Ä°simleri hatırda tutmak yüzleri anımsamaktan daha kolay

Güncelleme Tarihi:

İsimleri hatırda tutmak yüzleri anımsamaktan daha kolay
OluÅŸturulma Tarihi: Temmuz 16, 2008 10:17

Alberta Üniversitesindeki araştırmacılar bazı çocuklarda gördükleri yüzleri hatırlamalarına engel olan nadir bir durum tespit ettiler.

Haberin Devamı

Araştırmacılar bu durumun erişkinlikte de devam ettiği kanısındalar.  
 
 "Biz bunun daha önce saptanmadığı kanısındayız." diyor University of Alberta Department of Psychology'den doktora öğrencisi Carmen Rasmussen. " Şimdi bu durumda olan kişileri daha rahat teşhis etmeyi ve onlara yardımcı olacak müdahaleler geliştirmeyi umuyoruz."

Glenrose Rehabilitation Hospital'den Rasmussen ve meslektaşı Dr. Glennis Liddell Sözel olmayan Öğrenme Güçlüğü (SOÖG) tanısı almış 14 öğrenciyi incelediler. SOÖG olan çocuklar şekilleri tanıma ve işleme tabi tutma gibi, görsel-uzaysal işlem dışında, genellikle yetenek testlerinin çoğunda başarılıydılar.

"SOÖG olan bir kişiyi fark etmek hiçte kolay değil. Çünkü semptomlar her zaman belirgin değil" diye açıklıyor Rasmussen.
Rasmussen ve Liddell 12'si erkek ve 2'si kız SOÖG olan 14 çocuğu bir dizi testten geçirdiler. Bir kaç dakika arayla noktalı şekiller gösterip hatırlayıp hatırlamadıklarını kontrol ettiler. Çocuklar bu işte oldukça başarılıydılar. Buna karşın insan yüzleriyle ilgili benzer bir deney gerçekleştirildiğinde, yüzleri tanımada, özellikle ilk kez gördükleri resimleri kısa bir süre sonra yeniden hatırlamakta oldukça başarısız oldular. Yüzleri daha uzun süreli incelediklerinde ise tanımada daha az problem yaşadılar. "SOÖG olan çocukların yüz hafızasıyla ilgili neden böyle bir güçlük yaşadıklarını henüz tam olarak bilmiyoruz. Dolayısıyla bu çalışma ileri araştırma gerektiriyor." diyor Rasmussen
Her ne kadar araÅŸtırmacılar yüz hafızasıyla ilgili bu durumun sebebini bilmeseler de, bunun beynin saÄŸ yarı küresiyle iliÅŸkili bir bozukluk olduÄŸuna inanıyorlar. AraÅŸtırma Learning Disabilities Research and Practice'de yayınlandı.Â

SOÖG popülasyonun yüzde birinden azını etkiliyor. Görünüşe göre bu durum konjenital ve ömür boyu sürüyor. Rasmussen'e göre sözel olmayan öğrenme güçlüğü yaşayan kişilere görsel-uzaysal algılarını kuvvetlendirecek yöntemler öğretmek mümkün.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!