Teknoloji Haberleri

TEKNOLOJİ

    Samsung, üniversitelileri yarıştırıyor

    Selim ÖZTÜRK / hurriyet.com.tr
    24 Temmuz 2012 - 16:39Son Güncelleme : 24 Temmuz 2012 - 16:39

    Samsung Türkiye Mobil Pazarlama Müdürü Cem Sezer, üniversite öğrencilerinin katılabildiği Mobilers projesini hurriyet.com.tr'ye anlattı.

    Samsung Mobilers projesinin nasıl ortaya çıktığını ve amacını anlatır mısınız?

    Bu yıl itibariyle 30 ülkede gerçekleştirdiğimiz Samsung Mobilers projesi, gençlerle kurmuş olduğumuz iletişimi daha da kuvvetlendirmeye, gençlerin dünyasını ve ihtiyaçlarını daha iyi anlamamıza yardımcı oluyor. Samsung olarak tüketici elektroniği ve mobil cihazlar pazarında elde ettiğimiz başarının sırrı; güçlü bir Ar-Ge altyapımız olması, iş gücü ve teknolojik kaynaklarımızı doğru yönlendirme becerimiz ve akılcı stratejimizdir. Sahip olduğumuz bu başarıyı genç nesile aktarıyor, onlara yön veriyor, onların desteğini alıyor ve yaratıcı düşüncelerine ortak oluyor olmak bize guru veriyor.

    Projeye kimler / nasıl katılım gösterebiliyor?

    Yarışma bütün üniversite öğrencilerine yönelik.  Yaratıcı olduğunu düşünen, proje üretebileceğine ve gerçekleştirdiği projelerle etki yaratabileceğine inanan, sesini duyurmak isteyen her gence projemizin kapıları sonuna kadar açık. İlk yıl 5 pilot üniversite ile başladığımız yolda, şimdi Türkiye genelindeki bütün üniversitelerden katılım alıyoruz. 2010 yılında başladığımız projenin, bu yıl üçüncüsünü gerçekleştiriyoruz. Bu yıl, topladığımız başvurular sonucunda, ön elemeden geçen takımlarla yüz yüze ve video görüşmeleri gerçekleştirdik. Pazarlama ve iletişim becerilerine en güvendiğimiz, en yaratıcı olacağına inandığımız 7 takımla da projeye başladık. Samsung’u ve teknolojiyi tanıyan, sosyal medyayı iyi kullanan tüm üniversite öğrencileri projeye katılabilir.

    Ne tür projeler yarışıyor?

    Proje süresince bizim en üstünde durduğumuz nokta; takımlara görev olarak sunduğumuz ürünler hakkında pazarlama projeleri üretmeleri. Bu noktada en yaratıcı projeyi gerçekleştiren ve projesini en fazla kişiye duyuranlar kazanıyor. Sosyal medya kullanımı ve viral çalışmalar; projenin kalbini oluşturuyor. Öğrenciler aynı zamanda çalışmalarını, zaman zaman saha aktiviteleriyle de destekliyorlar. Bütçe yönetimi, tedarikçilerle çalışmak, projenin yayılmasını sağlamak... Hepsi gerçek.
    /images/100/0x0/55ea0c83f018fbb8f8673563
    Projeyle ilgili önemli rakamları bizimle paylaşabilir misiniz?

    • Türkiye’de başvuru sayıları:
    - 2010: 480
    - 2011: 600’lerin üzerinde
    - 2012: Online: 483 / Offline: 700 olmak üzere 1200’e yakın
    • Türkiye’de 2010’da 5 üniversiteden 3 takım, 2011’de tüm İstanbul’dan 5 takım, 2012’de ise Türkiye genelinden 7 takım yarışıyor.
    • Şu an dünya üzerinde 940 Mobilers bulunuyor.
    • Türkiye’de, 2011 yılında gerçekleştirilen projeler, toplamda 5 milyonun üzerinde izlenme aldı.
    • Bu yıl, 15 gün gibi bir sürede, biri teknoloji blogu olmak üzere, toplamda 7 başarılı proje gerçekleştirildi

    Projenin bu yıl 3.'sünün düzenlediğini söylediniz. Yıllar içinde nasıl bir gelişim ve ilgi gözlemliyorsunuz?

    Projeye başladığımız 2010’da, pilot uygulama olarak 5 üniversite seçtik ve onlarla ilerledik. O zamanda bile; diğer illerden ve üniversitelerden projeyi yaymamız konusunda talep ve ilgi gördük. İkinci yıl, yani 2011’de ise, İstanbul geneline yaydık. Bu yıl ise, Türkiye genelideki her üniversite öğrencisine hitap ettik. Globalde ise, 2010’da 14 ülke, 2011’de 20 ülkede düzenlendi; 2012’de ise 30 ülkede düzenleniyor.

    Proje ile gençlere nasıl katkıda bulunuyor, fayda sağlıyorsunuz? Kariyerlerine nasıl bir etki ediyor?

    Proje içerisinde görev alan Mobilers üyelerine, öğrencilik hayatları devam ederken kendilerini birer pazarlama yöneticisi olarak konumlandırıp, pozisyonlarının getirdiği sorumluluk ve bilinci gerçek bir ortamda deneyim kazandırıyoruz. Başarılı olan Mobilers üyeleri, dünyanın birçok noktasında gerçekleştirilen uluslararası etkinliklerde, diğer ülkelerin Mobilers takımları ile bir araya gelip, farklı bir deneyim yaşayabiliyor.

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı