Gündem Haberleri

    Seçimde tanıtım yasağını kaldırın

    Hürriyet Haber
    19.07.2007 - 02:13 | Son Güncelleme:

    REKLAMCILAR Derneği, ’22 Temmuz 2007 seçimlerinin süre bakımından sıkıştırılmış ve medya olanakları açısından kısıtlanmış olduğuna inanıyoruz’ diyerek YSK’ya başvurdu.

    Reklamcılar Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Cem Topçuoğlu imzasıyla yapılan yazılı açıklamada, "Başvuruyu şimdi yapmamızın nedeni; itiraz ve önerilerimizin seçim sonuçlarına değil, sürecine yönelik olduğunu vurgulamaktır" denildi." Ayrıca, seçimlerde partilerin iletişimine getirilen kısıtlamalarla, Türk seçmeninin bilgi edinme hakkının da kısıtlandığı görüşüne yer verildi. "Dünyada farklı uygulama veya modeller görmekle birlikte tüm iletişim araçlarının kontrollü, eşitlikçi ve ancak kısıt getirilmeksizin siyasi partilerin kullanımına sunulduğunu görüyoruz" denilerek, şu noktalara dikkat çekildi: "TV, Türk toplumunun yüzde 98’ine erişme olanağı sağlayan, üstelik ücretsiz bir mecra. Diğer önemli mecra olan radyonun sağladığı olanaklardan yararlanamamak da önemli bir kayıp. Bilgilenme talebinde olan kararsız, küskün çok geniş bir seçmen tabanı var. Kasım 2002 seçimlerinde oy verme oranının yüzde 70’lere gerilediğini görüyoruz. Siyasi katılımı teşvik etmek için, siyasi iletişimin desteklenmesi gerektiği kanısını taşıyoruz."
    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı