Dünya Haberleri

DÜNYA

    Rusya'da son özel televizyon da kapandı

    Nerdun HACIOĞLU MOSKOVA
    23 Ocak 2002 - 01:57Son Güncelleme : 23 Ocak 2002 - 01:57

    Rusya'nın son bağımsız televizyonu da susturuldu. Böylece Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin, Boris Yeltsin döneminde neredeyse iktidar ortağı olan TV sahiplerinden intikamını almış oldu.

    RUSYA Devlet Başkanı Vladimir Putin, eski devlet başkanı Boris Yeltsin zamanından kalma elit grubun son özel televizyon kanalı olan TV-6'yı da susturdu. Şimdi Rusya'da tıpkı Sovyetler döneminde olduğu gibi bütün televizyonlar devlet kontrolünde.

    Rusya'da tüm federasyon çapında izlenebilen 8 televizyon kanalından özel ve siyasi içerikli olanı TV-6 dün yayın hayatına son vermek zorunda kaldı.

    TV-6 kanalının kapatılması yeni yıldan hemen sonra Moskova'da görülen mahkeme kararıyla gerçekleşti. Gelir getirmediği gerekçesiyle kanalın kapatılması kararlaştırıldı. Rusya'da bir yıl önce benzer şekilde özel NTV kanalı da kapanmıştı. TV-6 kapatılarak Kremlin'in diş bilediği ve şu an Rusya dışında İngiltere'de gizlenen işadamı Boris Berezovski, siyasi sahneden tamamen uzaklaştırılmış oldu. TV-6 hisselerinin kontrol paketini elinde tutarak düne kadar kanalın sahibi sayılıyordu.Rusya'da bir yıl içinde gerçekleşen iki TV kanalı operasyonuyla Boris Yeltsin döneminde Rusya'yı yönetecek derecede söz sahibi olan iki önemli isim Vladimir Gusinski ve Boris Berezovski batıda sığınmacı konumuna düştü. İki işadamı Putin'in başkanlığını desteklemiş ancak haklarında peş peşe yolsuzluk davaları açılması üzerine diş bilemeye başlamışlardı.

    2001'de 61 gazeteci öldürüldü

    Merkezi Paris'te bulunan Dünya Gazeteler Birliği (AMJ), geçen yıl 61 gazetecinin öldürüldüğünü duyurduğu açıklamasında, Latin Amerika ülkelerini en tehlikeli bölge ilan etti. Geçen yıl Latin Amerika‘da, 10‘u Kolombiya‘da, 13 gazetecinin katledildiğini kaydeden AMJ, Afganistan‘da ise 8 medya mensubunun can verdiğine işaret etti. Bu sayı 2000 yılında 53 1999‘da 71, 1998‘de 28, 1997‘de ise 26 idi. AMJ’ye, 93 ülkeden 18 bin gazete, 14 haber ajansı ile 7 basın kuruluşu üye.

    Gazeteciler isyanda

    Yayından uzaklaştırılan gazeteciler ise isyanda. TV-6 Genel Müdürü Yevgeny Kiselyov Echo Moscow radyosuna kanalın kapatılmasıyla ilgili yaptığı açıklamada ‘‘Devlet hiçbir kurala saygı duymadan üzerimizden silindirle geçiyor. Kanalın kapatılmasıyla yüzlerce gazeteci ve teknik personel işsiz kalacak’’ dedi.

    Basından sorumlu Devlet Bakanı Mihail Lesin ise ‘‘Çok yakında TV-6 kanalının tekrar yayına başlayabilmesi için frekans lisans ihalesi açılacak. Şu an TV-6'da çalışanların çoğu biraz sabırlı olursa yeni kanalda aynı işini yapma imkanı bulacak’’ diye konuştu.
    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı