Gündem Haberleri

    Sanal dünyanın en iyisi Finansbank

    Merve YENAL
    31.10.2003 - 19:57 | Son Güncelleme:

    Ödeme sistemi Visa tarafından dünya çapında düzenlenen Visa Challenge yarışmasının bu yılki birincisi Finansbank oldu. Yarışma kapsamında toplam 80 banka 10 hafta boyunca sanal bir ortamda en kárlı kredi kartı programını geliştirmek için yarıştı. Fiyatlandırma stratejisinden ürün özelliklerine, müşteri hizmeti kalitesinden, risk seçeneklerine kadar birçok alanda strateji geliştirildi. Finansbank geçen yıl ilk kez katıldığı Visa Challenge'da Avrupa Birliği birincisi olmuştu.

    Bankalar sundukları kredi kartlarıyla yalnızca 'gerçek hayatta' rekabet etmiyor. Ödeme sistemi Visa'nın düzenlediği 'Visa Challenge' yarışması ile rekabet 'sanal ortam'a taşınıyor. Visa Challenge, bankalar için günlük hayattakine çok benzer bir yarışma ortamı sunuyor. Visa'nın her yıl düzenlediği bu yarışmada, çeşitli ülkelerden bankalar web ortamında en başarılı kredi kartı programını geliştirebilmek için yarışıyorlar.

    Visa Challenge, Visa Avrupa Birliği Bölgesi'nin üye bankalara eğitimler veren Visa Business School tarafından düzenleniyor. İlk olarak bu yıl dünyadaki tüm üyelerin katılımına açık olarak gerçekleştirildi. Bu yıl yarışmaya dünya çapında Visa üyesi 80 banka katıldı.

    Yedişer kişilik iki ekiple katılan Finansbank'ın iki ekibi de yarışmayı başarıyla bitirdi. İlk ekip en iyi stratejileri geliştirerek dünya birincisi olarak 'ipi göğüsledi'. Böylece yarışma kapsamında birinciliği kazanan ilk Türk bankası oldu. İkinci ekip ise dünya sıralamasında beşinci geldi.

    Finansbank geçen yıl yarışmaya ilk kez katılmasına karşın önemli bir derece elde etmişti. Yalnızca Avrupa Birliği, Orta Avrupa, Orta Doğu ve Afrika bankalarının katıldığı Visa Challenge 2002'de Avrupa Birliği birincisi olmuştu.

    NASIL BAŞARDI?

    Finansbank yarışmaya kredi kartları departmanının genç kadrosunun katılımı teşvik edilmiş. Öncelikle böyle bir yarışmaya katılmak istediğini belirten yedi kişilik bir takım oluşturulmuş. Oluşturulan takımın pazarlama, kredi analiz, müşteri ilişkileri, kart operasyon gibi farklı departmanlarda çalışan kişilerden olmasına önem verilmiş.

    Yarışmacılar Arboria adlı sanal bir pazarda en iyi kredi kartı portföyünü yaratmaya çalışmışlar. Bu pazarın ekonomik koşulları, enflasyon ve işsizlik oranı gibi tüm bilgiler katılımcılarla paylaşılmış. Aynı zamanda müşterilerin demografik bilgileri ve harcama potansiyelleri hakkında katılımcılara bilgi verilmiş. Bu bilgiler ışığında yarışmacılar fiyatlandırma stratejisinden ürün özelliklerine, müşteri hizmeti kalitesinden, risk seçeneklerine kadar uzanan birçok alanda stratejiler geliştirmişler.

    Yarışma kapsamında bankalar aynı sanal pazarda rekabet etmiş. Her bankanın uyguladığı karar normal piyasa koşullarında olduğu gibi diğer bankaların stratejisini doğrudan etkilemiş. Birinciliği almak için en çok müşteri kazanan, en çok müşteri memnuniyeti yaratan, kazandığı müşterileri en iyi şekilde tutmayı başaran ve en yüksek kárlılığı yakalayan banka olmak gerekiyormuş.

    Yarışma 10 hafta sürmüş. Her iki hafta bir yılı temsil etmiş. Yani sembolik olarak 'beş yıl'ı kapsamış. Katılımcılar iki haftada bir yaklaşık 80 stratejik karar almışlar. Bu kararları web ortamında yarışmaya göndermişler.

    Finansbank Türkiye, Avrupa Birliği'ni temsilen finale kalmış. Finalde Orta Doğu, Orta Avrupa ve Afrika bölgesini Bahreyn'den Credimax, Asya Pasifik Bölgesini HSBC-Katar, Kanada bölgesini ise Vancity Visa-Kanada temsil etmiş. Sonuçta 200 binin üzerinde müşteri kazanan Finansbank birinci olmuş.

    UYUMLU EKİP ÇALIŞMASI

    Finansbank çalışanları gerçek bir kredi kartı pazarında yarışıyormuş gibi hazırlandıklarını söylüyorlar:

    ‘‘Kredi kartı pazarına global olarak bakabilen ekiplerin başarılı olabileceği bir yarışmaydı. Uyumlu ekip çalışması yarışmada bizim için en önemli avantajlardan biri oldu. Düzenli olarak belli aralıklarla toplandık. Her birimizin kendi bölümündeki birikiminden faydalandık. Fizibilite analizleri yaparak, her konuyu sonuna kadar inceleyerek ve ekipteki herkesi ikna ederek ilerledik.‘‘

    Yarışma boyunca attıkları her adımın önem taşıdığını anlatıyorlar: ‘‘Örneğin, müşteri hizmeti adına telefonlarınızı 24 saat açık tutmaya karar verebilirsiniz. Bu müşteri memnuniyetini artırır. Ancak, bununla birlikte maliyetleriniz de artar. Biz de hedef kitlemize göre en uygun kararları vermeye çalıştık. ‘‘

    ‘Gerçek’ Finansbank

    Finansbank 'gerçek' hayatta da kredi kartı alanında önemli adımlar atıyor. Banka 1999'da 50 bin kredi kartıyla başlamış. 2003'te CardFinans markasıyla bir milyonu aşan kredi kartına ulaşmış. Yarışmacılar gerçek hayatta kullandıkları bilgileri aynı şekilde yarışmada da uyguladıklarını söylüyorlar:

    ‘‘Yarışmada verilen bazı kararlar gerçekte de başarınızı etkileyebilecek nitelikteydi. Örneğin, eğer müşterilere kolay kolay kart vermezseniz bu daha az kart sahibi müşterinizin olmasına neden olur. Herkese kart verirseniz daha fazla risk alırsınız. Batma riskiniz çok olur. Bütün bunları en iyi şekilde dengeleyebilmeniz gerekir.‘‘
    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı