Teknoloji Haberleri

TEKNOLOJİ

    "Sansür ya da yasaklama olmayacak"

    A.A.
    05.05.2011 - 11:19 | Son Güncelleme: 05.05.2011 - 12:45

    BTK Başkanı Tayfun Acarer, 22 Ağustos'la ilgili yapılan yorumların haksız olduğunu dile getirdi.

    Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK)  Başkanı Tayfun Acarer, Türkiye'de 9,5 milyona yakın internet abonesi, 40 milyon internet kullanıcısı bulunduğunu  belirterek, “Bunları veri tabanında izlemek gibi bir görevimiz yok. Böyle bir veri tabanını, trafiği nasıl kontrol  edebiliriz?” dedi.

    Acarer, BTK Telekomünikasyon İletişim Başkanlığı İnternet Daire Başkanı  Osman Nihat Şen ile Kurumun merkez binasında basın toplantısı düzenledi.

    Güvenli İnternet uygulaması konusunda basın yayın organlarında yer alan  eleştirileri anlamakta güçlük çektiğini ifade eden Acarer, bu hizmetin tüketici  lehine olduğunu söyledi. “Buradaki konu herhangi bir kısıtlama, filtreleme değildir” diyen  Acarer, isteyen abonelerin bu hizmetten yararlanacağını kaydetti.

    BTK'nın daha önce de tüketiciler için çalışmaları yaptığını belirten  Acarer, cep telefonlarının kayıt altına alınması, numara taşınabilirliği gibi  faaliyetlerde olduğu gibi internetin güvenli kullanımına yönelik düzenlemenin de  abone haklarının korunması için yürürlüğe konulduğunu ifade etti.

    Basın mensuplarının sorularını da yanıtlayan Acarer, bir soru üzerine, şu  andaki internet kullanıcılarının tümünün standart profilde yer aldığını söyledi.  Acarer, “Şu andaki kullanıcılar hiçbir yere başvurmazsa böyle devam edecek. 22  Ağustos'tan sonra da aynen devam edecek” diye konuştu.

    Uygulamada en dar profilin “Çocuk” olduğunu, bunu “Aile” ve “Yurt  İçi” profillerinin izlediğini anlatan Acarer, özellikle engellenen sitelerin  yüzde 40'ını oluşturan çocuk pornosu içeriklerinin yurt dışı sitelerden  kaynaklandığını, “Yurt İçi” profilinde bu tür içeriklerin yer almayacağını  bildirdi.
           
    "FİLTRELEME İYİ ÇALIŞMADI"
             
    Acarer, Güvenli İnternet Hizmeti için servis sağlayıcılara 22 Ağustos'a  kadar süre tanındığını hatırlatarak, yeni abonelerin de bu hizmetten yararlanmak  istememeleri halinde “Standart” profilde yer alacaklarını söyledi.

    Başka bir gazetecinin “Filtreleme zaten kullanılıyor? Neden bu sistem  devreye konuluyor?” sorusu üzerine Acarer, “Filtreleme çok iyi çalışmadı. Bize  gelen şikayetler filtrelemenin çalışmadığı yönünde” dedi.

    Acarer, “Standart abonelerin olağan şüpheli haline geleceği ve BTK  bünyesindeki veri tabanında izleneceği” yönündeki görüşü değerlendirirken,  “BTK'da böyle bir veri tabanı yok. Türkiye'de 9,5 milyona yakın internet  abonesi, 40 milyon internet kullanıcısı var. Bizim bunları veri tabanında izlemek  gibi bir görevimiz yok. Bu işi nasıl yaparız? Böyle bir veri tabanını, trafiği  nasıl kontrol edebiliriz?” ifadelerini kullandı.

    TİB'in de telefon dinlemesi yapmadığını yıllardır anlatmaya  çalıştıklarını belirten Acarer, “Bir takım senaryolar üretiliyor, tıpkı telefon  dinlemelerinde olduğu gibi” dedi.

    Güvenli İnternet Hizmetinde profiller arasında geçişte herhangi bir fiyat  farkı olup olmayacağı şeklindeki soruya da Acarer, internet hizmeti fiyatlarının  BTK tarafından belirlendiğini ancak bu profiller arası geçiş için hiçbir ücret  alınmayacağını kaydetti.
             
    “AVUSTRALYA TÜRKİYE'Yİ ÖRNEK ALDI”
             
    İnternet Daire Başkanı Şen ise Türkiye'de 2 bine yakın servis sağlayıcı  bulunduğunu ve 3,5 yıldır bunlarla iletişim halinde olduklarını anlattı. İnternet  içeriğinin düzenlenmesinin kanuni görevleri olduğunu anımsatan Şen, şunları  kaydetti: “Bu kapsamda şikayet edilen içeriklerle ilgili bugüne kadar 70 bin  bildirim maili gönderdik. Bunların 62 bininde sorun bulunarak içerik ilgili  siteden çıkarıldı. Bazı günler gönderdiğimiz mail sayısı bini, geçen hafta ise 10  bini buldu. Bize gelen şikayet üzerine ilgili servis sağlayıcıya mail  gönderiyoruz. Onlardan şikayete konu olan içeriği incelemelerini istiyoruz. Aynı  anda biz de inceleme yapıyoruz. Eğer içeriğin çıkarılması gerekiyorsa  çıkarılıyor, yoksa kalıyor. Bu bir tür öz denetim işlemi. Yoksa yasaklama,  sansürleme, 'bu kelimeler bir daha kullanılmayacak' diye bir şey yok.”

    Güvenli İnternet Hizmeti ile alan adları ve anahtar kelimelerin hiçbir  ilişkisinin bulunmadığını da vurgulayan Şen, “70 bin mailden neden sadece 10  tanesini konuşuyoruz. Neden 69 bin 990'ı gündeme gelmedi? Yer sağlayıcıların çoğu  bu hizmet için bize teşekkür ediyor. İncelemeleri için şikayete konu olan içeriği  kendilerine bildiriyoruz sadece” diye konuştu.

    Şen, Güvenli İnternet Hizmeti konusunda karar almadan önce ülkelerle  görüşmeler yaptıklarını, Avustralya'da 110 milyar dolar maliyetle sunulan  filtreleme uygulaması etkin çalışmadığı için, bu ülkenin Türkiye'nin Ağustosta  uygulamaya sokacağı bu sistemi örnek aldığını belirtti.

    “Filtrelemenin aşılması ve engellenen sitelere erişilmesi durumunda bir  ceza uygulanacak mı?” şeklindeki soruya Şen, “Filtrelemenin aşılması halinde  herhangi bir cezai işlem yapılmasına ilişkin karar yok” yanıtını verdi.
           
    “EKŞİSÖZLÜK'E DAHA ÖNCE DE MAİL GÖNDERDİK”
             
    “Ekşisözlük” internet sitesine ilişkin iddiaların hatırlatılması  üzerine Şen, şunları söyledi: “Şikayetleri incelemeleri için yer sağlayıcılara mail gönderiyoruz. Bu  sayede biz ve onlar aynı anda inceleme yapıyoruz. 21 Nisan'da Ekşisözlük'e de  mail gönderdik. 10 civarında sitede ile Ekşisözlük'te ilgili içeriklerde sorun  olmadığını kısa bir sürede, 2 saat içerisinde belirleyip tekrar mail attık ve  'listede şunları yok sayabilirsiniz' dedik. Bu, şu ana kadar binlerce defa  yaptığımız bir işlem. Ekşisözlük'e daha önce de bu tür mailler gönderdik.”

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı