Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Sekiz yıllık eğitim şimdi ikinci yılında

    Hürriyet Haber
    14 Eylül 1998 - 00:00Son Güncelleme : 14 Eylül 1998 - 00:01

    Sekiz yıllık eğitim ikinci yılına giriyor. Geçen yıl uzun tartışmalara neden olan ve siyasal iktidarların değişmesinde bile payı bulunan ‘Kesintisiz sekiz yıllık eğitim’ bu yıl birçok sorunla yeni öğretim yılına başlıyor. Eğitim Sen İstanbul 2 Nolu Şube Başkanı Alaaddin Dinçer tarafından hazırlanan bir raporda, geçtiğimiz yıl yaşanan sorunlar ele alındı. Dinçer, raporda 8 yıllık kesintisiz eğitim için bugüne kadar 150 trilyon lirayı aşkın para toplandığını ve 56 trilyonunun harcandığını belirtti. Dinçer'in Milli Eğitim Bakanlığı'na da sunduğu bu raporda sorunlar sırasıyla şöyle:

    Eğitim programları ile ders kitaplarının konuları ve içeriklerinin değiştirilmesine yönelik çalışmalar henüz sonuçlanmadı.

    Öğretmen açığı kapatılmadı, binlerce öğretmen meslekten ayrıldı. Bakanlık çözüm bulamadı.

    Özellikle Doğu ve Güneydoğu Anadolu başta olmak üzere 2 bine yakın okul öğretmensizlik, güvenlik ve göç nedeniyle hala kapalı.

    8 yıllık kesintisiz eğitimde büyük önem taşıyan okul öncesi eğitimin oranı hala yüzde 5 civarında. Geçerli bir proje ve program üretilemedi.

    8 yıllık eğitim süresince oluşturulması gereken rehberlik ve yönlendirilmenin yaygınlaşmasını sağlayacak uygulamalara geçilmedi. Bu alanda yaşanan öğretmen açıkları kapatılmadı, oluşturulması gereken rehberlik kurulları oluşturulmadı.

    Bu uygulamayı başarılı kılacak okulların, sınıfların fiziki koşulları iyileştirilmedi ve araç temini yapılmadı.

    Sanat eğitimine önem verilmedi.

    Taşımalı eğitim başta olmak üzere okulların temel hizmetleri olan temizlik, elektrik, su, onarım ile araç gereç ve ders kitaplarının ekonomik giderleri veliye büyük yük olmaya devam ediyor.

    Okulların alt yapılarında ortaya çıkan olumsuzluklar sürüyor. Birçok okulda kütüphane, laboratuvar, iş atelyesi ve spor salonu bulunmuyor.

    Öğretmenlerin ve diğer eğitim çalışanlarının ekonomik, sosyal ve özlük sorunları hala sürüyor. Öğretmenleri ek iş yapma zorunluluğundan kurtaracak projeler hala üretilmedi.

    Bilimsel, laik, demokratik amaçlar doğrultusunda eğitim uygulayacak idareci ve yönetici kadro oluşturulamadı.

    Öğretmen yetiştiren kurumlarla ilgili kalıcı projeler üretilemedi.

    Eğitim haritası çıkartılamadı.

    Atamalar siyasi baskıdan arındırılamadı.






    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı