« Hürriyet.com.tr
MENÜ

Schumacher ve Alonso Macaristan'ı es geçti gözler Türkiye'ye çevrildi

Artık Formula 1 tutkunları 3 hafta boyunca Petrol Ofisi Türkiye Grand Prix’sini konuşacak. Çünkü Türkiye’den önce Formula 1 pilotları son kez Macaristan Grand Prix’sinde start aldı. Hem de ne start almak. Gerçekten Formula 1 tutkunları son dönemlerde böyle bir yarış izlememişti.

Murat TOSUN mtosun@hurriyet.com.tr
SON GÜNCELLEME
Geçtiğimiz yılın şampiyonu Alonso Macaristan’da şampiyonluğu altın tepsi içinde Michael Schumacher’e sundu. Ancak Schumacher altın tepsiyi elinin tersiyle iterek Alonso ile olan şampiyonluk randevusunu Petrol Ofisi Türkiye Grand Prix’sine bıraktı. Schumacher son turlarda yarış dışında kalınca Alonso’nun da finiş göremediği yarışta çok önemli bir avantajı da kaçırmış oldu.

Geçtiğimiz yıl tüm dünya tarafından büyük beğeni toplayan Formula 1’in Türkiye ayağı 27 Ağustos tarihinde dünyanın en iyi pistlerinden biri olan İstanbul Park’ta ikinci kez start alacak. Türkiye ayağından önce Formula 1, son olarak Macaristan’da start aldı. Artık tüm dünyadaki Formula 1 tutkunları üç hafta boyunca Petrol Ofisi Türkiye Grand Prix’si ile yatıp kalkacak. Üstelik bu yıl Michael Schumacher ile Fernando Alonso arasında ölümcül bir savaş olması bekleniyor. Çünkü Schumacher sezon öncesinde kariyerine son vermek ile ilgili olan kararını bu yıl sergileyeceği performansa göre karar vereceğini söylemişti. Eğer Schumacher, Türkiye Grand Prix’sinde Alonso’ya geçilerek şampiyonluk yolunda darbe alırsa kararını bu yarışın ardından açıklayabilir. Aynı durum Alonso içinde geçerli. Çünkü önümüzdeki yıl McLaren Mercedes Takımı adına start alacak olan Alonso bu takıma şampiyon unvanına sahip olarak gitmeyi çok istiyor.

KIMI 26'NCI TURDA BİTTİ

Sezonun 13’üncü ayağı olan Macaristan Grand Prix’sinde McLaren Mercedes pilotu Kimi Raikkonen yarışa ilk sıradan başlamaya hak kazandı. Ancak yarışın 26’ıncı turu geldiğinde Raikkonen, Vitantonio Liuzzi’ye tur bindirmek üzereyken arkadan çarptı. Liuzzi pist üzerinde aniden fren yapıp yavaşlayınca Raikkonen için kaçınılmaz son gecikmedi. Ancak yaşanan bu olayın ardından FIA yarış komiserlerinin olayı incelemeye aldığı ve Liuzzi’nin önemli bir ceza alacağı da konuşuluyor.

Şampiyonluk yolunda kıran kırana bir rekabet içine giren Renault pilotu Fernando Alonso ve Ferrari pilotu Michael Schumacher ise Macaristan Grand Prix’sini hayatları boyunca unutamayacak. İki pilotta yarış boyunca oldukça şanssız anlar yaşarken aslında yarış öncesinde yaşananlar sanki bunun habercisiydi. FIA tarafından uygulanmaya başlayan yeni kurallar çerçevesinde iki pilotta antrenmanlar sırasında rakiplerini geçtiklerinden dolayı sıralama turlarında iki saniyelik ceza aldılar. Durum böyle olunca Macaristan’da start çizgisinde Alonso 15’inci sırada yer alırken, Schumacher ise 11’inci sırada kaldı. Ancak iki pilotta start sonrasında yaptıkları ataklarla bu dezavantajlarını lehlerine çevirdi. Fakat bunu en iyi kullanan pilot Alonso oldu. Hatta Alonso 24’üncü turda Schumacher’e tur bile bindirerek önemli bir avantaj elde etti.

MEKANİKER GAZABI

Şampiyonluk yolundaki en önemli rakibi Michael Schumacher’e tur bile bindiren Alonso eminiz aracının içinde kendi kendine artık şampiyonum diyordu. Ancak ilerleyen turlarda başına neler geleceğinden kesinlikle habersizdi. Bir yağan bir duran yağmur nedeniyle çoğu pilotun adeta pist üzerinde artistik patinaj yaptığı yarışta finişe 19 tur kala Renault Takımı’nın bütün planları alt üst oldu. Çünkü tam bu turda pit-stop yapan şampiyon Fernando Alonso bir daha yarışa geri dönemedi. Aracının lastiklerinden bir bir fırlayan parçalar Alonso’ya bu sezonun en kötü yarışının habercisi oldu. Pist üzerinde savrularak ilerleyen Alonso en sonunda yarışa veda ederek bu sezon ilk kez bir yarıştan finiş göremeden ayrılmış oldu. Yaşanan bu olayın ardından takımın teknik patronu olan Flavio Briatore’nin pit alanındaki Renault mekanikerlerine attığı bakış ise yaşanan olayda kimin kabahatli olduğunu açıkta ortaya koyuyordu. Alonso’nun başına gelenlerin ardından Ferrari cephesinde ise büyük bir sevinç yaşanmaya başladı. Çünkü şampiyonluk yolunda Alonso’nun 11 puan gerisinde olan Michael Schumacher aynı tur içinde üçüncü sıradaydı ve yarışı bu şekilde tamamlasa bile puan farkını 5’e indirecekti.

ALTIN TEPSİYİ ELİYLE İTTİ

Fakat durum hiçte beklendiği gibi olmadı. Rakibinden tur bile yiyen Schumacher yarışın tamamlanmasına 19 tur kala önünce bir anda altın tepside sunulan şampiyonluğu gördü. Nick Heidfeld’in pit-stop yapmasıyla birlikte ikinci sıraya bile yükselen Schumacher lastiklerinin kurbanı oldu. Lastiklerinde sorun yaşayan Schumacher pit-stop yaparak yerine kaybetmektense yarışa devam etti. Ancak alınan bu karar onun sonu oldu. Lastikleri her tur biraz daha biten Schumacher ilk olarak arkadaki rakiplerinin yaptıkları ataklara karşılık verememeye başladı. Yarışın sona ermesine 3 tur kala Alman pilot Michael Schumacher kariyerinin en zor anlarından birini yaşayarak yarışa son noktayı koydu.Durum böyle olunda şampiyonluk için kapışan iki pilotta yarıştan başarısız ayrılmış oldu. Gerçi Schumacher yarışın belirli bir yüzdesini tamamladığı için yarışın dokuzuncusu ilan edildi. Yarış sonunda da BMW pilotu Robert Kubica'nın ağırlık kuralına uymadığı için diskalifiye olmasıyla birlikte de Schumacher sekizinci sayıldı ve bir teselli puanı aldı.

Button’ın yüzü güldü

Bu yarışta atlanmaması gereken önemli olaylardan birisi ise Honda ve Jenson Button’ın sergilediği performans olmalı. Çünkü Honda pilotu Jenson Button yarış boyunca oldukça iyi bir performans gösterdi. Burada takım yönetimi de oldukça iyi kararlar vererek yağan yağmurun hesaplamalarını çok iyi yapmaları sergilenen performansın en önemli noktalarından biriydi. Yarışta yağmur ve kuru zemin lastik tercihlerini çok iyi yapan Honda Takımı böylelikle yarıştan önemli bir zaferle ayrılmanın keyfini yaşamış oldu. Geçtiğimiz yıllarda Formula 1’de önemli zaferlere imza atan Honda böylelikle tek başına mücadele ettiği Formula 1’de eski zamanlarına döneceğinin ilk sinyallerini de vermiş oldu. Jenson Button ise Macaristan’da elde ettiği galibiyetle Formula 1 kariyerinin ilk zaferine de imza atmış oldu. McLaren Mercedes Takımı’nda Juan Pablo Montoya’nın yerini alan Pedro de la Rosa ise yarışı ikinci sırada tamamlayarak podyuma çıktı. Podyumun üçüncülük kürsüsü ise Nick Heidfeld’in oldu. Bu yarışın sona ermesinin ardından tüm gözler Türkiye’ye çevrildi. Çünkü tam 2.2 milyar kişi tarafından takip edilen Formula 1, 27 Ağustos’ta ülkemize geliyor. Ne diyelim, Formula 1 camiası 27 Ağustos’ta sizleri Türkiye’ye bekleriz.

Pantano Petrol Ofisi'ni bir kez daha podyuma taşıdı

Petrol Ofisi FMS Takımı Formula 1'in bir alt kategorisi olan GP2 Şampiyonası'nda bir kez daha podyuma çıkarak Türkiye'nin adını tüm dünyaya duyurdu. Macaristan'da düzenlenen GP2'nin ilk yarışında Petrol Ofisi FMS Takımı Giorgio Pantano ile üçüncü oldu. Pantano bilindiği gibi Petrol Ofisi FMS Takımı'na ilk birinciliği de Fransa Grand Prix'sinde tattırmıştı. Tıpkı Formula 1'de olduğu gibi GP2 Şampiyonası'nda da tüm gözler artık Türkiye ayağına çevrildi. Şampiyonanın sondan bir önceki ayağı için Türkiye'ye gelecek olan GP2 Şampiyonası'nda Petrol Ofisi FMS Takımı ilk kez Türk seyircilerin karşısına çıkmış olacak.

Pilotlar Şampiyonası

1. Fernando Alonso100

2. Michael Schumacher90

3. Felipe Massa52

4. Giancarlo Fisichella49

5. Kimi Raikkonen49

6. Jenson Button31

7. Juan Pablo Montoya26

8. Rubens Barrichello21

9. Nick Heidfeld19

10. Ralf Schumacher16

Markalar Şampiyonası

1. Renault149

2. Ferrari142

3. McLaren Mercedes85

4. Honda52

5. BMW Sauber26

6. Toyota26

7. Red Bull16

8. Williams10

9. Toro Rosso1

10. MF1 Racing0

11. Super Aguri F10

Bunları da Beğenebilirsiniz