‘Seks’ her zaman satışları artırıyor dijital dünyada ‘cinsellik’ kullanılmalı

Yeliz ÖZ
20 Kasım 2009 - 00:00Son Güncelleme : 19 Kasım 2009 - 21:45

Pek çok ünlü markayla çalışan I-Am Associates ve The Brand Experience People’ın Direktörü Pete Champion, “Pazarlamada deneyimden bahsettiğimiz zaman duygunun gücünü tanımak zorundayız. Seks her zaman satışları artırıyor” dedi. Kendini ‘deneyim önderi’ olarak tanımlayan Champion, bilgisayar sektöründe de cinselliğin kullanılmasını önerdi.

HIZLA gelişen teknolojinin tüketici davranışlarında yol açtığı değişim ve pazarlama dünyasının bu değişime nasıl ayak uyduracağının tartışıldığı MediaCat Marketing Forum 2009’da konuşan Pete Champion, ‘vaat eden’ reklamcılığın, yerini ‘gerçek deneyim’e bıraktığını vurguladı. Dünyada Diesel, Coca Cola Türkiye’de Garanti Bankası gibi şirketlerle çalışan I-Am Associates ve The Brand Experience People’ın Direktörü Pete Champion, dijitalleştirilmiş ortamda pazarın önündeki en büyük zorluğun tüketiciyi marka ile etkileşime sokmak olduğunu vurguladı. Konuşmasının ardından Hürriyet’in sorularını yanıtlayan Pete Champion, müşterilerin gerçek davranış biçimlerini belirleyen iki unsur olduğuna dikkat çekerek, “İnsanların algılarına ve deneyimlerine odaklanmak, en büyük etkiyi yaratıyor. İşte bu iki unsur gerçek davranış biçimlerini belirliyor” dedi.

Duygunun gücü

Kendini bir ‘deneyim önderi’ olarak tanımlayan Pete Champion, “Deneyimden bahsettiğiniz zaman duygunun gücünü tanımak zorundayız” ifadesini kullandı. Şaşkınlık, hayranlık, merak gibi duygu temelli yanıtlar etrafında hedef kitleyi oluşturmak için olanaklar olduğunu vurgulayan Champion, “Sevinç, mizah, eğlence, keyif de; mutluluğun alt grupları olarak değerlendirebilir ve insanların davranışlarında büyük etkisi var” diye konuştu.

Seksi bilgisayarlar

Tüketiciyle duygusal bağlantılar kurmanın duygusal deneyimler oluşturabilmek için çok önemli olduğuna dikkat çeken Pete Champion sözlerini şöyle sürdürdü: “Seks her zaman satışları artırıyor. Örneğin seksi bilgisayarlar üretiliyor. ‘Bilgisayar sektöründe cinselliği kullanabilir miyiz’ diye sormalıyız ve kullanmalıyız. Eğer ben perakende sektöründeki bir markaysam ve web sitesi oluşturacaksam kesinlikle ‘Seksi bir web sitesi’ olmalı.”
Champion, “En seksi marka hangisi” sorusunu ise, “İki şeyin çok fazla modası var. Biri yiyecekler diğeri bilgisayarlar. Verebileceğim en ilginç örnek Apple. Daha önce hiç bu kadar seksi birşey olmamıştı.”

Öngörülemeyen durumlar içindeyiz

MEDIACAT Marketing Forum 2009’a katılan İngiliz Marka Gurusu ve Herd kitabının yazarı Mark Earls ise yeni nesil yaratıcılığın tüketici davranışlarını değiştirdiğini belirtti. “Öngörülemeyen bazı durumlar içindeyiz” diyen Earls, “Çok uzun zaman pazarlamacılar olarak bize anlatılanları dinledik. Halbuki bilimi dinlemeliydik. Sosyal medya yeni bir olgu. Mesaj vermek yerine insanları o mesaja katmalıyız.”

‘Temel ihtiyaçlar’ değil karşılama şekli değişti
/images/100/0x0/55eb13e8f018fbb8f8a9937a
PAZARLAMA İletişiminde Yeni Nesil Yaratıcılık temasıyla düzenlenen Mediacat Marketing Forum 2009’un açılış konuşmasını yapan Doğan Online Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Hanzade Doğan Boyner ise internetin temel ihtiyaçları değil, ihtiyaçları karşılama şeklini değiştirdiğini vurguladı. “İnsan doğası 10-20 yıl gibi kısa sürelerde değişmiyor” diyen Hanzade Doğan Boyner, sözlerini şöyle sürdürdü: “İnsanlar eğlenmek istiyordu. Televizyon onları eğlendiriyordu. İnsanlar yine eğlenmek istiyorlar ama bu eğlenceyi alma şekilleri değişti. Televizyonun dikte eden tavrı bu dünyada çok gerçekçi değil. İnsanlar bu içeriği almak istiyorlar; ama, istedikleri zaman istedikleri yerden bunu izlemek istiyorlar. Arada da reklam görmek istemiyorlar.”

Bir hamamın önüne asılan “Hamamda wi-fi keyfi” slaytından örnek veren Hanzade Doğan Boyner, “Artık hamam sahibi bile kendi hizmetini pazarlıyor” dedi. Türkiye’nin yüzde 26’lık internet penetrasyonuyla Avrupa’da ilk 10’a girdiğine de dikkat çeken Hanzade Doğan Boyner, “2004’te haftada 5 saat internette harcanırken, bugüne geldiğimizde haftada 12 saat harcanıyor. Yüzyılın eğlence aracı televizyonu 10 yılda yakaladı. Televizyondaki düşüşü ileriki yıllarda da göreceğiz. Bu yakınsamadan (convergence) kaynaklanıyor” diye konuştu.

Kontrol ve paylaşım

Şeffaflığın her geçen gün önemini artırdığına değinen Hanzade Doğan Boyner, şöyle konuştu: “Şeffaflıkla birlikte markaların kontrol etme gücü de çok azaldı. Kontrol etmeye uğraşmak yerine paylaşmak, paylaşmak ve paylaşmak geliyor. Bir anda milyonlarca kişi organize şekilde ürününüzü protesto edebilir. Kontrol etmek değil açık olup paylaşmak, kitleyi problemin parçası yapmak daha doğru.”
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı