Rus Armodillo’yu aldık komşularla büyüyeceğiz

Meltem ERSOY
05.03.2005 - 01:57 | Son Güncelleme: 05.03.2005 - 01:57

Geopast ile Yurtiçi Kargo’nun yurtdışında büyüme operasyonu, Rus Armodillo’nun satın alınmasıyla sürüyor. Geopost’un Ortadoğu, Balkanlar ve Orta Asya için yönetim üssü haline gelen Geopost Yurtiçi, bu yıl içerisinde Kazakistan, Suriye ve Yunanistan pazarlarına girmek için kolları sıvadı.

YURTİÇİ Kargo ve Geopost’un ortaklığıyla kurulan Geopost Yurtiçi Kargo, yurtdışında büyüme operasyonunu sürdürüyor. 22 milyon Euro’luk cirosuyla Rusya’nın lider taşımacılık şirketlerinden olan Armodillo’yu yüzde 50-50 ortaklıkla satın alan Geopost Yurtiçi Kargo, bundan sonrası için de Türkiye’ye komşu coğrafyalarda birlikte büyümeyi hedefliyor.

ARTAN TİCARİ İLİŞKİLER:

Geopost Yurtiçi Kargo’nun Genel Müdürü Ziya Gündüz, Armodillo’nun satın alınmasının temel nedeninin artan Türk-Rus ticari ilişkileri olduğunu söyledi. Gündüz, 2003 yılında Türk-Rus ticaret hacminin 6.8 milyar dolar olduğuna, bu rakamın 2004 yılında yüzde 50 oranında artarak 10.2 milyar dolara yükseldiğine dikkat çekti. Gündüz, ‘Bu ilişkilerin ilerleyen yıllarda daha da iyi noktalara ulaşacağını tahmin ediyoruz. Moskova-İstanbul hattı giderek daha işlek bir hat haline gelecek’ diye konuştu. Gündüz ayrıca, Rusya’nın ardından Belarusya ve Ukrayna’da da faaliyete geçmek istediklerini dile getirdi.

İSTANBUL BÜYÜME MERKEZİ:

Ziya Gündüz, İstanbul’un Geopost tarafından komşu bölgelerin yönetim merkezi olarak belirlendiğini ifade ederek, ‘Ortadoğu, Balkanlar, Orta Asya Cumhuriyetleri’nden oluşan bölgenin yönetimi İstanbul’a verildi. Bu bölgelerdeki büyüme stratejilerinde birlikte hareket edeceğiz’ dedi. Gündüz, büyüme stratejilerinin satın alma ya da ortaklıkla yürütüldüğünü kaydederek, ‘Bir pazara sıfırdan girmektense, var olan düzenin, çarkların içerisine giriyoruz. Bu stratejiyi Bulgaristan ve Romanya’da uyguladık. Şu sıralar Yunanistan’da ve Suriye’de şirket arıyoruz. Ayrıca, Kazakistan, Türkmenistan ve Azerbaycan’da faaliyete geçmek için çalışmalarımızı sürdürüyoruz’ dedi. Gündüz, Ortadoğu’da yaşanan gelişmelerin ise bu bölgedeki araştırmaların askıya alınmasına neden olduğunu belirtti.

YEREL ORTAK:

Gündüz, büyüme operasyonlarında yerel ortaklıkları tercih ettiklerini dile getirerek, ‘Büyüyeceğimiz bölgelerde yerel ortaklar bulup, bir şirket kurup öyle giriyoruz. Dolayısıyla satın almaktan çok birlikte yatırım yapmayı düşünüyoruz. Böylelikle mevcut altyapıyı ve dağıtım teşkilatını kullanıyoruz’ dedi.

2 kamyonu olan kargocuyum diyor

ZİYA
Gündüz, kargo sektörünün güvenilir istatistiklere sahip olmadığına işaret ederek, ‘Kim kargocu belli değil. 2 kamyon alan ben kargocuyum diyor. Sektöre disiplin gelmesi lazım’ dedi. Gündüz, bu nedenle sektörün büyüklüğünün, oyuncularının ya da liderinin kesin olarak söylenemediğini ifade etti.

Geopost’un büyüme bütçesi 100 milyon Euro

ZİYA
Gündüz, Geopost’un dünyanın 3’üncü büyük kargo şirketi olan Fransız La Poste tarafından yurtdışı faaliyetlerini yürütmek üzere kurulduğunu hatırlatarak, ‘Geopost büyüme operasyonları için bu yıl 100 milyon Euro’nun üzerinde para ayırdı. Bize komşu coğrafyalarda da beraber büyüyeceğiz’ dedi.
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı