Merhaba
Hürriyet Facebook deneyiminden yararlanmak için Facebook ile giriş yapın.

Hürriyet'i Takip Et

Hürriyet'i Takip Et!
Hürriyet Facebook
Hürriyet Twitter

Masa başındakileri bekleyen risk

PARİS (AA)
10 Temmuz 2012
MASA BAŞINDAKİLERİ BEKLEYEN RİSK

Fazla hareketsiz kalmanın yaşam süresini kısaltabileceği belirlendi. Buna göre oturarak çalışanlar, hareketsiz yaşam sürdürenler risk altında.

İngiliz Tıp Dergisi'nde yayımlanan araştırma, günde 3 saatten az oturmanın yaşam süresini yaklaşık 2 yıl uzatabileceğini gösterdi. Araştırmada ABD, Kanada, Avustralya ve İskoçya'da son yıllarda yayımlanan hareketsiz yaşam tarzıyla ilgili 5 makalenin sonuçları değerlendirildi. Araştırmaya katılanlar, 3 saatten az, 3-6 saat ve 6 saatten fazla hareketsiz kalma ile televizyon izleme sürelerine göre (2 saatten az, 2-4 saat ve 4 saatten fazla) sınıflandırıldı.

 

2005-2006'da 18 yaşın üzerindeki Amerikalıların katıldığı ve daha sonra 2009-2010'da tekrarlanan araştırmalar, televizyon karşısında geçirilen sürenin günde 2 saate indirgenmesinin ömrü 1 yıl 3 ay uzatabileceğini ortaya koydu.

 

GÜNDE 6 SAAT OTURANIN ÖLÜM RİSKİ DAHA ÇOK

 

Bilimadamları, ABD Kanser Birliği tarafından yapılan, 123 bin 216 kişinin katıldığı, 2010 yılında yayımlanan araştırmalardan birinin, günde 6 saatten fazla hareketsiz kalanların ölüm riskinin, günde 3 saatten az hareketsiz kalanlardan yüzde 20 daha yüksek olduğunu gösterdiğini de belirtti. Erkeklerde ölüm riskinin yüzde 17, kadınlarda ise yüzde 37 olduğu hatırlatıldı.

 

BACAK KASLARI ŞEKER VE YAĞI ETKİLİYOR

 

Lozan Üniversitesi'nden Peter Katzmarzyk ve ekibi, bazı araştırmaların fazla oturmanın bacak kaslarını hareketsiz bıraktığını ve dolayısıyla kandaki şeker ve yağ oranını kötü etkilediğini gösterdiğini belirterek, bu araştırmada ise uzun süre hareketsiz kalmanın ya da televizyon izlemenin yaşam süresini kısaltabileceğini belirlendiklerini ifade etti.

 

Geçmişte birçok kez araştırma konusu olan hareketsiz yaşam tarzının, diyabet ve kalp-damar hastalıklarını tetiklediği ve ölüm riskini artırdığı biliniyor.
Dünya Sağlık Örgütü, sağlık için yetişkinlere haftada en az 150 dakikalık fiziksel aktivite öneriyor.

 

 

yeniçarşım.com - Yorumlarınızı Yazınız
Bu haber hakkında henüz yorum yok. Yorumlarınızı Yazınız.
 ADnet  
Reklam için
Diğer Haberler
© Copyright 2014 Hürriyet - Doğan Yayın Holding
Kapat
Hürriyet Facebook Deneyimine Hoşgeldiniz
  • Keşfedin! Arkadaşlarınızın okuduğu ilginizi çekecek haberleri keşfedin, Facebook hesabınızda arkadaşlarınızın neleri okuduğunu görün.
  • Kolayca Paylaşın! Okuduğunuz haberler Facebook hesabınızda kolayca paylaşılsın, sizin gündeminizden arkadaşlarınız da haberdar olsun.
  • Kontrol Sizde! Paylaşımlarınızı istediğiniz zaman durdurun, istediğiniz zaman tekrar başlatın. Kontrolü her zaman elinizde tutun.