Şeker gibi pazar

Ömür KIRBAŞLI /MOSKOVA
22 Eylül 2014 - 01:06Son Güncelleme : 20 Eylül 2014 - 22:45

Şekerleme sektörü gözünü 4.3 milyar dolarlık Rus pazarına dikti.

ORTADOĞU’daki güvenlik soruları yüzünden ciddi pazar kaybeden Türk şekerinin imdadına Rusya yetişti. AB ve ABD’ye ambargo uygulayan, Ukrayna ile köprüleri yıkan Rusya, Türk şekerciler için büyük bir fırsat olabilir. Yılda yaklaşık 3.4 milyar dolarlık şekerleme ve çikolata ithalatı yapan Rusya, yeni tedarikçi peşine düştü.

36 FİRMA FUARA KATILDI

Ortadoğu’da yüzde 40 pazar kaybeden Türk firmalar, Moskova’ya çıkarma yaparak “Ben talibim” mesajı verdi. Moskova’da gerçekleşen World Food Moscow 2014 Fuarı’na (WFM) İstanbul Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği bünyesinde 36 Türk şirketi katıldı. Birlik organizasyonu dışındaki katılımcılarla Türk firması sayısı 70’e ulaştı.

1.5 MİLYAR DOLARLIK FIRSAT

İstanbul Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Zekeriya Mete, “Rusya en fazla şekerleme aldığı ülke olan Ukrayna’dan geçen yıl 600 milyon dolarlık çikolata ve şekerleme ithal etti. İkinci sırada ise 520 milyon dolarla Moskova’nın kara listesine giren Almanya var. Üçüncü sıradaki İtalya 235 milyon dolarlık ürün satıyor. Bu üç ülkeden alımı durduran Rusya, 1.5 milyar dolarlık bir boşluk yarattı. Yılda sadece 40 milyon dolarlık çikolata satan Türk şirketler bu boşluğu rahat doldurur” dedi.

90’LARIN YILDIZIYDI

Türk firmalarının Rusya’nın ihtiyacını karşılayabilecek kabiliyete sahip olduğunu açıklayan Mete, “Ürünü anında hazırlarız. Kapasitemiz de var, hızımız da. 90’lı yıllarda Rusya bizim ihracat yaptığımız ülkelerin başında geliyordu. İlk, orta, lise tahsilimizi burada yaptık. Dünyaya açılmamızda bu pazarın büyük önemi var. 20 yıl önce yıldızımızdı. Rusya son dönemde hedef ülkeler arasında değildi. Şimdi çok cazip. İkinci Rusya seferimiz başlıyor” dedi.


Bind: Moskova’da mağaza açıyoruz

TÜRKİYE’nin ilk butik çikolata markası Bind’in Yönetim Kurulu Üyesi Gürkan Yasubuğa, ABD, Kuveyt ve Çin’in ardından Rusya’da mağaza açmaya karar verdiklerini belirtti. Yasubuğa, “Rusya zor bir pazar olmasına rağmen, ihracatımızda yüzde 35’lik paya sahip. Ukrayna kriziyle yüzde 75-80’lere çıkabilir. 3.7 milyon dolarlık ihracat yapıyoruz. Geçen yıl bu pazarda yüzde 200 büyüdük. Moskova’da depomuzun olduğu yerde ilk mağazamızı açıyoruz. Market zincirleriyle de görüşmelerimiz tamamlanmak üzere” dedi.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı