Türkiye'nin en iyi köşe yazarları en güzel köşe yazıları ile Hürriyet'te! Usta yazarlar ve gündemi değerlendiren köşe yazılarını takip edin.

Sağlık

Dr. Gündüz TEZMEN

Aşırı çarpıntım oldu

G. A. / İSTANBUL

On yıl önce geçirdiğiniz miyokard enfarktüsü sonrası iki kez balon olduğunuzu, bir yıl önce damara stent konulduğunu ve kısa bir süre önce yapılan kontrolda sağlıklı bulunduğunuzu belirtiyorsunuz. Bu bilgiler, mektubunuzun geri kalan kısmında tarif ettiğiniz çarpıntı atağının, kalp kökenli olmadığını gösteriyor. Çarpıntının ortaya çıktığı sabaha karşı saatlerin öncesindeki akşam, her zamankinden farklı olarak alkol aldığınızı belirtiyorsunuz. Bence olayın temeli burada. Alkol, kalbin elektriksel dengesini bozmanın yanı sıra kandaki şeker dengesini de etkiler. Sabaha karşı kan şekeri düzeyinde ciddi boyutlarda düşme olduysa, bu gibi belirtiler ortaya çıkabilir.

Kan şekeri düşmesinin en sık rastlanan belirtileri, açlık hissi, çarpıntı, titreme, üşüme, soğuk terleme ve sinirliliktir. Uyku sırasında bunlardan ilk olarak ortaya çıkan hafifleri farkedilemediği için çarpıntının arttığı aşamada uyanılır. Az yemekle çok alkol alındığında, ya da alkolün yanısıra tatlı ve unlu maddelerin çok yenildiği zamanlarda, kan şekerinde düşme eğilimi olanlarda, geç saatlerde bu durum ortaya çıkabilir. Bu belirtilerin ortaya çıkması halinde az da olsa şekerli maddeler yemek, genellikle olayın hemen düzelmesini sağlar. Şekerli ya da unlu maddeler yenildikten sonra bu belirtiler düzelmiyorsa, nedenin kan şekeri düşmesine bağlı olması ihtimali azalır.

Sizin bu aşamada yapmanız gereken şey, doktorunuza başvurarak kan şekeri dengenizin araştırılmasını istemek. Genellikle, şeker yüklemesi diye adlandırılan tetkikin yapılmasıyla durum kesin olarak ortaya konulabilir.

Sinir tedavisini aksatmayın

N. N / KIBRIS

Eşinizin genç yaşta felç geçirmesi sizin sinir sisteminizi çok etkilemiş. Sonradan ortaya çıkan belirtilerin hemen hepsi sinirsel. Kanınızın az olması kolay yorulma ve yorulduğunuzda çarpıntı gibi belirtilere yol açsa bile, şikayetlerinizin bununla izah edilmesine katılmıyorum.

Bir ara kullandığınız sinir ilaçlarının olumlu etkisini görmüşsünüz ama ilaçları kesmekle doğru yapmamışsınız. Sinir sistemindeki düzensizliklerin kısa bir süre içinde düzelmesini beklemeyin. İlaçlarınızı düzenli kullanın ve belirli aralıklarla doktorunuza kontrol olun. Tedaviyi ne zaman keseceğinizi, sizi sürekli kontrol eden doktor belirlesin.






 








X