Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Rusya'nın tek bağımsız TV kanalı kapatıldı

    Hürriyet Haber
    22.01.2002 - 10:23 | Son Güncelleme:

    Rusya'da yayın yapan Moskova merkezli tek bağımsız televizyon kanalı TV6, mahkeme kararıyla kapatıldı. Ekranı dün gece karartılan TV6'nın yerine bir spor kanalının yayın yapmaya başladığı bildirildi.

    TV6'nın Genel Müdürü Yelgeny Kiselyov, Ekho Moskvy Radyosu'na yaptığı açıklamada, kanalın stüdyo, internet ve telefon bağlantılarının kesildiğini belirterek, ''Bu bir televizon kupasına benziyor. Yetkililer, tek amaçlarının bizi susturmak olduğunu gösterdiler'' dedi.

    Mahkeme yetkilileri, dün TV6'nın hissedarları arasındaki anlaşmazlık nedeniyle kanalın kapatılmasını öngören mahkeme kararının uygulanması için Kitle İletişim Araçları Bakanlığı'nı ziyaret etmişti.

    KREMLİN AFFETMİYOR

    TV6'nın kapatılması, Kremlin yönetiminin, basın yayın organlarına hoşgörüsüne ilişkin endişeleri gündeme getirdi. TV6'nın, Rusya'nın en büyük petrol firması Lukoil ile bağlantılı küçük ortakları, sermaye kullanımdaki usulsüzlükler nedeniyle kanalın kapatılması için dava açmıştı.

    Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin, devletin, TV6'daki sorunlarlailgisi olmadığını ve mahkeme kararına karışmayacağını bildirmişti.

    Rusya'da geçen yıl ilk bağımsız TV kanalı NTV'nin yönetimi, doğalgaz tekeli Gazprom'a geçmişti. Protesto amacıyla NTV'den ayrılan 100'den fazla gazeteci ve teknik eleman, nispeten daha küçük bir kanal olan TV6'ya alınmıştı.

    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı