Self servis gitti self garson geldi

Güncelleme Tarihi:

Self servis gitti self garson geldi
Oluşturulma Tarihi: Ocak 29, 2012 00:00

Ankara’da Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) mezunu restoran işletmecisi Bülent Civelek, üniversiteden arkadaşları ve bir teknoloji şirketinin desteği ile ayrı binalarda bulunan restoranını dijital teknoloji ile tamamen otomatik hale getirip, siparişlerin garsonsuz verilebilmesini sağladı.

Menü tablette
Self garson adı verilen sistem sayesinde işletmede basılı menü kullanılmıyor. Müşteriler menüye iPhone ve android işletim sistemi ile çalışan akıllı telefonlarından veya kendilerine sağlanan tablet bilgisayarlardan erişebiliyor. aynı sistem ile garsona ihtiyaç duymadan siparişlerini doğrudan mutfağa veren müşteriler, diledikleri takdirde garson çağırabiliyor ya da hesap isteyebiliyor. Siparişin ardından yemek bekleyen müşteriler, internete girebiliyor, oyun oynayabiliyor.
Müşteriler, masaların üzerinde bulunan tablet bilgisayar sayesinde siparişleriyle ilgili “az tuzlu, iyi pişmiş, soğansız” gibi notlarını da doğrudan mutfaktaki şefe ulaştırabiliyor. Restoranda görünürde hiçbir garson bulunmuyor. Self garson ile mutfağa bağlanan müşteriler, kameradan mutfağın ve siparişlerinin durumunu görebiliyor, şefler ile konuşabiliyor. İşletmeci Bülent Civelek, müşterilerin sağladıkları tablet bilgisayarlarla hoş vakit geçirdiklerini, yemeğin bekleme süresince hiç sıkılmadıklarını ifade ediyor.
Karışıklığa son
Sistem, restoran hizmetleriyle ilgili ayrıca birçok yenilik ve avantajlar da sağladığı belirtiliyor. Geliştirilen sistem sayesinde farklı dillerde, istenilen detayda, müşterinin isteği doğrultusunda zengin menüler hazırlanabiliyor, siparişin alınmasında yaşanan karışıklıklar önlenebiliyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!