Rusya’da ‘zirve yolu’nu öğrendi, Türkiye’de ‘zıplama’ planı yaptı

Emre ÖZPEYNİRCİ - OTOYAŞAM
28 Şubat 2011 - 00:00Son Güncelleme : 28 Şubat 2011 - 11:54

Son 2 yılda yüzde 234 büyüyerek sektörün en hızlı büyüyen otomotiv markası olan Chevrolet Türkiye’de geçen aralık ayında boşalan Genel Müdürlük pozisyonuna Rusya’dan atanan Tolga Atmaca, ilk demecini Hürriyet’e verdi.

4 yıl GM Rusya’da Opel, Chevrolet, Saab, Hummer ve Cadillac markalarının satış sonrası direktörlüğü görevinde bulunan Atmaca, Türkiye’nin de Rusya gibi Chevrolet Avrupa organizasyonunun çatısı altında yer aldığından pazarı takip etmekte zorlanmadığını söyledi.
Türkiye ve Rusya pazarlarının ortak yönünün başarıları olduğunu kaydeden Atmaca, şöyle konuştu: “Chevrolet Rusya’da son 4 yıldır pazar lideri iken, Türkiye’de ise son iki yıldır gerçekleştirdiği yüzde 234’lük büyüme ile sektörün en hızlı büyüyen otomotiv markası konumunda. İki pazarın bir başka ortak noktası ise Rusya pazarı gibi, Türkiye pazarınında tam doymamış bir pazar olması. Bu sebeple, Türkiye pazarında Chevrolet özellikle bu sene gelecek yepyeni modeller ile büyümeye devam edecek.”
Rusya’da 330 binlik pazar
Rusya’da Chevrolet adına çok önemli deneyim kazandığını ifade eden Atmaca, şunları söyledi: “Yıllık 330 bin araçlık büyük hacimli satış organizasyonu için ne tip adımların atılması gerektiği, nasıl bir organizayon yapısı içinde bunların gerçekleştirilmesi gerektiği ve zirveye adım adım çıkma konularında büyük deneyimler kazandım. Benim için çok büyük önem taşıyan bu deneyimlerimi Türkiye organizasyonunda paylaşarak, Chevrolet markasını daha yukarı sıralara doğru çıkarmayı hedefliyorum. 2011 ve 2012 yılları Chevrolet için Türkiye pazarında bir zıplama yılı olacak.”
Chevrolet, bu yıl yeni Cruze Hatchback, yeni Aveo Sedan ve Hatcback, Orlando, Corvette ve Camaro’yu satışa sunup, kısa sürede Türkiye’de 30 bin adetleri hedefliyor.

Yurtdışı fırsatına hiç düşünmeden ‘evet’ dedim

RUSYA’dan önce GM’in Budapeşte merkezli Doğu Avrupa Bölgesi Pazarlama Müdürlüğü görevinde bulunan Atmaca, “Uluslararası iş tecrübesini seçilmiş bazı çalışanlara kazandırmak, Chevrolet İnsan Kaynakları biriminin politikasının bir parçasıdır. Başarılı olmanız durumunda, bu tip bir imkan Chevrolet organizasyonu tarafından çalışana verilir. 9 yıl önce bu tip bir fırsat önüme geldiğinde, hiç düşünmeden ‘evet’ dedim. Şu an; bu kararın ne kadar yerinde ve doğru olduğunu çok daha iyi anlı-yorum.”

2. El Chevrolet otomobiller için tıklayın

Japonlara Türkiye’yi anlattı, Subaru’da hedefi 5 bin adet yaptı

TÜRKİYE’de Mazda ve Chevrolet, Kazakistan ve Ortadoğu’da ise Nissan markalarının kuruluşunda görev alıp, iş geliştirme direktörü olan Toros Kardeş, ilk kez genel müdürlük koltuğuna oturduğu Subaru ile hem kariyerinde yeni bir döneme girdi hem de hemen hedefleri yükseltti. Bayraktar Otomotiv’in bünyesindeki Subaru ve Yokohoma’nın Genel Müdürlük koltuğuna oturan Toros Kardeş, ilk işinin Japon markaya Türkiye pazarının önemini anlatmak olduğunu söyledi.
Son sıradan kurtuluruz
Kardeş, Türkiye’nin potansiyelini ve pazarın durumunu ayrıntılı bir şekilde anlattıktan sonra geçtiğimiz ay ilk kez Subaru’nun Avrupa Başkanı’nın Türkiye’yi ziyaret ettiğini belirterek, “Önümüzdeki haftada da Subaru’nun başkan yardımcısı İstanbul’a gelecek” dedi. Subaru markasının dünyada çıkışta olduğunu ve talebe yetişemediğini kaydeden Kardeş, Türkiye’de ise markanın haketmediği bir seviyede olduğunu belirtti. Kardeş, “Geçtiğimiz yıl yaklaşık 1100 adetlik satış gerçekleştiren Subaru’yu Türkiye’de son sıralardan kurtarıp bir üst lige sokmak istiyorum. Bunun içinde orta vadede 5 bin adetlik satış hedefliyoruz” diye konuştu.
8 ay Impreza yok
2011 yılında pazarın geçtiğimiz yıl veya biraz üstünde seyredeceğini kaydeden Kardeş, bu yıl için en büyük sıkıntılarının yeni Impreza’nın eylül ayında gelecek olması olduğunu söyledi. Kardeş, şunları dile getirdi: “Şu anki mevcut Impreza’dan da 2011 yılı için sipariş verilmemiş. Bu yüzden yaklaşık 8 ay elimizde satacak bir tane bile Impreza yok. Son 3 ayda yeni Impreza’yla birlikte bu yıl 1250 adetlik satış hedefliyoruz. Bu yıl ağırlıkta olarak yeni Forester satacağız.”

 /images/100/0x0/55eb66e2f018fbb8f8bec678

XV’yle rekor kırarız

2012 yılında tarihi satış rekoruna imza atacaklarını söyleyen Toros Kardeş, şöyle konuştu:  “Subaru bugüne kadar Türkiye’de en çok 2 bin 500 adet araç satmış. Biz bunu aşmayı hedefliyoruz. Bunun içinde elimizde 2 büyük koz olacak. Bunlardan ilki kuşkusuz eylül ayında satışa sunacağımız yeni Impreza diğeri ise bu yıl Frankfurt fuarında tanıtılacak küçük SUV modelimiz Impreza XV . Mart  2012’de Türkiye’de satışa sunacağımız bu küçük 4x4 modelimizde 120 beygir gücünde 1.6 litre otomatik şanzımanlı motor olacak. Bu modelimizin de gücüyle 2012’de 3 bine yakın araç satışı öngö-rüyoruz.”

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı