Türkiye'nin en iyi köşe yazarları en güzel köşe yazıları ile Hürriyet'te! Usta yazarlar ve gündemi değerlendiren köşe yazılarını takip edin.

Sağlık

Gündüz TEZMEN

Formunuz için egzersiz-2

Dünkü yazımda formda olmanın önemi ve şekli konusunda bilgi vermiştim. Bugün de egzersizle ilgili bazı ipuçlarını sıralamak istiyorum.

1) Bazı egzersizleri günlük yaşamınızın akışı içine sokmaya çalışın. Örneğin, otobüsten birkaç durak önce inin, yolun gerisini yürüyün. Yakın yerlere yürüyerek gidin, asansör yerine merdivenleri kullanın.

2) Egzersize ölçülü başlayıp, zamanla arttırmak gereğini unutmayın.

3) Kendinizi aşırı yormayın, tatlı bir yorgunluk hissedene kadar egzersiz yapın.

4) Egzersize başlamadan önce kaslarınızı ısıtmanız ve esnetmeniz gerekir.

5) Yorulduğunuz zaman egzersizi birden kesmeyin, hareketlerinizi yavaşlatarak bir süre sonra dinlenmeye geçin.

6) Egzersize yemeklerden en az bir saat sonra başlayın.

7) Vücudunuzda acı hissederseniz, egzersizi bırakmanız gerekir.

8) Yüzme, yürüyüş ve bisikletteki gibi zorlanmadan yapılan ritmik hareketler daha iyidir.

9) Uzun süre egzersiz yapmadıysanız, yaşınız 40’ın üzerindeyse, yakın zamanda hastalık geçirdinizse veya eklemlerinizde bir sorun varsa, doktor kontrolundan geçmeden egzersize başlamayın.

Günü, başladığınız gibi zinde bitirmek, kendinizi bitkin değil canlı hissetmek, her gece derin ve dinlendirici uyku uyumak, merdivenleri rahatça çıkıp, konuşabilecek soluğu bulmak ve ileri yaşlarda sağlıklı ve canlı bir şekilde yaşamak için tek yol, formda olmaktır.

Kalp ve damar hastalıklarından korunmak için, buna yol açan risk faktörlerinden uzak durmak gerekir. Bunun için dikkat edilmesi gereken altı özellik vardır;

1) Sağlıklı beslenmek.

2) Fazla kilolardan kaçınmak.

3) Yüksek tansiyonu önlemek.

4) Stresten mümkün olduğunca uzak durmak.

5) Sigarayı bırakmak.

6) Düzenli egzersiz yapmak.






 








X