Gündem Haberleri

    Şekerciye bayram da yetmiyor

    Hürriyet Haber
    23.12.2001 - 00:00 | Son Güncelleme:

    Ekonomik krizlerin ardından halkın alım gücünün düşmesi nedeniyle iç pazarda daralma yaşayan şekerciler iç pazardaki kayıplarını ihracatla kapatmaya çalışıyor. Kent Gıda Genel Müdürü Mümtaz Tahincioğlu, 2001 yılının şeker sektörü için çok kötü bir yıl olduğunu belirterek, krizi ihracatla aşmaya çalıştıklarını söyledi.Kent Şeker'in 2001 yılında 2000'e göre toplam yüzde 11'lik bir daralma yaşadığını belirten Tahincioğlu, ‘‘2001 yılı kötü bir yıldı. İç piyasada yüzde 25'lik bir daralma yaşadık. Bu açığı ihracata konsantre olarak kapatmaya çalıştık. İhracatımızı yüzde 29 oranında arttırmamıza rağmen toplam satışlarımızda yüzde 11'lik bir daralma yaşadık. Bunda iç pazara yönelik ürünleri ucuza satmamızın büyük etkisi oldu’’ dedi.Tahincioğlu, dökme şeker ve çikolatada yıllık satışın yarısını Şeker Bayramı ve Kurban Bayramı'nda gerçekleştirdiklerini belirtirken, son yıllarda bayramların bile şekercilerin yüzünü güldürmeye yetmediğini vurguladı.Şeker tüketimini 12 aya yaymak için çalışmalar da yaptıklarını söyleyen Tahincioğlu, 150 ürün çeşidinin yanı sıra çantada kolayca taşınabilen ürün çeşitleri ile tüketicilere ulaşmaya çalıştıklarını belirtti.Kent Şeker'in yılda ortalama 28 bin ton sargılı şeker ürettiğine dikkat çeken Tahincioğlu, ‘‘1996-1997 yıllardında 45 bin ton şeker üretirken, krizler nedeniyle üretimimiz her geçen yıl biraz daha düştü. Türkiye sargılı şeker pazarının yüzde 65'i Kent'in elinde. Kent'i Ülker, Balin, Nestle ve Cici gibi markalar izliyor. Kent'in 28 bin tonluk üretiminin yüzde 35-40'lık kısmı ihraç edilirken geri kalan kısım iç pazarda satıldı’’ diye konuştu.Tahincioğlu, ABD'den Afrika'ya, Arap ülkelerinden Uzakdoğu'ya kadar yüzden fazla ülkeye yaklaşık 36 milyon dolarlık ihracat yaptığını da söyledi.Reklamı imaj için yaptıkKent Şeker'in yaşlıları konu alan, ilki geçen yıl olmak üzere bu yıl ikincisi çekilen reklam filminin satışları artırmak amaçlı olmadığını belirten Mümtaz Tahincioğlu, ‘‘Reklam filmlerimiz çok ilgi gördü. Amacımız satışları arttırmak değil, Kent'in imajını oturtup, ismini pekiştirmekti’’ dedi. ‘‘Reklam filmleri ile Türk halkının unutmaya başladığı gelenekleri tekrar hatırlatmaya çalıştık. Halka bir mesaj verdik ve kabul gördü’’ diyen Tahincioğlu, bayram geleneklerini halka hatırlatma misyonunu üstlendiklerini ve her yıl reklam filmleri ile bunu gerçekleştirmeyi hedeflediklerini söyledi.
    Etiketler:

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı