Gündem Haberleri

    RTÜK’ten palalı görüntülere ceza yok

    ANKARA
    13.09.2013 - 12:39 | Son Güncelleme:

    RTÜK uzmanları Taksim’de halka pala ile saldıran ve ardından serbest bırakılan Sabri Çelebi’nin görüntülerini yayınlayan 16 televizyon kanalına “Şiddeti özendirdiği” gerekçesiyle ceza verilmesini istedi. Ancak Üst Kurul cezaya gerek görmedi.

    Şiddet görüntülerinin tümü için rapor hazırlayan RTÜK uzmanları, Taksim’de pala ile vatandaşları kovalayıp, bir kadına tekme atan, ardından Fas’a kaçıp 50 gün sonra da mahkemece serbest bırakılan Sabri Çelebi’nin görüntülerini de inceledi. Bu görüntüleri yayınlayan TRT dahil 16 TV kanalına ceza verilmesi istendi.

    Raporda şu sözlere yer verildi:

    FLULAŞTIRMA YOK
    “Palalı şahsın olay esnasında çekilen görüntüleri görsel efektler kullanılarak yayınlanmıştır. Elinde pala olan birinin, sokaktan geçen bir kadına palasıyla vurması ve sırtına tekme attığı görüntüler, sık sık tekrarlanmıştır. Bu görüntüler sırasında flulaştırma yapılmamış, palalı saldırganı belirginleştirmek amacıyla, kırmızı bir çerçeve kullanıldığı da görülmüştür. Bu konunun haber değeri olduğu açıktır. Ancak haber sırasında, görüntülerin defalarca yayınlanmasının, izleyicileri şiddete karşı duyarsızlaştırabileceği düşünülmektedir. Bunun yanında küçük yaştaki izleyicilerin etkileneceği, onlarda sebepsiz korkulara ve endişelere yol açabileceği düşünüldüğünde, bu tür şiddet içerikli haberlerin abartılarak ve gereğinden fazla tekrarlanarak verilmesinin küçük yaştaki izleyiciler açısından sakıncalı olduğu da bir gerçektir. Ayrıca yayın sırasında saldırganın kırmızı dikdörtgen içine alınıp, haberin etkisinin artırılmaya çalışılması da habercilik anlayışı ve yayıncılık sorumluluğuyla bağdaşmamaktadır.”

    BASIN ÖZGÜRLÜĞÜ
    RTÜK, İzleme ve Değerlendirme Dairesi bu gerekçelerle palalı saldırgan haberini ve görüntülerini yayınlayan, TRT, Kanal D, ATV, Beyaz TV, NTV, CNN Türk, Halk TV, Bugün TV, Habertürk, A Haber, Star TV, Cem TV, Olay TV, STV, FlashTV ve Fox TV’ye uyarı ve para cezaları verilmesini istedi. RTÜK ise 16 TV kanalının yayınını basın özgürlüğü çerçevesinde değerlendirerek “İhlal” görmedi ve ceza istemini reddetti.

    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı