Gündem Haberleri

GÜNDEM

    RTÜK'ten yayın durdurma ve uyarı cezası

    Hürriyet Haber
    01.04.2004 - 14:48 | Son Güncelleme: 01.04.2004 - 14:48

    Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), 8 ayrı yayın kuruluşuna yayın durdurma ve uyarı cezaları verdi.

    RTÜK'ten yapılan açıklamaya göre, ''Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin varlık ve bağımsızlığına, devletin ülkesi ve milletiyle bölünmez bütünlüğüne, Atatürk ilke ve inkılaplarına aykırı yayın yapılmasına ilişkin'' yasa maddesini 16 Ağustos 2003 tarihinde yayınladığı programlar nedeniyle ihlal eden Diyarbakır ART TV'nin yayını, 30 gün süreyle durdurulacak.   

      

    Kanal D, 16 Şubat'ta yayınladığı ''Şansa Dansa'' programıyla ilgili yasa maddelerini ihlal ettiği gerekçesiyle bir kez program durdurma cezası aldı.

      

    Expo Channel'e, ''haberlerin yayınlanmasında tarafsızlık, gerçeklik ve doğruluk ilkelerine bağlı olunması, özgürce kanaat oluşumunun engellenmemesi''ne ilişkin yasa maddesini, 18 ve 22 Aralık 2003 tarihlerinde yayınladığı ana haber bültenleri ile ihlal ettiği için bir kez program durdurma cezası verildi.

      

    Kanal D'nin, 12 Ocak ve 18 Şubat'ta yayınlanan ''Sabah Sabah Seda Sayan'' programı nedeniyle savunması istendi.

      

    Show TV'nin 5 Ocak tarihindeki ''İkinci Laguna Kazanma Fırsatı'' programı; ATV'nin de 14 Şubat'ta yayınladığı ''A Takımı'' programı nedeniyle uyarılmasına karar verildi.

      

    Daha önce verilen bir kez program durdurma cezasını yerine getirmediği gerekçesiyle, Habertürk için yeniden program durdurma tarihi belirlenmesi ve uyarılması kararlaştırıldı.

      

    İlgili yasa maddesini 15 Ekim 2003'te yayınladığı reklam kuşakları ile ihlal eden Kanal 7'ye ve 23 Ekim 2003'te yayınladığı Mutfak Keyfi programıyla STV'ye bir kez program durdurma cezası verildi.

      

    STV'nin, 23-24-27-28 Ekim 2003 tarihlerindeki haber bültenleri nedeniyle uyarılması kararlaştırıldı.

     

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı