektörün hazırlıklarını tamamladığını belirten Şekerli Mamul Sanayicileri Derneği (ŞEMAD) Başkanı Şemsi Kopuz, vatandaşlara bayram alışverişleri konusunda uyarılarda bulundu. Kopuz, “Bayramda ağzımızın tadının kaçmaması için merdiven altı ürünlerden uzak durulmalı, standartlara uygun olarak üretim yapan şirketlerimizin markalı ürünleri tercih edilmelidir” dedi.

Son yıllarda gerek tüketici bilincindeki artış gerekse yapılan denetimler sonucu sektörde kayıt dışı üretimin engellenmesi konusunda önemli mesafe alındığını belirten Kopuz, "Ancak merdiven altı üretim bitmiş değil. Bu sebeple Bayram alışverişinde hangi koşullarda üretildiği belli olmayan, merdiven altı ürünlerden uzak durulmalı, standartlara uygun olarak üretim yapan şirketlerimizin, markalı ürünleri tercih edilmeli. Bu, çikolata ve şekerleme gibi ürünler bakımından havaların sıcak seyrettiği bugünlerde daha da önemli. Aksi halde bayramda ağzımızın tadı kaçacaktır” ifadelerinde bulundu.

Türkiye’de geçen yıl 4,6 milyar TL’lik satış hacmine ulaşan şekerli ve çikolatalı mamuller pazarının, bu yıl yüzde 10 büyümesinin beklendiğini dile getiren Kopuz, "Söz konusu tutarın 2,3 milyar TL’si sektör ihracatından oluşuyor. Türk Gıda sektörünün geneline bakıldığında şekerli mamul sektörünün itici bir rolü olduğunu görüyoruz. Zira toplam gıda ihracatımızın nereden baksanız yüzde 10’u şekerli mamul sanayi kuruluşları tarafından gerçekleştiriliyor” diye konuştu.

EN FAZLA BAYRAM ŞEKERİ SATIŞI DOĞU VE GÜNEYDOĞU'DA

Bayram dönemlerinin sektör açısından daha hareketli geçtiğini söyleyen Kopuz, bu dönemlerdeki satışlara ilişkin şu bilgileri verdi:

“Genellikle ön plana çıkan şeker ve çikolata satışlarının bayram dönemlerinde 500 Milyon TL civarında seyrettiğini gözlemliyoruz. Bunun neredeyse yarısını, yani 250 Milyon TL’lik kısmını bayram şekeri oluşturuyor. Bayram şekeri diye tabir edilen ürünlerin satışı bayram dönemlerinde artıyor. Yıllık toplam tüketimin 2.1 kg olduğu bayram şekerinin yüzde 60’ı bayramlarda tüketiliyor. Özellikle geleneksel ürünler olarak adlandırdığımız lokum, pişmaniye gibi ürünlere ilginin bayram döneminde arttığı görülüyor. Batı illerimizde çikolata, doğu illerimizde ise şekerleme ürünlerinin satışlarının daha yoğun gerçekleştiğini görüyoruz. Ülke genelinde bayram şekeri satışının en yüksek olduğu bölge yüzde 31 ile Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgesi. Bu bölgelerimizi yüzde 21'lik oranlarla İç Anadolu ve Marmara, yüzde 12 ile Akdeniz, yüzde 8 ile Karadeniz ve yüzde 5 ile Ege Bölgesi takip ediyor.”

"KOTA BELİRSİZLİĞİ ÜRETİCİNİN ÖNÜNDEKİ EN BÜYÜK SORUN"

Açıklamasında NBŞ bazlı şeker kotasına ilişkin belirsizliğin halen sürdüğünün altını çizen Kopuz, “Maalesef üreticimizin önündeki en büyük sorun Şeker Kanunu. Hem pancar şekeri hem de NBŞ kotasının her yıl yeniden düzenlenmesi sanayicinin uzun soluklu plan ve proje yapmasını engelliyor. Zira üretici ne kadar ham madde tedarik edeceğini son ana kadar kestiremiyor” diye konuştu.

(FOTOĞRAF)

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!