Gündem Haberleri

GÜNDEM

    RTÜK yine ceza yağdırdı

    Hürriyet Haber
    08 Aralık 2000 - 00:00Son Güncelleme : 08 Aralık 2000 - 00:01

    Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), 15 ayrı televizyon kanalının yayınının 1 gün ile 1 ay arasında değişen sürelerde durdurulmasını kararlaştırdı. RTÜK, yerel yayın yapan 2 radyolaya ise 180 güne varan cezalar verildi.

    Yerel yayın yapan 2 radyonun 180 gün, bir radyonun da 1 gün süreyle yayınının durdurulmasına karar veren Üst Kurul, 8 yayın kuruluşunu da uyardı.

    RTÜK'ün dünkü toplantısında alınan kararlara ilişkin yapılan açıklamada, 3984 Sayılı Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayınları Hakkında Kanun'un çeşitli maddelerine aykırı yayın yapan kuruluşlarla ilgili 57 izleme raporunun incelendiği ve bunlardan 30'u hakkında müeyyide uygulanmasının karara bağlandığı bildirildi.

    15 televizyon ceza aldı

    Buna göre, ceza alan yayın kuruluşları, ihlal ettikleri ilkeler ve yayın durdurma süreleri şöyle:

    -KANAL D televizyonu, ''Yayınlarda adalet ve tarafsızlığa, yasalara saygılı olma'' ve ''Aksi yargı kararıyla kesinleşmedikçe hiç kimsenin suçlu olarak ilan edilemeyeceği'' ilkelerini ihlal gerekçesiyle 1'er gün süreyle 2 kez,

    -SHOW TV, ''Kişi ya da kuruluşları eleştiri sınırları ötesinde küçük düşürücü, aşağılayıcı veya iftira niteliği taşıyan yayın yasağı'' ilkesini ihlal gerekçesiyle 1 gün,

    -KANAL 6, ''Çocukların ve gençlerin fiziksel, zihinsel, ruhsal ve ahlaki gelişimini olumsuz yönde etkileyebilecek yayın yapılmaması'' ilkesini ihlal gerekçesiyle 1'er gün süreyle 3 kez,

    -KANAL 7, ''Toplumu şiddet, terör ve etnik ayrımcılığa sevk eden ve toplumda nefret duyguları oluşturacak yayınlara imkan verilmemesi''ilkesini ihlal gerekçesiyle 1 gün,

    -STV ile İNTERSTAR, ''Yayınlarda adalet ve tarafsızlığa, yasalara saygılı olma'' ilkesini ihlal gerekçesiyle 1'er gün,

    -TGRT, ''Özel amaç ve çıkarlara hizmet eden ve haksız rekabete yolaçan yayın yapılmaması'' ilkesini ihlal gerekçesiyle 1 gün,

    -Number One TV ile Genç TV, ''Kişi ya da kuruluşları eleştiri sınırları ötesinde küçük düşürücü, aşağılayıcı veya iftira niteliği taşıyan yayın yasağı'' ilkesini ihlal gerekçesiyle 1'er gün,

    -Şanlıurfa TV, ''Toplumu şiddet, terör ve etnik ayrımcılığa sevk eden ve toplumda nefret duyguları oluşturacak yayınlara imkan verilmemesi'' ilkesini ihlal gerekçesiyle 1 ay,

    -HRT TV (Hatay), ''Genel ahlak, toplum huzuru ve Türk aile yapısına'' aykırı yayın yaptığı gerekçesiyle 7 gün,

    -Ege TV, ''Genel ahlak, toplum huzuru ve Türk aile yapısına'' aykırı yayın yaptığı gerekçesiyle 3 gün,

    -ART TV, ''Kişi ya da kuruluşları eleştiri sınırları ötesinde küçük düşürücü, aşağılayıcı veya iftira niteliği taşıyan yayın yasağı'' ilkesini ihlal gerekçesiyle 1 gün,

    -Mesaj TV (Ankara) ile TVM (Malatya), ''Yayınlarda adalet ve tarafsızlığa, yasalara saygılı olma'' ilkesini ihlal gerekçesiyle 1'er gün,

    İki radyoya 180 gün kapatma

    -Radyo Nur (İstanbul), ''Anayasa'nın Genel Esaslar kısmında yer alan ilkelere, demoratik kurullara ve kişi haklarına'' aykırı yayın yaptığı gerekçesiyle 180 gün,

    -Radyo Arkadaş (Adana), ''Toplumu şiddet, terör ve etnik ayrımcılığa sevk eden ve toplumda nefret duyguları oluşturacak yayınlara imkan verilmemesi'' ilkesini ihlal gerekçesiyle 180 gün,

    -Hedef Radyo (Ankara), ''Toplumu şiddet, terör ve etnik ayrımcılığa sevk eden ve toplumda nefret duyguları oluşturacak yayınlara imkan verilmemesi'' ilkesini ihlal gerekçesiyle 1 gün.

    RTÜK ayrıca, çeşitli ilkeleri ihlal ettikleri gerekçesiyle Kanal 7, Radyo Ege (İzmir), Radyo Klas (Ankara), Radyo Mydonose (Ankara), Anadolu'nun Sesi Radyosu (İstanbul), Açık Radyo (İstanbul) ile Karaman'ın Sesi (Karaman) ve Bestrain Fm (Balıkesir) radyolarının uyarılmasına karar verdi.


    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı