Sanayiciler, Endüstri 4.0 panelinde buluştu

Güncelleme Tarihi:

Sanayiciler, Endüstri 4.0 panelinde buluştu
Oluşturulma Tarihi: Aralık 01, 2017 14:17

Sanayiciler, Endüstri 4.0 panelinde buluştu

Haberin Devamı

BURSA,(DHA)- BURSA’da, Bosch ve BOSİAD iş birliğiyle düzenlenen ‘Endüstri 4.0 ve Dijital Dönüşüm’ konulu panelde, Endüstri 4.0 alanında yapılan çalışmalar ve gelecekte hayata geçirilebilecek teknolojiler konuşuldu.

Endüstri alanında dünyadaki öncü kimliğini Türkiye’ye de taşıyan, kazandığı deneyim ve bilgi birikimini iş dünyasıyla paylaşan Bosch ile Bursa Organize Sanayi Bölgesi Sanayicileri ve İş Adamları Derneği (BOSİAD) işbirliğinde “Endüstri 4.0 ve Dijital Dönüşüm” konulu bir panel düzenlendi. Bosch Endüstri 4.0 Projeleri Satış Direktörü Murat Kurtlar tarafından gerçekleştirilen sunumda, Bursa Organize Sanayi Bölgesi işadamları ve yöneticilerine; Endüstri 4.0’da günümüzde yapılan çalışmalar ve gelecekte hayata geçirilmesi hedeflenen teknoloji ve uygulamalar aktarıldı.

Bosch’un Endüstri 4.0 terimini ilk kullanan ve bu dönüşümü ilk başlatan şirketlerden biri olduğunu vurgulayan Kurtlar, “Bugün Endüstri 4.0'ın ilk ögelerini kendi operasyonlarımıza kuruyoruz. Bu noktada hem önde gelen bir kullanıcı hem de önde gelen sağlayıcılardan biriyiz. Bu iki yönlü stratejimiz sonucunda, 2020 yılı itibarıyla ağa bağlı üretimle bir milyar avroluk bir tasarruf elde etmeyi ve aynı tutarda satış gerçekleştirmeyi hedefliyoruz” dedi.

Bosch, Türkiye’deki Endüstri 4.0 ile ilgili organizasyon çalışmalarına 2014 yılında Bursa fabrikalarında başladı. Bosch bünyesinde oluşturulan Endüstri 4.0 ekipleri, bakım maliyetlerinden tasarruf etmek ve üretim kapasitesini artırmak amacıyla üzerinde çalıştığı projelerden üçünü hayata geçirdi.

Murat Kurtlar, Bosch’un 2013 yılından beri kendi içinde yaşadığı dönüşüm dolayısıyla edindiği tecrübeyi Türkiye’deki iş ortaklarıyla da paylaşmaya başladığını açıklayarak, “Bu amaçla kurduğumuz Endüstri 4.0 Ekibi, bu dönüşümün bir parçası olmak isteyen sanayicilerle görüşerek saha analizleri yapıyor. Bosch Türkiye olarak, bu konuda ne kadar açık ve paylaşımcı olduğunu göstermek için, birikimlerimizi paylaştığımız ‘Sanayide Gelecek’ adlı bir mikro site de kurduk” ifadelerini kullandı.

Endüstri 4.0 çözümlerinin, her firmaya uyumlu, kendi özel ihtiyaçlarına uygun çözümler olması gerektiğinin altını çizen da Kurtlar, müşteri taleplerinin firmaları aynı hattan farklı ürünler çıkarmaya zorunlu hale getirdiğini ifade etti. Müşteriye yakın olmanın ürün verimliliği ve pazar payı açısından önemine dikkati çeken Kurtlar, “Bugünün çözümünün yarın problem olmaması için şimdiden doğru adımları atmak gerekiyor. Böyle bir değişime gitmek için firma vizyonunun net olarak belirlenmesi gerekli. Bu dijital dönüşüm, üst yönetimden alt kademelere doğru yansıyan bir yaklaşım olmalı” diye konuştu.

Murat Kurtlar, dijital dönüşümün şirketlerde sadece üretim hatlarında değil; hammadde, sevkiyat, bakım, enerji yönetimi, insan kaynakları, satın alma gibi tüm süreçlerle ve bir bütün olarak değerlendirilmesi gerektiğini de sözlerine ekledi.

FOTOĞRAFLI

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!