Satış süreçlerinizi bu yöntemlerle otomatikleştirin

Güncelleme Tarihi:

Satış süreçlerinizi bu yöntemlerle otomatikleştirin
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 08, 2017 12:00

Satış sürecini hızlandırmak, kullanılan bazı akılcı yöntemlerle mümkün. İşte satış süreçlerinizi otomatikleştirme önerileri...

Haberin Devamı

E-ticaret üzerinde yapılan satışlarda bazı kritik detayları atlamamak ve kullanıcılara beğenilerine göre seçenekler sunabilmek satış sürecini otomatik hale getirmenin en kestirme yolları arasında.

Satış süreçlerini otomatikleştirme yöntemleri

  1. Web siteniz üzerinde kullanıcıların yaptığı alışverişlerden sonra onlara daha pahalı ürünleri listeleyerek çapraz satış şansınızı artırabilirsiniz. Kıyaslama yapma imkanı sunan çapraz satış süreçleri çoğu zaman daha pahalı ürünlerin satın alınmasıyla sonuçlanıyor.
  2. Alışveriş sonrası onay e-maillerine kullanıcıların ilgisini çeken ve daha sonra kolayca satışa dönüşebilecek ürünleri listeleyebilirsiniz. Bu yöntemle hem ürünlerinizi sergileyebilir hem de kullanıcıda satın alma algısı yaratabilirsiniz.
  3. Alışveriş sonrası müşterilerinize değer verdiğinizi gösteren yöntemler kullanabilirsiniz. Onay e-mailine ürün kullanım kılavuzu gibi ekstra bilgiler ekleyebilir veya kullanıcıların hayatını kolaylaştıracak olan içerik veya link paylaşımları yaparak fark yaratabilirsiniz.
  4. Sosyal medyayı etkili kullanarak marka imajınızı güçlendirebilirsiniz. Bunun için markanız veya ürünleriniz hakkında yazılan tüm bilgileri inceleyen yazılımlar veya sistemler kullanabilir ve ortaya çıkabilecek olumsuz süreçleri iyi yöneterek marka değerinizi artırabilirsiniz.
  5. Satış süreçlerinizi kişisel hale getirerek daha çok satış yapmanız mümkün. Kullanıcıların ilgi alanları ve satış tercihlerine göre ürünleri görmesini sağlayarak kişisel içeriklerle satışlarınızı daha etkili hale getirmeniz mümkün. Satış dönüşümünü önemli ölçüde artıran bu faaliyetleri kullanın.
  6. Kullanıcılarınızın profil sayfalarını özenle hazırlamaya çalışın. Kullanıcıların sipariş geçmişlerinden ilgi alanları ve beğeni listelerine kadar geniş bilgiler içeren bir profil sayfasını kişisel içerikler ve yararlı bilgilerle doldurarak daha dikkat çekici yöntemler kullanabilirsiniz.
  7. Satış sürecinin otomatikleştirilmesi yöntemleri sadece kullanıcı bazında düşünülmemeli. Satış temsilcileri veya satış sorumlularına da bu konuda destek olmak gerekiyor. Yüksek satış oranları yakalayan çalışanlarınızın kullandıkları yöntemleri programlar aracılığıyla analiz ederek onlara prim ve ödül gibi teşvikler uygulayabilirsiniz.
  8. Hazır soru ve cevap bölümleri oluşturarak satış konusunda herhangi bir sorusu olan kullanıcılarınıza net cevaplarla dönüş yapabilir ve kullanıcılarınızın aklındaki şüpheleri gidererek ilgiyi satışa dönüştürebilirsiniz.
  9. Kullanıcıların anlık sorularını cevaplayan bir sohbet yazılımı kullanarak problemlere acil çözümler üretebilir ve satış desteği sunabilirsiniz.
  10. Sitenize adapte edilmiş yazılımlar kullanarak satış sonrası problemler hakkında uygun içerikler veya linklemeler yaparak da satış süreçlerinizi otomatikleştirebilirsiniz.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!