Gündem Haberleri

    Seçim dönemi cezaları belli oldu

    Meltem ÖZGENÇ / ANKARA
    09.07.2015 - 09:13 | Son Güncelleme:

    RTÜK, seçim döneminde ihlal yapıldığı gerekçesiyle hazırladığı 262 raporu Yüksek Seçim Kurulu’na (YSK) gönderdi. YSK, bu raporlardan 164’ünü karara bağladı. YSK, 36 rapor hakkında “Müyyide uygulanmasına gerek olmadığı” yönünde karar verirken, 128 raporla ilgili olarak ise çok sayıda kanala ceza yağdırdı.

    Eskiden her program için bir rapor hazırlanırken bu dönem, bir kanalın, bir haftalık yayınları için rapor hazırlandı. Bu nedenle bazı kanallara, bir rapor için birden fazla ceza verildi. Seçimlerde hakkında en çok rapor hazırlanan kanal TRT, en çok ceza verilen kanal ise TGRT oldu. Raporların 19’u “tarafsızlık, gerçeklik ve doğruluk” ilkelerinin ihlal edilmesi, 40’ı ise AK Parti reklamlarında kullanılan Türk Bayrağı ve dini ibareler nedeniyle hazırlandı.

    Seçim döneminde bazı kanallara verilen cezalar şöyle:

    10 RAPORA 70 PROGRAM DURDURMA
    TRT: 19 rapor, 5 uyarı, 2 program durdurma
    Halk TV: 17 rapor, 4 uyarı, 22 program durdurma
    24: 11 rapor, 13 uyarı, 55 program durdurma
    TV Net: 10 rapor, 6 uyarı, 11 program durdurma
    A Haber: 8 rapor, 10 uyarı, 27 program durdurma
    TGRT: 10 rapor, 9 uyarı 70 program durdurma
    Samanyolu Haber: 7 rapor, 4 uyarı, 1 program durdurma
    TV 5: 5 rapor, 7 uyarı, 18 program durdurma
    Ulusal 1: 8 rapor, 11 uyarı, 7 program durdurma
    Kanal D: 3 rapor, bir uyarı 2 program durdurma
    ATV: 4 rapor, 2 uyarı
    Show TV: 4 rapor bir uyarı
    CNN Türk: 3 rapor, 2 program durdurma
    Ülke TV: 8 rapor, 4 uyarı, 4 program durdurma
    Star TV: 3 rapor, bir uyarı
    Habertürk: 4 rapor, bir uyarı
    Kanal 7: 4 rapor, bir uyarı
    Beyaz TV: 5 rapor, bir uyarı
    NTV: 5 rapor, bir uyarı.

    ERKEN SONUÇ AÇIKLAYANLARA CEZA
    YSK, seçim sonuçlarını erken yayınlayan 65 kanalın hepsine ikişer kez program durdurma cezası da verdi. Seçim sonuçlarının 21.00’de açıklanması gerekirken bu kanallar 19.30-21.00 saatleri arasında seçim sonucu açıklamaya başlamışlardı. Cezalar gelecek haftadan itibaren uygulanacak. Aralarında haber ve genel eğlence kanallarının bulunduğu 65 kanalda, ana haber bülteninden sonra 1.5 buçuk saat süreyle programlar duracak. Seçim sonuçlarını erken açıkladığı için ceza alan bazı kanallar şöyle:
    “Show TV, Star TV, Kanal D, ATV, Fox, Haber Türk, NTV, Cnn Türk, Flash TV, TGRT Haber, 24, STV, Samanyolu Haber, Kanal Türk, Bugün TV, A Haber, Halk TV, TRT 1, TRT Türk, TRT Haber, Ulusal 1, Bengü Türk TV, Cem TV, Kanal A, Kanal 7, Beyaz TV, Ülke TV, Sokak, 360 TV, Özgür Gün TV, Denge TV, IMC, MTV, Cine 5, Kanal B, Kanal T, Pamukkale, Abant TV, SRT 1, Bahar Türk, Tek Rumeli TV, Kaçkar TV, TV 5, Koza, Kon TV, Haberaks, Altaş TV, Kanal Urfa, Uzay Haber, Barış TV, Kanal Fırat, Kanal 35, Kanal Çay, Yeni Kocaeli, Meltem TV, Kanal 5, Ege TV, Köy TV, TV1, Kadırga TV, TV Net, TV Kayseri, HRT Akdeniz, Mesaj, TV 10.”

    TEK KANALA CEZA YOK
    Bu süreçte ceza almayan tek kanal ise TV 8 oldu. Kanal, seçimler sırasında Survivor yayınlamıştı.

    Etiketler: rtük
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı