« Hürriyet.com.tr
MENÜ

Seat rüzgarı Madrid'te esti

Hürriyet Haber
SON GÜNCELLEME
Doğuş Motorsports tarafından düzenlenen Seat Cup Türkiye'nin ilk yarışı geçen hafta Madrid Jarama Pisti'nde yapıldı. 15 pilotun mücadele ettiği yarışın birincisi Hakan Güven olurken, ikinciliği Ertan Nacaroğlu, üçüncülüğü ise Kenan Yılmaz kazandı.Son yıllarda Türkiye'de motorsporları alanında bir çok gelişme yaşanıyor. Otomotiv firmaları bir taraftan motor sporların gelişmesi için mücadele verirken, bir taraftan da bu etkinliklerinin satışlara yansımasını amaçlıyor.Türkiye'de motorsporları alanında yaşanan en son gelişmede Doğuş Grubu'nun imzası var. Geçtiğimiz yıl kurduğu Doğuş Motorsports şirketi ile Türkiye'de motorsporlarına verdiği önemi ortaya koyan Doğuş Grubu, bu alanda gerçekleştirdiği projesi ‘‘Seat Cup Türkiye’’ye geçtiğimiz hafta İspanya'nın Madrid kentinde start verdi.6'sı yurtiçinde 2'si yurtdışında gerçekleşecek olan ‘Seat Cup Türkiye’nin Cumartesi günü Madrid Jarama Pisti'nde koşulan ilk yarışını seyretmek için Türkiye'den aralarında Doğuş Grubu şirketlerinin yöneticileri, yarışçılar ve gazetecilerin bulunduğu 130'un üzerinde kişi katıldı. Türkiye'de bu alanda bu kadar büyük bir organizasyon ilk defa gerçekleşirken, Doğuş Grubunun sahibi Ferit Şahenk'in evsahibi olarak tüm organizasyonda yer alması, motorsporlarına verdikleri önemi ortaya koydu.10 MİLYON EURO YATIRIMFerit Şahenk, dünya standartlarında bir proje gerçekleştirdiklerini belirterek, Türk insanına kaliteli bir organizasyon sunmanın gururunu yaşadığını söyledi. Seat Türkiye Genel Müdürü Naci Kurtalan ise her yıl 8 ayaktan oluşan ve üç yıl sürecek ‘Seat Cup Türkiye’ yarışlarının sponsorlar, otomobiller de dahil 10 milyon Euro'luk bir yatırımla gerçekleşeceğini kaydetti. Seat'ın bu yarışlarla birlikte Türkiye'de imajını değiştirerek spor otomobil pazarına açıldığını kaydeden Kurtalan, yarışın etkilerinin yıl sonundan itibaren satışlarda görüleceğini kaydetti.HAKAN GÜVEN BİRİNCİ15 pilotun şampiyonluk mücadelesi vereceği ‘Seat Cup Türkiye’ yarışlarının ilk ayağı olan Madrid, büyük bir mücadeleye tanık oldu. 250 beygir gücünde, turbo beslemeli motor ve 6 ileri sıralı şanzımana sahip Seat Leon Cupra R'larla yarışan pilotlar, çok keskin virajlara sahip Jarama pistinde bazen zor anlar yaşasalar da çok büyük keyif aldıklarını vurguladılar. Bir kaç küçük olay dışında çok büyük kazaların olmadığı yarışta birinciliği, Hakan Güven alırken, ikinciliği Ertan Nacaroğlu, üçüncülüğü ise Kenan Yılmaz kazandı.Jarama pistinde 2 Nisan'da idari, teknik kontroller ile serbest antremanlar ile başlayan yarış, 3 Nisan'da sıralama turlarının ardından start aldı. Sıralama turlarında en iyi dereceyi yaparak yarışa birinci sıradan başlayan Taner Şengezener, attığı spin nedeniyle yarışı 6'ıncı tamamlarken, sıralama turları sonucunda yarışa 6'ıncı sırada başlayan Hakan Güven ise startta yaptığı hamleyle birinci olmanın kapısını araladı. Startta 6'ıncı sıradan 3'üncülüğe yükselerek güveninin yükseldiğini belirten Güven, ‘‘Bu aşamadan sonra daha iyi konsantre oldum ve Taner'in (Şengezener) spin atmasıyla ikinciliğe yükseldim. Daha sonra da Ertan'ı geçerek ilk yarışı kazandım. Çok sevinçliyim’’ dedi. Yarışı ikinci sırada tamamlayan Ertan Nacaroğlu ise, Hakan Güven'in kendisini centilmenlik dışı hareketle geçtiğini iddia etti.Yarış sonrasında pilotların ortak olarak birleştikleri nokta ise Seat ‘Cup Türkiye’ yarışlarının Türkiye etaplarında çok çetin bir mücadelenin yaşanacağı yolunda. Pilotlar ilk yarış olduğu ve pisti çok fazla tanımadıkları için temkinli davrandıklarını, bundan sonraki yarışlarda tüm performanslarını ortaya koyacaklarını belirttiler.Tahincioğlu 8 yıl sonra tekrar pistteKuşkusuz ‘‘Seat Cup Türkiye'nin’’ Madrid'deki ilk yarışının en renkli simalarından biri Tomsfed Başkanı Mümtaz Tahincioğlu idi... Jarama pistindeki yarışa 16'ıncı pilot olarak katılan Tahincioğlu, 8 yıl aradan sonra tekrar yarışmanın heyacanını yaşadı. Sıralama turlarında en kötü zamanı elde ederek yarışmaya son sırada başlayan Tahincioğlu, yarışta gösterdiği üstün performansla, ne kadar iyi bir pilot olduğunu gösterdi. Sıralama turları sonrası son sırada yer almanın moralini bozduğunu söyleyen Tahincioğlu, ‘‘8 yıl aradan sonra ilk kez yarıştım ve gerçekten çok heyecanlıydım. Sıralamadaki derecem biraz moralimi bozdu ama bunu yarışta üzerimden attım’’ dedi. Seat Girl üşüyünce beyaz çorap giydi‘‘Seat Cup Türkiye’’nin resmi maskotu olan ve ‘Seat Girl’ olarak adlandırılan Tülin Şahin, organizyonda sırasında en çok çalışan kişilerden biri oldu. Ziyaretçiler ve yarışçılarla röportajlar yapan, gazetecilere pozlar veren Tülin Şahin, bunun dışında neredeyse her konuda görevlilere yardımcı oldu. Doğuş Grubu yetkilileri, bu yüzden Tülin Şahin'i seçtiklerini belirterek, ‘‘Başka bir manken olsa elini kaldırmazdı. Ama Tülin, avrupa kültürü almış kompleksiz bir kişi. O yüzden her taşın altına elini sokuyor’’ açıklamasını yaptılar. Bu arada Tülin Şahin sabah saatlerinde soğuk havadan dolayı yazlık açık ayakkabısının içine beyaz çorap giymek durumunda kaldı. Bu halde fotoğrafları çekilince, ‘‘Lütfen neden bunları giydiğimi yazın. Dondum’’ dedi.Havalı kriko ile 10 saniyede lastik değişiyorYarışları izleyenlerin en çok dikkatini çeken ise otomobillerin sahip olduğu havalı kriko sistemiydi. Basınçlı havayla krikoya gerek kalmadan otomobili havaya kaldıran ve metal ayaklar üzerinde durmasını sağlayan bu sistem, ilk kez bu yarışlarda kullanıldı. Pitstop sırasında çok büyük zaman kazandıran bu sistem, pilotlar kadar yarışları izleyenler tarafından büyük ilgi gördü. Sistem, pitstop'a giren araca basınçlı hava verilmesiyle çalışıyor. Basınçlı hava, otomobilin stop lambasının altında bulunan bir delikten veriliyor. Böylece, otomobil dört metal ayak üzerinde havaya kalkıyor. Otomobili havaya kaldırmak için krikoya gerek kalmıyor. Bütün işlemler, kısa sürede halledilerek, pilotların zaman kaybetmesi önleniyor.
Bunları da Beğenebilirsiniz
İlişkili Haberler