Sabrınıza hayranım, müzakere başlamasa da yatırıma gelirdik

Cüneyt UZUNOĞULLARI
10 Ekim 2005 - 00:00Son Güncelleme : 09 Ekim 2005 - 21:39

Avrupa’nın 12 ülkesinde 100 mağaza ve 6 bin iş ortağı bulunan ElectronicPartner’ın (EP) Yönetim Kurulu Başkanı Oliver Haubrich, ‘AB ile ilişkinizde hayran olunacak bir sabır gösterdiniz. Biz yatırımı bir AB ülkesine değil, Türkiye’ye yaptık’ dedi.

İSTANBUL’da 15 Ekim’de Cevahir İş Merkezi’nde 2500 metrekarelik bir elektronik ürünler satış mağazası açacak olan, Alman ElectronicPartner (EP) şirketi Yönetim Kurulu Başkanı Oliver Haubrich, ‘Avrupa Birliği (AB) ile yapılan müzakere görüşmelerinde Türklerin bu kadar sabır göstermesine hayran oldum, yaptığımız yatırım ve girdiğimiz işbirliği ile bu resmin düzelmesine yardımcı olacağız’ dedi.

GELİŞMELER ÇOK OLUMLU:

Türkiye’de yaşanan gelişmeleri çok olumlu bulduğunu belirten Haubrich, ‘Müzakereler başlamasaydı da Türkiye’ye yatırıma gelecektik’ dedi. İşadamlarının siyasetçilerden daha hızlı olduğunu ve yatırım kararlarının siyasetçilerin kararlarından önce alındığına dikkat çeken Haubrich, ‘Türkiye’ye yatırım yaptık ve kendi alanımızda lider olmak istiyoruz’ diye konuştu. Haubrich, yatırımı bir AB ülkesine değil, Türkiye’ye yaptıklarını, Türkiye’nin her açıdan AB kriterlerini uygulamaya başladığını söyledi.

BAŞARI HİKAYESİ:

Türkiye’nin elektronik ürünler alanında çok güçlü olduğunu vurgulayan Haubrich, EP mağazalarında Türkiye’de üretilen televizyon ve beyaz eşyaların satıldığını söyledi. Türkiye’nin Beko, Vestel, Arçelik gibi çok güçlü markalara sahip olduğunu belirten Haubrich şöyle devam etti: ‘Türkiye beyaz ve kahverengi eşya üretiminde bir başarı hikayesi yazdı. Türkiye bize, elektronik eşya üretiminde Uzakdoğu ile nasıl rekabet edileceğini gösteriyor. Türkiye’de mağaza açmaya karar vermemizin nedenlerinden birisi de, Türkiye’de güçlü elektronik ürün markalarının olması. Bu markaların bir bölümünü mağazalarımızda satacağız.’

YATIRIM BÜYÜK ŞEHİRLERE:

Haubrich, Türkiye’deki yatırımın öncelikle İstanbul, Ankara ve İzmir’e yapılacağını, 3 büyük kente yapılacak yatırımın ilk anda 10 milyon Euro’yu aşacağını söyledi. İstanbul’da açılacak 2 bin 500 metrekarelik EP mağazasının Avrupa’nın en büyük mağazalarından birisi olacağını hatırlatan Haubrich, ‘İstanbul’da Türk müşterilerimize 15 bin çeşit ürün satacağız’ dedi. ‘Ankara ve İzmir’e ne zaman yatırım yapacaksınız?’ sorusuna ise Haubrich, ‘En kısa zamanda’ yanıtını verdi.

DOĞUBANK RAKİBİMİZ DEĞİL:

‘Türkiye’de, elektronik ürün satan Doğubank gibi bir rakip ve sokak aralarına kadar girmiş bayi teşkilatlarının bulunduğu, kendilerinin bu ortamda nasıl başarılı olacakları’ sorusuna ise Haubrich şu yanıtı verdi: ‘Doğubank’ı ve çeşitli şirketlerin Türkiye’ye yayılmış geniş bayi ağlarını biliyoruz. Birincisi, Doğubank piyasası rakibimiz değil. Doğubank’tan satın aldığınız bir malın garantisi ve servisi yok. İkincisi Doğubank bir tür gri piyasa. Bu tür piyasalar giderek ortadan kalkacak. Macaristan ve Polonya’da biz bu deneyimi yaşadık. Çeşitli markaların geniş bayi ağı ile de rekabetimizi de mağazamızda bulunduracağımız 15 bin çeşit ürün ve müşteriye göstereceğimiz yakın ilgi ile yapacağız.’

Haubrich: Girdiğimiz hiçbir pazarda başarısız olmadık

Oliver Haubrich, EP’nin Türkiye piyasasına uluslararası dev markalardan önce girdiği ve piyasanın içerdiği riskler hatırlatıldığında şöyle konuştu: ‘Avrupalı bazı büyük markalar Türkiye piyasasına girmek istiyor. Ancak biz orta boy bir şirket olarak onlardan daha hızlı hareket ettik. Türkiye’ye giriş konusunda 2005 yılının Nisan ayında karar verdik ve gördüğünüz gibi ekim ayında Türkiye’de faaliyete başlıyoruz. 2005’te Macaristan, Polonya ve Türkiye pazarlarına girerek 9 yeni mağaza açtık. Bu da EP’nin büyüme hızını gösteriyor. Bugüne kadar girdiğimiz hiçbir pazarda başarısız olmadık. Türkiye’de de başarılı olacağız, kendimizi zor şartlara hazırlıyoruz, kendimize güveniyoruz.’

Taksitli satış için hemen anlaşma yaptık

EP Yönetim Kurulu Başkanı Oliver Haubrich, ‘Türkiye sizin için rekabetin diğer ülkelere göre daha az olduğu bir pazar mı, bu nedenle mi Türkiye’ye geliyorsunuz?’ sorusuna; ‘Dünyada rakipsiz pazar yok. Biz Türkiye’de nasıl büyüyeceğimizi biliyoruz’ yanıtını verdi. Haubrcih, Türkiye’de yaygın olarak kullanılan taksit ve kampanya gibi enstürümanları da kullanacaklarını söyledi. Türkiye’deki bir banka ile taksit işini organize etmek amacıyla anlaştıklarını belirten Haubrich, Türkiye’deki kampanyaların yerel bir ekip tarafından organize edileceğini vurguladı.

Türkiye’deki müdürü ortak yaptılar

ELECTRONICPARTNER’ın
(EP) Türkiye’deki faaliyetlerini Teknosa eski genel müdürü Mustafa Altındağ yönetecek. EP, Türkiye’deki faaliyetler için ayrı bir şirket kurdu ve Altındağ’ı bu şirketin ortağı yaptı. EP Yönetim Kurulu Başkanı Oliver Haubrich, Türkiye’deki faaliyetin tümünün Altındağ ve ekibi tarafından yönetileceğini, bu konuda Türkiye’de ki şirketin tek yetkili olduğunu söyledi. Bu arada Avrupa’nın 12 ülkesinde 100 mağazası bulunan EP’nin resmi dilleri arasına Türkçe’de girdi.
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı