Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Seksi İtalyan

    Sürüş İzlenimi: Emre ÖZPEYNİRCİ
    23 Ağustos 2006 - 00:00Son Güncelleme : 22 Ağustos 2006 - 02:04

    Birçok otorite tarafından dünyanın en etkileyici ve en şık otomobili seçilen ve Tofaş CEO’su Alfredo Altavilla’nın ’güzel değil seksi’ diye tanımladığı Alfa Romeo’nun yeni modeli Brera, Otoyaşam’ın bu haftaki test konuğu oldu. Avrupa’da kazandığı tasarım ödülleri ile başarılı tasarımını resmi bir şekilde kanıtlayan Brera, sunduğu sportiflik ve lüks ile dikkat çeken bir otomobil. 63 bin 200 Euro’dan başlayan fiyatlarla satılan Brera’nın, test ettiğim en üst donanım seviyesine ve motor seçeneğine sahip versiyonunun fiyatı ise 79 bin Euro.

    Ünlü otomobil tasarımcısı Giorgetto Giugiaro ve Alfa Romeo Tasarım Merkezi’nin ortak çalışmasından doğan Alfa Brera, konsept halinin tanıtıldığı günden beri tasarımıyla dikkat çeken bir otomobil. Aralarında İngiliz Autocar dergisinin verdiği ’Yılın Tasarımı’ ödülünün de bulunduğu 5 ayrı ödülle sahip olan Brera, prototip hali ile ’Dünyanın En Şık’ ardından ’Dünyanın En Etkileyici Otomobili’ ödüllerini almayı başarmıştı. Automobilia tarafından verilen ’Dünyanın En Şık Görünümlü Otomobili’ ödülünü de elinde bulunduran Brera, başarılı tasarımı hakkında fikir sahibi olunmasını sağlıyor.

    SEKSİ OTOMOBİL

    Tofaş CEO’su Alfredo Altavilla’nın yorumuyla ’Güzel değil seksi’ bir otomobil olan Brera, safkan bir İtalyan olduğunu hemen belli ediyor. Aracın ön kısmında 3 lensli farlar ve Alfa logosunu da içine kapsayan motor kaputu dikkat çekiyor. Atak ve dinamik bir görünüm sergilemesini sağlayan bu kısım, aracın aynı zamanda agresif tasarımını vurguluyor. Brera’nın ’V’ biçimli arka camı, ön kısımdaki ’V’ formlu Alfa ızgarasına gönderme yapıyor ve otomobile dinamizm katan unsurların başında yer alıyor. Basık tavanı ve uzun burnu ile bir coupe olduğunu hemen belli eden Brera, stop farlarının üzerine uzanan bagaj kapağı ile sportif duruşunu sürdürüyor. Aracın arka kısmındaki 4 egzoz çıkışı, hem görüntüsü hem de yaydığı sportif ses ile dikkat çekiyor. Bağımsız çift salıncaklı ön süspansiyon ve ’multilink’ arka süspansiyon özelliklerine de sahip olan Brera, sabit cam tavanı sayesinde ferah bir iç mekan sunuyor.

    İÇİNDE 159 ESİNTİLERİ

    Kaliteli malzemelerin ve işçiliğin dikkat çektiği iç mekanda 159 modelinden esintiler görmek mümkün. Yuvarlak gösterge paneli iç mekandaki sportifliği vurguluyor. Ön konsola yerleştirilen hararet, benzin ve yağ göstergeleri markanın yıllardır sportif modellerinde kullandığı önemli bir detay. Yeterli diz mesafesi sunan arka kısım uzun boylular için pek uygun değil. 300 litrelik bagaj hacmi bulunan Brera, bu hacmini katlanan arka koltukları sayesinde 610 litreye kadar çıkarabiliyor.

    Brera’yı alan tüketimi düşünmez

    Yeni güç üniteleriyle donatılan Alfa Brera’nın 3.2 litre hacmindeki 6 silindirli motoru bu haftaki test konuğumuzda /images/100/0x0/55ea3a27f018fbb8f87297b7görev yapıyordu. 6200 d/d’de 260 beygir güç üreten bu motor 4500 d/d’de 322 Nm maksimum tork sağlıyor. Alfa Romeo’nun Q4 olarak adlandırdığı sürekli dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan Brera 0’dan 100 km/s hıza 6.8 saniyede ulaşıyor. Aracın maksimum hızı ise saatte 240 km/s. Bu güçlü motor yakıt tüketimi konusunda pek cömert değil. Fabrika verilerine göre şehir içinde 16.9 litre yakıt tüketen aracın şehir dışı yakıt tüketimi ise 8.4 litre. Testteyken 10 litrenin altına inemedim dersem yalan söylemiş olmam. Ancak kimse bu otomobili satın alırken yakıt tüketimini düşünmez.
    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı