Dünya Haberleri

DÜNYA

    Seks reklamları

    Hürriyet Haber
    10.12.2009 - 07:28 | Son Güncelleme: 10.12.2009 - 17:51

    Baby Soft reklâmı: Baby Soft adındaki şirket 1970’lerin sonlarında, bugün sayıları çok yaygın olan sübyancıların çok ilgisini çekecek bir reklâm afişi hazırlamıştı. Tiger Beat adlı dergide çıkan reklâmda, saçları özenle yapılmış, dudakları rujlu bir kız çocuğu “çünkü masumiyet düşündüğünüzden daha seksidir” sloganı ile firmanın ürününü pazarlamaya çalışıyordu. Reklâmın kullanıldığı 1970’li senelerde tam olarak nasıl anlaşıldığını çözebilmek pek mümkün değil. Sübyancıların bugünkü kadar bilinmediğini düşündüğümüz 1970’lerde genç kızları ve onları avlamak isteyenleri harekete geçirebilecek bir reklâm belki de normal kabul ediliyordu.

     

    Dolce ve Gabbana Tecavüzü: Dolce & Gabbana’ya ait ilginç reklâm afişinin nedeni olarak ilginç bir teori ortaya atıldı. Buna göre, kaliteli giysilerini sırf parası olduğu için üzerine giyebilen görmemişleri müşteri kitlesinden uzaklaştırmak isteyen Dolce & Gabbana, pazarlama departmanında akıllara vurgunluk verecek bir fikir üretti. Buna göre bakımlı, eşcinsel kitlenin ilgisini çekmek gerekiyordu. Bu sayede sürekli adını duyduğumuz eşcinsel barlar ve kulüplerin kitlesine ulaşılacaktı. Peki reklam ne içeriyor? Fantezi yönünden ağır basan reklâmda, birkaç tane ciddi erkek tarafından yere serilmiş bir çıplak erkek var. Kendinden geçmiş erkeğin başında dikilen yüzü saklı adam, ya başlamadan önce ya da bitmiş bir işin ardından fermuarını çekiyor...

     

    Burger King: Her iyi restoran gibi, Burger King insanların ağız tadından anlıyor. Ancak Amerika’da biraz aşırıya kaçmış olabilecek bu reklâm, bayan müşterilere yemekten daha fazlasıyla karşılaşabilecekleri tehdidini savuruyor. “Aklınızı başınızdan alacak” sloganında geçen “blow” kelimesi, İngilizcede oral seksi çağrıştıran argo bir kelime olarak da kullanılıyor. İşin en kötü tarafı, afişteki sandviç burgerin 18 santim boyutunda olduğuna dikkat çekilmesi. En korkunç detay ise gerilim filmi izlermiş gibi duran kadının surat hali. Burger King’in “büyüklük” saplantısını “doyuruculuk” ile birleştirmeye çalıştığı reklâm tam bir kâbus sahnesi.

     

    Durex Prezervatifleri: Burger King’in oral seks reklâmından daha kötüsü varsa, o da Durex’e ait. Reklâmda ön plandaki şey prezervatifin 24 cm boyutunda olmasından çok, onu kullanan kişinin kurbanı olacak kadının iki kenarından kan damlayan bir Joker gülümsemesine sahip olacağı. Bu dengesiz reklâmın 15 yaşındaki çocukların seksi nasıl algıladıklarına yapacağı etkiyi bir düşünün. Pazarlama faciasının en kötü tarafı, bilenler için bu boyutta bir prezervatifin gerekli olmadığı. Çünkü normal boyut bir prezervatifi şaklabanlık yapmak için kafanıza bile geçirebilirsiniz. Durex gözüne kestirdiği kasiyer bayanlara hava atmak isteyecek akılsızlar için ürettiği ürün ile bir süre ilgi çekmeyi başarabildi.

     

    Playstation vücut kıllı yastıkları: İşte sizi hem seksten, hem de video oyunlardan ömür boyu soğutacak akıllara zarar bir reklâmcılık örneği. Büyük olasılıkla Sony’de aklı başında olmayan bir insanın hayal ürünü olan reklâm, iyi niyetle ele alırsak Japonya ile Amerika arasında yaşanan bir yanlış çeviri hatası da olabilir. Reklâmda gördüğünüz gibi, çaresiz bir kadın, göğüs kılları ile kaplı olan oyun tuşları şeklindeki yastıkların… tecavüzüne uğruyor. Bu korkunç sahnenin detayları da az değil. Kıllı olmasının yanında hareketli olduklarını belirten kıvrımlara sahip olan yastıklardan en sağdaki dile benziyor. Sol taraf boş durmuyor. Yastıklardan biri kürkünü yatağın üzerine bırakmış… Bu olaylar yaşanırken evin erkeği içeri adımını atıyor. Açıkçası dijital porno ve bilgisayar oyunlarına saplantılı bir zihniyetin hayal ürününden çıkabilecek bir reklâm.

     

    Deutsch Dergisi: Ayda bir kere yayınlanan bir derginini pazarlama elemanları bu süre içinde nasıl bu tür bir reklâm fikri ile ortaya çıkabiliyor, anlaması gerçekten güç. Okuyucularına bir köpeğe oral seks yaptıran kadından başka bir şey sunmanın ötesine gidemeyen Alman dergisi Deutsch, reklâmın alt köşesindeki yazıda “uluslararası bir yaşam dergisi olduğunu” belirtiyor. Öyleyse, tam olarak hangi ülke? Hakikaten Almanya mı? Anlaşılması son derece güç bu dergi reklâmı, Dolce & Gabbana’nın denemiş olduğu gibi çok farklı bakış açılarına sahip insanları çekmenin bir yolu olabilir.

     

    Patrick Cox ayakkabıları: Beyin tokatlayan bir reklâmcılık ürünü daha. Bir çift leylek gibi bacağın yanında oldukça sinirli bir güreş (!) müsabakası yapan iki çıplak erkek. Reklâmın ilginç olan detayı erkeklerin ayakkabı giymiyor olmaları. Tam tersine, koruyucu kayışlarını takmış olan adamlar seks yapıyorlar. Yanlarında ayakkabıyı giyen ve yüzü gözükmeyen bir kadın büyük olasılıkla olanları izliyor. İngiltere ürünü reklâmın akıllara zarar sınırlara varmaması, her iki erkeğin giydiği koruyucu kayışlar sayesinde tam cinsel ilişkiye giremeyecek olmaları.

     

    S&M Elektrik Süpürgeleri: Tekrar Almanya’dayız. Bu sefer sinirli bir ev kadınının işkence yaptığı seks kölesi erkeği görüyoruz. Elektrik süpürgesi üreticisi görüldüğü gibi kalite anlayışını elektrik tasarrufu, ses çıkarmama, çekme gücü gibi sıradan şeylerle sınırlandırmamış. Son derece dayanıklı elektrik kablosu ile sadece g-string ve garip seks fantezilerine uygun botlar giymiş erkekler işkence yapmak için bağlayabilirsiniz. Bu tür fikirler elektrik süpürgesi için ne kadar yararlı olur bilinmez ama porno yapımcılarına saçma sapan bir fantezi daha sağlayabilir.

     

    Tuvalet kâğıdı ile seks: İşte bu harika. Sıradan bir ürüne birden çok özellik kazandıran takdire şayan bir işletmecilik zekâsı. Ancak ne kadar doğru? Birçok alanda cinsellikle alakalı şeyler bulunabiliyor. Mesela iç çamaşırı, muz, striptiz çubukları, titreşimli cep telefonları gibi. Ancak bir taraflarınızı temizlemek için kullandığınız tuvalet kâğıdını cinsellik çağrıştıran bir reklâmda kullanmak ters kaçabilir. Reklâmda anlatılmak istenen, genç ve güzel bir çiftin tuvalet kâğıdını kullanırken birbirlerine yardım etmeleri mi? Ya da tuvalet kâğıdı kullanmak için iç çamaşırınıza dek soyunmanızın gerektiği? “Hazır tuvalet kâğıdı kullanırken seks yapın” gibi bir mantık olabilir mi? Tüm bunları bir kenara bırakalım, genç çiftin banyosu depo tarzı bir yer.

     

    AIDS’e karşı bilinçli olma yolu, penis denizi: Bir kâbus sahnesinin resmedilmiş hali. Akli dengesi bozuk bir zihniyetin kaybolmuş dünyalarda gezinen hayal gücü. Ve karşınızda Disney’den fırlama bir prensesin prezervatiften yapılmış denizaltısında zarar görmeden penis denizinde ilerleyişini gösteren reklâm. Her şey denizin ekosistemine göre ayarlanmış. Penis kaplumbağaları, penis ahtapotları, penis denizanaları ve en altta penisten bir anemon çiçeği. Reklâmın vahim tarafı, çizerin prezervatifin kullanım şekli konusunda genç nesil üzerinde yaratacağı karmaşıklık. Bir 10 yaşındaki çocuk reklâmı görürse, kadınları prezervatiflerin içine konduğunu zannedebilir. Reklâm yüzünden psikolojisi bozulan kız çocukları denize girmeye bile korkabilirler.

     

    Seks yapan Hitler: Aldığı nefesin milyonlarca katı kadar insanın ölümünden sorumlu birini seks reklâmına koymak… İyi bir fikir ürettiğiniz zanneden reklâmcılık felaketi daha. AIDS’e karşı iyi bir vurgu yapmak isterken, Hitler’i bir porno yıldızı haline getirmek, onu milyonlarca filmde gördüğümüz, boyunlarından damar fırlayan, kırmızı suratlı süper erkeklerden birine dönüştürmek, işte fikir bu. Alman reklâmcıları insanları uyarmak isterken onların psikolojilerini bozdular. Çocukları korkuttular. Hitler’in tüm hırsını ve egosunu en iyi bilinen seks pozisyonlarından birine boşalttılar. Sonuç felaket. Umarım bu projenin içinde bir gün Ömer Beşir'i de görmeyiz.

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı