Gündem Haberleri

    RTS taraflı yayıncılık yaptığını kabul etti

    A.A.
    24.05.2011 - 19:25 | Son Güncelleme:

    Sırbistan devlet televizyonu RTS, 1990'lı yıllarda Balkanlar'daki savaş sırasında yaptığı tek taraflı yayın nedeniyle seyircisinden özür diledi.

    RTS Yayın Kurulu'ndan yapılan açıklamada, 1990'lı yıllarda yaşanan trajik olaylarla ilgili yapılan haber ve sunulan röportajların çoğunda, Sırbistan yurttaşlarının, siyasi muhalefetin, gazetecilerin, etnik ve dini toplulukların, komşu ülkelerin vatandaşlarının duygu, ahlak ve onurunun zedelendiği kaydedildi.

    Eski Sırbistan Devlet Başkanı Slobodan Miloşeviç döneminde, rejime bağlılığı ile bilinen RTS tarafından çeşitli haberlerde, rejim karşıtlarına “vatan haini” ve Batı'nın “paralı casusları” yakıştırmasının yapıldığı da belirtildi.

    Sırbistan ve komşu ülkelerin yurttaşlarından özür dilenen açıklamada, komşu toplumların söz konusu dönemde çoğu zaman hakaret ve yalanların, nefret anlamında kullanılan sözlerin hedefi olduklarına dikkat çekildi.

    Açıklamada, RTS'nin, Avrupa ilke ve değerlerine bağlı, hukuk, sosyal adalet, sivil demokrasi, insan ve azınlık haklarına saygılı yayıncılığı ön planda tutacağı kaydedildi.
    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı