Satışını iki kat artırdı, en hızlı büyümeyi yakaladı

Aslan BATUR
08.07.2012 - 00:00 | Son Güncelleme: 07.07.2012 - 21:06

Türkiye’nin 2011 yılında yakaladığı büyüme ile gelişmekte olan ülkeleri geride bırakarak, Michelin dünyasında tüm dikkatleri üzerine çektiğini söyleyen Michelin Grup Avrupa Binek ve Hafif Ticari Lastikleri Başkanı Philippe Verneuil, “Bugün dünya pazarlarına baktığınızda Amerika, Japonya, Çin gibi çok büyük pazarlar var. Fakat geçtiğimiz yıl yakalanan büyüme oranı ile Türkiye Michelin grubu içindeki tüm dikkatleri üzerine çekti” dedi.

Türkiye’nin Avrupa’daki en büyük 6’ncı Michelin ülkesi olduğunu belirten Verneuil, “Ancak Türkiye, kamyon lastiği pazarında Avrupa’nın lideri konumunda. Geçtiğimiz yıl sonunda Türkiye pazarı kamyon lastikleri değişim pazarı segmentinde Avrupa’nın en büyük pazarı haline geldi. Binek ve otomobil lastikleri pazarı ise 10 milyon adet rakamına dayandı. Bu da bizim için Türkiye’nin önemini artırdı” diye konuştu.

Yüzde 5 büyüyecek

Başta Türkiye olmak üzere Güney Amerika, Çin, Hindistan ve Rusya’da yapacakları yatırımlarla, bu ülkelerde yılda ortalama yüzde 5’lik büyüme hedefi koyduklarını anlatan Verneuil, konuşmasını şöyle sürdürdü: “2011 yılında, 20 milyar Euro’luk ciro hedefimize ulaştık. Bunun büyük bir kısmı gelişmekte olan ülkelerden geldi. 2010 yılında Michelin’in satışlarının yüzde 33’ü hızlı büyüyen ülkelerde gerçekleşti ve 2015 yılında bu oranın yüzde 40’a ulaşmasını bekliyoruz. Bu da 2020 yılında 600 milyon adet ek binek ve hafif ticari arac lastigi, 65 milyon kamyon lastigi demektir. Biz de global ölçekte, 2011-2015 yılları arasında her yıl ortalama 1.6 milyar Euro’luk yatırım yapacağız. İnovasyona yatırım yaparak, yeni ürünlerle büyümemizi pekiştireceğiz. Her yıl 1 milyar Euro’luk Ar-Ge harcaması gerçekleştiriyoruz.”

Satışları ikiye katladı

Türkiye’nin hem binek ve hafif ticari, hem de ağır vasıta lastikleri açısından hızla büyüyen bir pazar olduğunu vurgulayan Verneuil, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Yetkili bayilerimiz aracılığıyla Türkiye pazarında çok iyi konumlanmış durumdayız. Bu sayede Türkiye’de ağır vasıta, binek ve hafif ticari lastik satışlarımızda son 5 yılda satışlarımızı ikiye katladık. Bir de dolaylı yoldan satışımız var. Onlara da toptancılar vasıtasıyla satış yapıyoruz.”

Türkiye’yi Afrika’dan Avrupa bölgesine çekti

TÜRKİYE ofisini 1996 yılında açtıklarını ve 2009 yılına kadar Ortadoğu ve Afrika bölgesine bağlı olarak yönetildiğini hatırlatan Michelin Grup Avrupa Binek ve Hafif Ticari Lastikleri Başkanı Philippe Verneuil şu bilgileri verdi: “2009’da Michelin Türkiye’yi Avrupa bölgesine dahil etmeye karar verdik. Müşteri beklentileri, sürüş ve seyahat alışkanlıkları ve yaş özelliklerini düşündüğümüzde, Türkiye’nin Almanya, Fransa veya herhangi bir batı ülkesine göre çok daha hızlı gideceğini düşünüyoruz. Bu hamleyi Türkiye’deki büyüme fırsatlarını yakalayabilmek için Avrupa organizasyonunun tam desteğini almak amacıyla teknik, pazarlama, imalat ve tedarik alanında gerçekleştirdik. Türkiye’de 1936 yılından beri distribütörler aracılığıyla pazarda bulunuyoruz. 400’ün üzerinde yetkili bayi ile hizmetlerimizi sürdürüyoruz.”

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı