ANKARA HABERLERİ

Saçların beyazlaması genetik olmayabilir

Hürriyet Haber
25.06.2013 - 00:00Son Güncelleme :

Güneş ışınları ve stresin saçların beyazlamasını hızlandırdığı belirlendi.

Hürriyet Haber

ABD’deki New York Tıp Fakültesi’nden bilim adamları, fareler üzerinde yaptıkları araştırmada, saç beyazlamasının genetik olmayabileceğini gösterdi. Araştırmacılar, deri renginden sorumlu melanosit hücrelerinin hareketlerini inceledi. Ultraviyole ışınlarına maruz kaldığında kıl kökündeki bu hücrelerin, deriyi korumak için yüzeye doğru yöneldiği, bunun da “renksizleşmeye” yol açtığı görüldü. Bu hücrelerden yoksun kalan kılın, zamanla beyazladığı belirlendi. İnsan derisinden alınan kültürlerle yapılan deneyler de benzer sonuçlar verdi. Araştırmada ayrıca, stresin de saçların beyazlaşmasıyla bağlantılı olduğu ortaya çıktı. Melanokortin 1 adlı stres hormonu yüksek farelerde deriye doğru hareket eden melanosit hücrelerinin daha fazla olduğu vurgulandı. Araştırma, “Nature Medicine” dergisinde yayımlandı.

Etiketler:

Yasal Bilgilendirme

Hurriyet.com.tr’nin Ankara haberleri bölümünde, DHA’nın abonelerine gönderdiği Ankara haberleri otomatik olarak derlenmektedir. hurriyet.com.tr editörleri otomatik akış içinde Saçların beyazlaması genetik olmayabilir haberine editoryal müdahalede bulunmamıştır. Haber içeriklerinden hukuken ilgili ajanslar sorumludur.

ANKARA YOL DURUMU